אמרו שאין דופק, בסוף נולדה שלישייה – הידברות

לקרן יבור נאמר באולטרסאונד שלעובר אין דופק – אבל רגע לפני ההפלה היא פנתה לקבל חוות דעת נוספת. היום היא אם לשלישייה

קרן יבור, אם לשלישייה, נזכרה לאחרונה בנסיבות הלידה של השלישייה שלה, וסיפרה על כך בראיון ל-Ynet.

בראיון סיפרה יבור ששלושת ילדיה, כיום כבר בני 20, נולדו לאחר שכמעט עברה הפלה בגלל אבחון לא נכון.

יבור עברה טיפולי הפרייה בניסיון לזכות בילד פרי בטנה. לאחר שנתיים של ניסיונות, היא גילתה שהיא בהריון. אלא שבבדיקת אולטרסאונד שערכה בשבוע השביעי להריון, נאמר לה שיש בעיה – לא ניתן לראות בבדיקה שק הריון, וגם לא דופק עוברי. הרופאים חשדו שמדובר בהריון מחוץ לרחם, ואשפזו אותה על מנת שתעבור הפלה למחרת.

היא אמנם אושפזה ונותרה בצום לקראת ההפלה, אך בבוקר החליטה שאינה מעוניינת לעבור אותה לפני שתקבל חוות דעת נוספת. היא השתחררה על דעת עצמה, חתמה על סירוב אשפוז, ונסעה לבית חולים אחר על מנת להיבדק מחדש. בבדיקה הזו התברר שלא רק שיש שק הריון ודופק, אלא שניתן היה לראות שני דפקים – הריון תאומים. שבוע לאחר מכן, בבדיקה נוספת, התגלה גם הדופק השלישי, ויבור גילתה שהיא נושאת שלישייה.

יבור נשאלה בראיון מדוע החליטה להיבדק בשנית ולא לעבור את ההפלה. היא ענתה שלא יכלה להרשות לעצמה פשוט לוותר על התינוק. היא חיכתה זמן רב כל כך לילד, איך תוכל כך לוותר עליו בלי לנסות להילחם? החוויה הזו חזרה על עצמה גם במהלך ההריון המורכב, כאשר הרופאים המליצו לה לבצע דילול עוברים, ולא להישאר עם השלישייה. יבור החליטה לקחת את הסיכון, מתוך מחשבה, או בעצם ידיעה, שהיא תתמודד עם כל דבר שיגיע ושיתרחש. אך היא לא תוותר על ילדיה.

והנס קרה. בשבוע ה-28 להריון נולדה השלישייה של יבור, כשהפגים הקטנים שוקלים בין 840 ל-900 גרם כל אחד. הם שהו בפגייה, ואחד מהם אף נזקק לשתי החייאות, וגם כאשר השתחרר מבית החולים, הוא נותר מחובר לצינור חמצן במשך 10 חודשים.

מאז עברו 20 שנה, ולדבריה של יבור, כל השלושה בריאים לגמרי, ואין עדות למה שעבר עליהם בלידתם.

בראיון היא אמרה: "חשוב לשמוע תמיד חוות דעת נוספת… אני בהחלט מאמינה שזה הדבר שהציל את הסיטוציה הזאת מלהגיע למצב טרמינלי… לא הייתי זוכה לאוצרות האלה".

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג באתר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהבי גם את זה

אנחנו כאן לעזור לך!.

בצורה הכי נעימה

דילוג לתוכן