כל הפלה מעלה את הסיכון להתקף לב בכ-40%

חוקרים באירופה גילו כי הפלות מעלות את הסיכון להתקפי לב ולשבץ מוחי, וכי כל הפלה מעלה את הסיכון ב-40%

מחקר מפתיע שנערך בהיידלברג, גרמניה, ופורסם לאחרונה בכתב העת Heart, מצא שנשים אשר עברו הפלה, או ילדו ולד מת, נמצאו בסיכון מוגבר להתקף לב בהמשך חייהן. ככל שמספר ההפלות גבוה יותר, הסיכון גדל יותר.

סיכון גבוה פי 3.5
המחקר בדק יותר מ-11,500 נשים, בין הגילאים 30 ל-60. כל אשה נשאלה על ההיסטוריה של הריונותיה, ועל קיומם של התקפי לב.

אחת מכל 4 נשים, מתוך הנשים שהשתתפו במחקר, דווחו כי עברו הפלה אחת לפחות. 2% מן הנשים דווחו שילדו בעבר ולד מת. יש לציין, כי יתכן שמספר הנשים שעברו הפלה גבוה יותר מן הנתונים, משום שישנן הפלות שמתרחשות בשבוע מוקדם, והאשה אף אינה מודעת להן.

מתוך הנשים שעברו הפלה או ילדו ולד מת, 82 נשים עברו התקף לב, ו-112 נשים סבלו משבץ מוחי. המסקנה הברורה מן הנתונים הללו היא, שנשים אשר עברו לידה של ולד מת נמצאות בסיכון גבוה פי 3.5 ללקות בהתקף לב, ביחס לנשים שלא עברו לידה כזו. נשים שילדו יותר מולד מת אחד, הסיכון שלהן הוגבר פי 2.65 עם כל לידה כזו.

בכל הנוגע להפלות, הסיכון גבוה עוד יותר: נשים שעברו 3 הפלות נמצאות בסיכון גבוה פי 5 להתקף לב, ביחס לנשים שלא עברו הפלות כלל. החוקים שקללו במחקרם גם גורמי סיכון אחרים להתקף לב, כמו השמנת יתר, עישון, שתיית אלכוהול וכדומה. המסקנה הסופית אליה הגיעו היא, כי כל הפלה מעלה את הסיכון להתקף לב בכ-40%.

הקשר בין ההפלה לבין התקפי הלב אינו ברור עדיין לחוקרים. עם זאת, החוקרים ממליצים לרופאים קרדיולוגיים לברר, במהלך תשאול ההיסטוריה הרפואית, האם לאשה יש היסטוריה של הפלה או של לידת ולד מת, מה שיכול לסייע לאבחון מוקדם יותר של מחלות לב, ולמנוע מקרים של התקפי לב, וכן של שבץ מוחי.

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג באתר

אולי תאהבי גם את זה

אנחנו כאן לעזור לך!.

בצורה הכי נעימה

דילוג לתוכן