אם היא רק תקשיב לרגע – נוכל להציל חיים. הפעילות המופלאה של מחלקת אמ"א

בין הפניות הרבות שמגיעות למחלקת אמ"א של הידברות, יש גם לא מעט פניות של סטודנטים שרוצים לכתוב עבודות על המחלקה. השתמשנו בשאלות שהתקבלו במחלקה כדי לספר לכם כל מה שאתם צריכים לדעת עליה

"קלינה היקרה, במסגרת לימודי יש לי עבודה מסכמת לעשות על פעילות חברתית. אני רוצה לעשות אותה על הפעילות המבורכת של הרב זמיר כהן ושלך, כשליחה. בעבר יצא לי לדבר איתכם, והייתי רוצה כל כך אפילו להתנדב אצלכם, בעזרת השם.

כחלק מהעבודה אני צריכה לראיין מישהו מכם. יש לי מספר שאלות קצרות. אשמח אם תוכלי בבקשה לתת לי תשובות. במידה ואין זמן – זה מובן, יש דברים חשובים הרבה יותר".

קלינה שוורץ, שעומדת בראש מחלקת אמ"א של ארגון הידברות, מקבלת פניות כאלה לא אחת. הפעילות המבורכת של המחלקה מגיעה לכל מקום, גם למוסדות לימוד מכל הסוגים והגוונים.

אז החלטנו לנצל את ההזדמנות, ולהציג גם בפניכם את השאלות שהתקבלו במחלקה – ואת התשובות.

מה מטרתו של הארגון המדהים הזה, אמ"א?

מחלקת אמ"א (אמא מצילה אותי) של ארגון הידברות עוסקת בסיוע למניעת הפלות. זוהי עבודה של הצלת חיים ונפש – נפש האישה, וחיי העובר. המחלקה מקדשת את החיים. בכל פעם שבו פונה אלינו אישה, או שאנחנו מקבלים דיווח על אישה ששוקלת להפסיק את ההיריון, דהיינו להפיל את העובר שלה, אנחנו מרגישים כאילו יש לנו ביד רימון עם נצרה משוחררת. הרבה פעמים אנשים פונים אלינו ממש ברגע האחרון לפני קבלת ההחלטה, וצריך לפעול מהר. כשאנחנו מתקשרים עם האישה, שנמצאת בדרך כלל במצבים לא פשוטים, זה הרבה יותר מאשר טלפון מאראלה ממפעל הפיס. אנחנו מציעים לה כהרבה יותר לאין שיעור: גם עולם הזה וגם עולם הבא. גם את החיים של התינוק שלה וגם את הנפש שלה בעצמה. המטרה שלנו היא למנוע מצבים שבהם אמא מחליטה להפסיק את החיים של התינוק שלה.

עם אלו בעיות הפעילות החברתית שלכם מתמודדת?

לא קוראים לזה בעיות, אלא התמודדויות מאתגרות. הקושי העיקרי כשהאישה אינה מוכנה לשתף פעולה לחלוטין ואין עם מי לדבר. כל המכשולים שאנחנו עלולים להיתקל בהם בדרך מתגמדים לעומת זה, כי אם היא רק תקשיב לרגע – תיפתח סייעתא דשמיא לה ולנו, להציל חיים ונפש עד עולם. מעבר לכך, יש לא מעט הפרעות מכל כיוון, אבל אלה אתגרים עבורנו. אנחנו לא חוששים משום דבר, אלא רק מלא לעשות או מלעשות טעות, שבגללה חלילה לא נוכל לפעול למען המטרה.

מה האתגרים שלכם?

אנחנו מחויבים לנהוג על פי דרכי היהדות הקדושה ובמקביל לפי כללי החוק העומדים לפנינו… זה מאתגר ומחייב כאחד ברוך ד'.

להגיע לכל יעד נדרש עם כל פתרון מתאים למרות הסבך, בדרך ליעד. אתגר נפוץ במיוחד הוא לנסות לשחרר את ה"רימון" שהזכרנו קודם, המאיים על האחוז בו ואינו מטפל בו נכון, לפני שההחלטה מתקבלת. כמו שאמרנו, הרבה פעמים אנשים פונים אלינו רק ברגע האחרון. אבל ב"ה, הניסיון עושה את שלו, ואנחנו כבר יודעים איך לפנות, איך לגשת לעניין, מה נכון ומה לא נכון להגיד כדי לסייע לאישה. במאמר מוסגר, יש אנשים שחוששים לדווח על מקרים של נשים שמתכוונות להפיל, כי הם חושבים – אולי יכעסו עלי? לחוששים כאלה אנחנו מציעים לחשוש יותר מלשבת ולא לעשות כלום. אם הייתם רואים מולכם אדם שנמצא בסכנת חיים, האם הייתם יושבים וחושבים האם כדאי להזמין שירותי הצלה, ואם האדם הזה לא יכעס עליכם, או שפשוט הייתם מתקשרים ומזמינים אמבולנס באותו רגע? זה אותו דבר. אם מחכים – הזמן הולך ואוזל, ולפעמים רק כשהאישה כבר בדרך לבית החולים אנשים נזכרים להתקשר אלינו בהיסטריה. גם אז זה טוב, כמובן, עדיף רגע לפני מאשר רגע אחרי… אבל החשש מיותר. הצלת חיים תמיד עומדת במקום הראשון.

מה החזון של מחלקת אמ"א?

החזון של המחלקה הוא להביא בסיעתא דשמיא לידיעה ולהבנה של כל העם הקדוש שלנו את חומרת ההפלה, למנוע כל הפלה ולהעניק הצלת חיים ונפש. וכמובן, על ידי כך – לקדש שמו יתברך ברוב עם ועולם, על הסיעתא דשמיא לה זוכים בזכות הבחירה בחיים במסירות.

מה השינוי שהמחלקה רוצה לקדם?

מחלקת אמ"א, כאמור, מייחלת להגיע למקסימום מודעות לגבי החומרה של הפלה יזומה, ולמצב של אפס הפלות יזומות בעז"ה. במקביל, אנחנו רוצים להגיע למצב שבו אנשים ידעו שיש לכל אחד ואחת לאן לפנות ולקבל מענה. יש קשיים בהרבה מצבים, אבל לא צריך לעבור אותם לבד, וכמובן לא צריך להגיע למעשים קיצוניים כדי להתמודד עם קשיים. הקושי העיקרי הוא להגיע להחלטות שגויות על מנת לנסות לפתור התמודדויות במצבים שונים בחיים.

חלילה אם נפסיק חיים – יש מי שחושב שיוכל לשפר או לתכנן כך טוב יותר את חייו?

מחלקת אמ"א נמצאת כאן כדי לעזור, לתמוך, לעודד ולתת מענה לכל שאלה, בעיה או קושי ומכאן כן לבנות חיים נכונים יותר בהחלט ועל כך יעידו כל אם שבחרה בחיי ילדיה – הרי לא נמצאה האם שהתחרטה על הנולד, ולהיפך כל מי שבחרו להפסיק חיים מתחרטים ולא יכולים להשיב את הנעשה – את החיים.

מה ההיבט הייחודי של הפעילות החברתית הזאת?

לארגונים שמסייעים בכל נושא שהוא יש בדרך כלל "סל" קבוע של סיוע לכל פונה. אצלנו זה עובד אחרת. בהצלת נפשות אי אפשר לקבוע כללים ברורים של מה נותנים ומה לא. כל אחת שפונה אלינו – מקבלת בדיוק את מה שהיא צריכה, במקום לקבל דברים שהיא אולי אינה צריכה, ושיחסרו לה דברים שהיא צריכה באמת. לכן אנחנו עושים מאמץ אמיתי, למצוא פתרון לכל מצב בדיוק בהתאמה לכל מקרה.

מעבר לזה, אין אצלנו שעות קבועות של פעילות. הטלפונים של המחלקה זמינים 24 שעות ביממה, תמיד יש מי שיענה, וגם אם לא יכולים לתת מענה מידי באותו רגע – חוזרים לכל פונה בתוך זמן קצר. כל שעה היא לגיטימית לפניות למחלקה, כי להצלת חיים נענים בכל רגע שבו היא נצרכת, ויפה שעה אחת קודם.

אנחנו ערבים זה לזה, וחשוב לנו לנהוג בקדושת החיים במסירות נפש וקידוש ה'. יש לנו עניין לסייע לכל אישה, כמו גם לסביבתה, להגיע להחלטת נכונה מהרגע הראשון ועד בכלל, ולמנוע הפסקת חיים ועוולה מיותרת, בע"ה.

נשמח תמיד להגיע ולהפיץ הסברה מקומית ומרחבית בנושאי הצלה ויהדות –

כי אלה חיינו ואורך ימינו.

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו.

לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג באתר

אולי תאהבי גם את זה

הנס הפרטי של ליאל

"צריך לפרסם את הפעילות של מחלקת אמ"א של ארגון 'הידברות'. זה מפעל חסד שמציל חיים וחשוב שיכירו אותו וייעזרו בו. לדעתי, צריך שכל מי שהיה במצב שלי ושל אישתי, ידע, שפנייה ל'אמ"א'  משנה את החיים!

קרא עוד »

אנחנו כאן לעזור לך!.

בצורה הכי נעימה

דילוג לתוכן