"היום כבר אין לי חרדות. אני עסוקה במצווה אחת: לגדל את ילדי"

ר' מצאה את עצמה בהריון שלישי בגיל צעיר מאד, מלווה בפחדים ובחרדות. שנה וחצי אח"כ, היא כותבת על התמיכה שקבלה בהידברות, ועל התובנות שאספה

זכיתי להתחתן בגיל צעיר מאד, וכמו כן גם הפכתי לאמא כשהייתי בת 19. כמה שבועות אחרי הלידה התחלתי להרגיש שאולי יש לי קצת דיכאון, אבל לא רציתי להקשיב להרגשה הזו, וגם לא עשיתי עם זה שום דבר.

שלושה חודשים אחרי הלידה הופתעתי לגלות שאני שוב בהריון, ואז כל ההרגשות הרעות עזבו אותי, עד שילדתי את הבן השני. חודש אחרי הלידה שלו התחלתי להרגיש תחושות קשות מאד. קשה מאוד לומר את זה אבל פחדתי חלילה למות, או שמשהו יקרה לילדים או לבעלי, חלילה… ההרגשה רק גדלה עם הזמן, ולא ידעתי אל מי לפנות או מה לעשות. הייתי בטוחה שהשתגעתי.

כעבור שבעה חודשים גיליתי שאני שוב בהריון, ולקחתי את זה קשה מאד. התפללתי כדי שההריון לא ימשיך, פחדתי מאוד מהלידה ולא דמיינתי את עצמי מתמודדת עם 3 ילדים, אז בעלי היה חוזר הביתה מאוחר מאד מהעבודה ומהכולל. הייתי ממש אבודה.

יום אחד נכנסתי לאתר הידברות, שמעתי שיעורים על אמונה ועל התמודדות עם פחדים, ואז הבנתי שהבעיה התחילה כי התרחקתי מבורא עולם. לא מצאתי אף פעם זמן לדבר איתו, להתפלל על ילדי… אז החלטתי לחדש את הקשר שלי עם הקב"ה. בנוסף, עזרה לי מאד מחלקת אמ"א, להסתכל על סרטים של נשים אמיצות, שבמצבים הרבה יותר קשים מהמצב שלי החליטו להביא את הילד שלהן לעולם. אז הבנתי שאין על מה להתלונן… ב"ה, זכיתי בבעל טוב, ובשלושה בנים מתוקים, בריאים ושלמים.

אחרי תקופה מסוימת שאבתי כוחות, והחלטתי לספר לרופא המשפחה שלי. הוא שלח אותי לאקופונטורה. זה עזר מאד. כאשר הגיע הרגע של הלידה, קבלתי על עצמי לפרסם את הנס שהקדוש ברוך הוא עשה לי. לא הצלחתי לכתוב את המכתב הזה עד עכשיו, שנה וחצי אחרי הלידה של בני. אבל אף פעם לא מאוחר. רציתי להודות לבורא עולם על הנס, שילדתי שלושה תינוקות בריאים, והלידות היו חוויות מרתקות. בנוסף, רציתי להודות לאתר הידברות ובמיוחד למחלקת אמ"א, על כל התמיכה שנתתם לי. חשוב לי מאוד שתדעו שאחרי הלידה של הקטן הכל עבר… לא פחדים ולא הרגשות של אשמה.

כיום אני מקפידה בכל בוקר להודות לקב"ה על זה שקמתי. והרבה פעמים אני לא מספיקה להתפלל תפילה אחת, אבל אני בקשר איתו כל הזמן, ואני עסוקה נטו במצווה אחת, לגדל את ילדי בדרך של התורה, בשמחה.

בהזדמנות זאת, רציתי להביא רעיון לפתוח מחלקה חדשה לתמיכה בנשים עם דיכאון אחרי לידה, כי אחרי הניסיון שלי הכי קשה היה להרגיש כל כך לבד, ואבודה. תודה.

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך.

העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפרטים ויצירת קשר, חינם ללא תשלום: לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג באתר

אולי תאהבי גם את זה

אנחנו כאן לעזור לך!.

בצורה הכי נעימה

דילוג לתוכן