"אחרי הטלפון מהידברות, הבנתי שיש אור בקצה המנהרה"; היו שותפים אתנו בפרויקט ההצלה

אירנה כמעט הפסידה את התאומות שלה. בזכות המתנדבות של ארגון הידברות, היא החליטה לא לוותר עליהן. עכשיו זו ההזדמנות שלכם לקחת חלק במשימת ההצלה של 300 תינוקות נוספים. מאת - ורד בלר

"כשאני מסתכלת לאחור, אני לא מבינה איך חשבתי בכלל על כזה דבר", אומרת אירנה כשאני שואלת אותה מדוע החליטה לבחור בהפלה כשנודע לה שהיא בהריון. "אני מסתכלת לאחור ופשוט לא  מצליחה להבין איך יתכן שהמחשבה הזאת עברה לי בראש, איך יכול להיות שחשבתי על האופציה הזאת בכלל. אני בטוחה שהייתי מתחרטת על זה כל החיים. שהייתי נשארת לחיות עם הידיעה ההיא, שבחרתי לוותר על התאומות שלי, כל יום ויום".

היא בת 31, אמא לילד ("תכתבי שהוא מתוק!") בן שנה ואחד-עשר חודשים. הגילוי על ההריון הבלתי צפוי היה בשבילה בגדר הפתעה לא נעימה. "לא התכוננתי להריון הזה, לא חשבנו בכיוון בכלל", היא מספרת. "יש לנו כבר ילד קטן, וכשגיליתי שמדובר בתאומות, הייתי בהלם. הרי זה שלושה ילדים, פתאום. אין דרך לברוח מזה. ומיד הגיעו כל המחשבות: איך נסתדר מבחינה כספית? איך נצליח לגדל שלושה ילדים קטנים? ואני באמצע לימודים בכלל, פתאום לעזוב את הכל? הרגשתי שאני פשוט בתוך מערבולת. מערבולת של לחץ גדול ומחשבות מוטרפות ודאגה גדולה. החלטתי שאני פשוט מסיימת עם זה. קבעתי תור להפלה כמעט בלי לחשוב פעמיים. לא היו לי ספקות בכלל שאני הולכת לבצע את הצעד הזה".

את התור להפלה קבעה אירנה בשבוע התשיעי להריון. היא ובן זוגה היו נחושים בדעתם שהם אינם מסוגלים לגדל תאומים, כל זמן שמצבם הכלכלי לא משתפר. "עכשיו כשאני מסתכלת לאחור, זה נראה לי הדבר הכי אנוכי בעולם", היא אומרת. "לוותר על ילד בגלל כסף? הרי לילד אין תחליף!".

בזמנו, היא הייתה משוכנעת שאין דרך אחרת. כמה ימים לפני ההפלה המתוכננת, היא סיפרה לחברה קרובה כי היא מתכננת להפיל את התאומות שלה בימים הקרובים. החברה נחרדה ופנתה להידברות, בבקשה שישכנעו את אירנה לא לעשות את הצעד הזה, ממנו אין דרך חזור.

"זה היה כאילו פתאום ראינו אור בקצה המנהרה", נזכרת אירנה בשיחת הטלפון הראשונה מהידברות, זו ששכנעה אותה לא לוותר על הבנות שלה. "עד אז, לא חשבתי בכלל שיש דרך אחרת, אחרי שיחת הטלפון מקלינה, מנהלת מחלקת אמ"א בהידברות, פתאום הבנתי שאני טועה. היא הגיעה אלי הביתה, לא פעם אחת אלא כמה פעמים. דיברה איתי ועם בן זוגי בסבלנות, בכבוד. השיחות שלה פשוט פתחו לנו את העיניים. היא הסבירה לנו את מלוא המשמעות שבוויתור על ילד. התעודדנו ממנה שזה לא סוף העולם, שאנחנו נשרוד ונצליח להסתדר. היא ושאר המתנדבות של הידברות פשוט מדהימות! הן הצילו לנו את הילדות, פשוט כך!".

ואת עצמך שלמה עם ההחלטה הזאת?

"אני לא רק שלמה, אני מאושרת שהחלטתי לשמור על התאומות שלי! אני חושבת שלפעמים פשוט צריך מישהו מבחוץ שיעזור לנו לראות את האור בקצה המנהרה, כי כשאתה בתוך זה אתה לא חושב כמו שצריך. במבט לאחור, אני לא מבינה איך בכלל שקלתי לעשות הפלה. אני כל כך שמחה שהן פנו אלי ולא נתנו לי לעשות את הצעד הנורא הזה, כי אחר כך הייתי מתחרטת עליו כל החיים. וזה לא סתם להתחרט, זה תאומות! זו הזדמנות חד פעמית שלא תחזור יותר לעולם!"

אירנה בחודש תשיעי עכשיו, מועד הלידה שלה קרוב מאד. בשיחה איתי היא מספרת בהתלהבות על ההכנות לקראת הלידה, על הבגדים הקטנים והוורודים שמוכנים בארון ומחכים ועל הציפייה הגדולה לחבוק את התאומות. כשאני שואלת אותה אם אין בה חששות לפעמים מההתמודדות הצפויה, היא משיבה בשלילה.

"אני עדין בקשר עם קלינה כל הזמן", היא מספרת. "זה לא שהיא פנתה אלי, ישבה איתי לכמה שיחות וסיימה את תפקידה אחרי שהשתכנעתי לא להפיל. אני בקשר יומיומי איתה. כשיש איזו בעיה, היא הראשונה שאני פונה אליה. היא הכתובת הראשונה להתייעץ ולדבר וסתם לפרוק. וזה מדהים, זה שיש מישהי ניאטרלית שעוזרת".

יש לך מסר לנשים אחרות שנמצאות במצבך?

אירנה מחייכת. "הייתי רוצה לומר לכל אחת שחושבת, ששוקלת להפיל את הילד שלה, שלא תעשה את הצעד הזה בלי לחשוב. כולם מסביבי רק חזרו ואמרו לי כל הזמן שזה לא אפשרי, שאני לא אסתדר, שלא נצליח לעמוד בזה. אבל זה לא נכון! אפשר למצוא דרך ואפשר להסתדר. יש אנשים טובים בחוץ שמוכנים לעזור. יש אנשים טובים שרק מחכים לעזור למי שצריכה. אם הייתי מוותרת על הילדות שלי, אני לא חושבת שהייתי יכולה לעמוד בהחלטה הזאת. אני חושבת שזה היה מלווה אותי כל החיים, ואני ממש שמחה שלא ביצעתי אותה. אני מודה לאלוהים כל יום שלא עשיתי הפלה. אני כל הזמן חוזרת ואומרת לחברה שלי שהיא הצילה לי את החיים, כי אם היא לא הייתה פונה להידברות, לא הייתי חושבת בכלל לא לעשות הפלה. הם הצילו לי את התאומות שלי, ממש הצילו אותן, ואני מודה לאלוהים כל יום שלא עשיתי את הצעד הנורא הזה".

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג באתר

אולי תאהבי גם את זה

אנחנו כאן לעזור לך!.

בצורה הכי נעימה

דילוג לתוכן