מדהים: העובר מרפא ומחיה את אמו בזמן ההיריון, ואפילו שנים אחריו. כיצד?

מחקרים רפואיים מדגימים כיצד תאי העובר עוברים אל האם בזמן ההיריון, מחדשים את הרקמות הבריאות, ומשמשים מעין מאגר לשעת הצורך לטיפול במחלות שונות. ואיך זה קשור לכך שנשים חיות יותר שנים מגברים?

מהו למעשה מיקרו-כימריזם?
ד"ר לאה קפלן, מומחית ברפואת נשים, מיילדות ופוריות בבית החולים בילינסון, מסבירה: "מיקרו-כימריזם הוא, למעשה, נוכחות תאים של גוף מסוים בגוף אחר נבדל גנטית. היריון הוא הגורם העיקרי למיקרו-כימריזם טבעי, המתבצע בעזרת סחר דו-כיווני של תאים בין האם לעובר באמצעות השליה.

"בנוסף למגוון חומרים נטולי תאים, שעוברים מהעובר לאם ולהיפך, כיום כבר יודעים כי גם תאים מוחלפים בהיריון. זאת ועוד, כיום ידוע שמיקרו-כימריזם נמשך עשרות שנים מאוחר יותר גם אצל האם וגם אצל צאצאיה. ההשלכות של מיקרו-כימריזם טבעי כעת נמצאות במחקר, וניסויים בהיריון של בעלי חיים ובני אדם מצביעים על כך שתאי עובר מיקרו-כימריים ממלאים תפקיד בריפוי פצעים, ובנוסף משפרים את מצבה של האם במחלות אוטו-אימוניות.

"זוהי תופעה מדהימה, שאנו עדיין לא מבינים את גודל ההשפעה שלה, והיא דורשת מחקרי המשך, שתוצאותיהם שוב יוכיחו לנו את החוכמה מאחורי בריאת העולם".

אלוקים נמצא בתאים הקטנים: מיקרו-כימריזם עשוי להשפיע לטובה על החלמה ממחלות, לאחר פציעה, ניתוח ועוד
במאמרה "מיקרו-כימריזם עוברי ובריאות האם במהלך ולאחר ההיריון" מציינת החוקרת Keelin O'Donoghue כי מיקרו-כימריזם עוברי עשוי להשפיע לטובה על מספר מצבים, ביניהם: החלמה לאחר פציעה או ניתוח, הזדקנות הרקמות, קליטת שתלים לאחר השתלה, החלמה לאחר מחלת הסרטן ועוד.יתירה מכך, החוקרת מוסיפה פרט מפתיע ומשמח: הימצאות תמידית של תאים עובריים ברקמות השונות של האם עשויה אפילו להסביר מדוע תוחלת החיים של הממוצעת של נשים גבוהה יותר מתוחלת החיים הממוצעת של גברים!

החוקרים Dawe, Tan ו-Xiao במאמרם "נדידת תאים מהעובר לאמו" מציינים כי התופעה מתרחשת, קרוב לוודאי, בכל ההריונות של היצורים החיים, וכי תאים עובריים של בני אדם נשארים בגוף אמם למשך עשורים לאחר ההיריון. כיצד הוכח העיקרון של מיקרו-כימריזם? החוקרים מציינים כי במחקרים קודמים נמצאו כרומוזומי Y של עוברים זכרים בגוף אמם. פשוט מופלא.
"החור שהיה לי בלב פשוט נסתם ונעלם"
מחקרים אחרים הראו למשל שאם הלב של האם נפגע, תאי העובר ימהרו אל מקום הפציעה, ויהפכו לסוגים שונים של תאים המתמחים בתיקון הלב.
במילים אחרות, קיום ההיריון מאפשר כניסת תאים צעירים ובריאים לגוף האם הבוגרת, שמרעננים את פעילות הגוף, ומשמשים מעין מאגר לשעת הצורך ולעת חירום. כך, האם היא צעירה לנצח, במלוא מובן המילה.
נשים שנחשפו למידע החשוב הזה לאחר לידתן מעידות על ניסים רפואיים שקרו להן במהלך ההיריון, והן מספרות על שיפור בגופן ובתפקודן, כמו גם על החלמה ממחלות שונות, ריפוי איברים ובעיות רפואיות לא פשוטות שנעלמו כלא היו:
מיכל מ. אומרת: "זה מסביר את העובדה שבמהלך ההיריון, החור המינימלי שהיה לי בלב (VSD) פתאום נסתם ונעלם. לא ראו אותו בבדיקות אקו לב".
לילך ס. משתפת על היעלמות דלקת הפרקים שלה: "לי עברה דלקת פרקים שהייתה לי, ולא חזרה".
ואילו אורלי ס. מספרת על שתי בעיות רפואיות שפשוט התפוגגו: "לי נעלמה הטכיקרדיה, ונעלמה הציסטה בכבד".
כך, בהרמוניה מושלמת של פלאי הבריאה, הילד עוזר לאם לתקן, ואילו האם בונה את הילד. מדהים איך גוף האם מגן על התינוק בכל מחיר, והתינוק מגן ובונה מחדש את האם בתמורה, כדי שיוכלו להתפתח ולשרוד בבטחה.
עד כה ניצלו מעל 10,000 תינוקות, ומעולם לא נמצאה האמא שהתחרטה על הנולד. כאן פועלים ופועמים חיים של אמ"א: לפניות, בקשת סיוע, ייעוץ והכוונה ללא עלות טל' 073-2221333 נייד 052-9551591 דוא"ל kalina@htv.co.il או לחצו כאן.
רקמה אנושית אחת חיה: ואם אחד מאיתנו הולך מעימנו – משהו מת בנו. עדות של אישה שהפילה את עוברה
"התינוק שלי לא חי, כי בחרתי להפסיק את חייו. הדיכאון שבא לאחר מכן והקשיים בכל התחומים בשנים שהיו לאחר מעשה ההפלה היו קשים מאין כמותם, באופן שבו מורגש בחוש הקשר בין ההפלה לבין חוסר ההצלחה שלי בכמה תחומי חיים, ויתירה מכך – עכשיו אני מזועזעת עוד יותר מגילוי הממצאים האלו", מספרת להידברות מוריה (שם בדוי), אישה שהפילה את עוברה בצעירותה. "זה מרגש וכואב כאחד – הידיעה שיש בגופי חלקים מגופו של העובר שהפלתי, אף על פי שהוא אינו בין החיים, בגללי ובגלל מערכת רפואית ורשויות, שממש דחפו אותי להרוג את הילד שלי".
"התינוק שלי בנה לי את הגוף, ואני הרגתי אותו מבלי לדעת", אומרת מוריה נחרצות. אבל יש לה נקודת אור בכל הסיפור הכואב של חייה. "השליחות שלי היא לבקש מנשים ומנערות שנמצאות במצוקה, וצריכות לקבל החלטה, שיקראו את כל המידע שעומד לרשותן, מידע שבפעמים רבות מוסתר מהן במתכוון. אני פועלת ללא לאות כדי להביא לידיעת נשים ונערות ידע חשוב שנצרך לבריאותן הגופנית והנפשית, ידע מציל חיים ממש". מסכמת מוריה את החשיבות של מתן עזרה, תמיכה וליווי נשים ולנערות שנמצאות בצומת דרכים כה משמעותי בחייהן.
אצל בורא עולם הכל אמת, מדויק ותמיד לטובה. לעיתים האדם חושב שהוא מבין מה נכון, מה טוב, מהו חסד ומהם רחמים, אך במקרים רבים מתברר לאדם שהוא ראה הכל הפוך ועקום לחלוטין. על כולנו חלה החובה ללכת אל הכתובת הנכונה ולבדוק מה באמת רוצה מאיתנו ריבונו של עולם. בזה נדבק, בזה נחזיק חזק, ולא נרפה. יש הרבה רעשי רקע, וישנן רוחות רעות שנושבות, אבל אנחנו נעמוד איתן, כי האמת היא חיים.
במחלקת אמ"א בהידברות נושאים בגאון את הבחירה בה': "ובחרת בחיים למען תחיה אתה וזרעך עד עולם", אחרת חלילה מתקיים היפך החיים, וראייה לכך הם אותם אנשים שאמנם נושמים, אוכלים וישנים, אך הם כמו חי-מת, אין להם חיות פנימית. נאחל לכולנו שנדע תמיד לבחור בדרך החיים, כי היא השמחה האמיתית והשלמה.

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג באתר

אולי תאהבי גם את זה

אנחנו כאן לעזור לך!.

בצורה הכי נעימה

דילוג לתוכן