השאלה המכרעת: עד איזה חודש אפשר לעשות הפלה?

הריון נמשך תשעה חודשים, אך לא לכל אורכו ניתן לעשות הפלה, עד איזה חודש זה בכל זאת אפשרי?

קושי כלכלי, בעיות גופניות, או גיל צעיר או דווקא מבוגר מידי – אלו הן רק חלק מהסיבות שגורמות לנשים לשקול תהליך של הפסקת הריון וביצוע הפלה של העובר. אלא שלא בכל שלב בהיריון אפשר לעבור הפלה, כי יש מצבים בהם העובר כבר הופך להיות 'בר-חיות'. עד איזה חודש אם כן אפשר לעשות הפלה?

התשובה נחלקת למספר חלקים: בשבועות הראשונים של ההיריון, עד לשבוע השביעי, ניתן לעבור הפלה שנחשבת יחסית לפשוטה ונעשית באמצעים תרופתיים, על ידי נטילת טבליות מתאימות בבית החולים. אולם בהריונות מתקדמים יותר, נדרשת פעולה כירורגית כדי להוציא את העובר מהרחם הנקראת בשם 'גרידה', לאחר מכן יש צורך בתהליך כואב של הרחבת הרחם, ואילו החל משבוע 20 והלאה כבר מדובר בפעולה שמזכירה לידת תינוק חי, וכרוכה גם בכאבים של צירים ובתופעות לוואי, ממש כמו בלידה.

על כל פנים, בכל שלב של ההיריון, כאשר חפצים לעבור הפלה, יש צורך באישור של ועדה לאישור הפלות. לאחר שבוע 24 (חודש שישי) מאחר והעובר כבר נחשב בר חיות, יש צורך באישור של ועדת על, אשר מאשרת את ביצוע ההפלה רק במצבים מאוד מסוימים.

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפרטים ויצירת קשר, ללא תשלום.

מתלבטים? רוצים להתייעץ? מחלקת אמ"א תשמח לשמוע מכם. בשמחות תמיד. לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג באתר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהבי גם את זה

אנחנו כאן לעזור לך!.

בצורה הכי נעימה

דילוג לתוכן