מה מומלץ לאכול לפני הריון?

כולנו יודעות שיש מאכלים שמומלץ להימנע מהם במהלך ההריון. אך המומחים טוענים שישנם גם מאכלים מסוימים שמומלץ לאכול על מנת לסייע לגוף לקלוט הריון. כל מה שאת צריכה לאכול לפני ההיריון

לא מעט זוגות מגלים שלהיכנס להריון זה לא בהכרח דבר פשוט. על פי ההערכות, כ-15.7 מן הזוגות עד גיל 40 מתקשים להיכנס להריון, ומעל גיל 40 השיעור רק עולה. ישנן סיבות רבות מאד לבעיות פוריות, ולעיתים הסיבה כלל אינה מוסברת. כך או כך, אם יש משהו שיכול לסייע – רבות הנשים שירוצו לנסות, ובצדק. במיוחד כשמדובר פשוט בתוספת של מאכלים ביומיום.

אז הנה 7 מאכלים שהמומחים ממליצים עליהם כמסייעים לקראת ההיריון.

גרעיני דלעת

הגרעינים הלבנים עשירים בברזל באופן מיוחד. מומלץ לצרוך דווקא את הגרעינים הטבעיים ולא את המומלחים. אם אתם אוהבים אותם קלויים, קלו אותם בבית, עם פחות מלח. על פי המחקרים, נשים שנטלו בקביעות תחליפי ברזל, סבלו פחות מבעיות פוריות. הברזל שבגרעינים הוא ברזל ממקור צמחי, כזה שנמצא בדרך כלל בתחליפי ברזל או במוצרים המועשרים בברזל באופן מלאכותי.

קטניות

שעועית, חומוס, עדשים, טופו וכל קטנייה אחרת – כל אלה הם מזונות מומלצים במיוחד באופן כללי. מדובר בחלבון שמגיע ממקור צמחי, והקטניות גם עשירות במגוון חומרים מזינים אחרים. ע"פ מחקר מקיף שנערך באוניברסיטת הארווארד, נשים שצרכו בעיקר חלבון מן החי (בשר או עוף) סבלו מבעיות פוריות ב-39% יותר מנשים שצרכו חלבון מן הצומח.

עלים ירוקים
עלים ירוקים כמו מנגולד, תרד, חסה, ברוקולי, ארוגולה קייל ואחרים הם מאכלים שעשירים במיוחד בחומצה פולית כמו גם בוויטמין B לסוגיו. על פי מחקרים, הוויטמינים הללו משפרים את הביוץ. גם גברים יכולים לצרוך את העלים, אשר מסייעים בהפחתה של מומים אצל העוברים, וביצירה של ספירת זרע גבוהה.

פחמימות מורכבות
לחם מקמח מלא, כמו גם מוצרים אחרים שמכילים פחמימות מורכבות, מתעכלות זמן רב יותר בגוף ויוצרות רמות סוכר אחידות. רמות גבוהות של סוכר בדם ושל הפרשת אינסולין בגוף עלולות לעכב הריון. מומלץ להעדיף צריכה של לחם מקמח מלא, פסטה מלאה, אורז מלא וכן הלאה.

שמן זית
שמן זית הוא שומן בלתי רווי, אשר מפחית תהליכים דלקתיים בגוף. תהליכים כאלה עלולים לשבש את הביוץ ולעצור את ההתעברות, ובנוסף, הם עלולים לעכב את ההתפתחות הראשונית של העובר. מומלץ להחליף את השמנים הרגילים ואת החמאה בשמן זית, שהוא מן השמנים הבריאים ביותר.

גלידה
כן, קראתן נכון. מוצרים שעשויים מחלב מלא, כמו גלידה, על פי המחקרים יכולים להגן מפני מצבים של חוסר פוריות שחלתית. יש לציין שמדובר בגלידות מלאות, ולא בגרסאות דלות השומן, אשר עלולות דווקא לעכב את הפוריות ולשבש את הביוץ.

שוקלת הפלה ? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפרטים ויצירת קשר, חינם ללא תשלום: לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג באתר

אולי תאהבי גם את זה

אנחנו כאן לעזור לך!.

בצורה הכי נעימה

דילוג לתוכן