"בזכות קלינה ואמ"א יש לי ילד"; הצטרפו אלינו והביאו חיים לילדים נוספים!

ליאורה היתה בדרך לבית החולים לבצע הפלה. חברה שלחה אליה את מנהלת מחלקת אמ"א – והיום היא אמא גאה ומאושרת. "אני שמחה שככה יצא, כי בזכותם יש לי ילד". מאת - דבי רייכמן

כשאני פותחת את השיחה עם ליאורה ושואלת איך היא הגיעה למחלקת אמ"א ומה עשתה המחלקה עבורה, נדמה שאין עוד צורך בשאלות ההכוונה שלי. את האור שנוצץ מעיניה ואת החיוך שעל פניה אפשר לשמוע גם דרך קו הטלפון המשובש מעט.

"הייתי בהריון לא מתוכנן", היא מספרת לי בפשטות, מבלי להתעמק בחלקים העצובים יותר של הסיפור. "אבא של הילד לא רצה אותו. היו לי פחדים וחששות – להביא ילד לבד? איך להסתדר? החלטתי לעשות הפלה, ולמעשה כבר הייתי בדרך לבית החולים קפלן כדי לבצע אותה".

ליאורה לא זוכרת בדיוק מי הפנתה אליה את קלינה ממחלקת אמ"א. "אולי חברה. קלינה התקשרה אלי, ולא הרפתה עד שביטלתי את ההפלה המתוכננת. ואני שמחה שככה יצא – כי בזכות קלינה ואמ"א יש לי ילד", היא אומרת באהבה.

השיחה בינינו מתנהלת בזמן שליאורה נמצאת בקניות בחנות, כשבנה, היום בן שנתיים, לצידה. את השיחה קוטעות מידי פעם קריאות "בוא אלי", "תישאר לידי". אי אפשר לטעות באושר ובאהבה בקולה של ליאורה כשהיא פונה אל בנה.

"קלינה מדהימה. היא לוותה אותי לאורך כל הדרך, עזרה לי ותמכה בי. כשנקלעים למצב שהוא לא רגיל – לפעמים הוא נראה מפחיד יותר ממה שהוא באמת. היו לי המון פחדים בהריון הזה, וקלינה עודדה אותי ותמכה בי. היא הזכירה לי שאני נמצאת ב'סרט' של פחד, ולכן לא רואה את המציאות. היא הראתה לי איך שהכל יהיה בסדר, ושהמצב שלי לא נורא כמו שנדמה לי. היא צדקה. לילד שלי ב"ה לא חסר כלום".

והעזרה שקבלת – אלה היו בעצם רק שיחות של תמיכה?

"לא, מה פתאום! קלינה עזרה לי בכל דבר, ממש כמו אמא… היא השיגה לי ציוד בשביל התינוק, וגם דברים בשבילי. היא חשבה בשבילי על דברים שאני צריכה עוד לפני שאני בעצמי חשבתי עליהם. היא גם שלחה אותי לסמינר שעזר לי וחיזק אותי. הייתי בקשר איתה לאורך כל ההיריון, ואחרי הלידה, ועד עכשיו. גם היום – אין דבר שאני אגיד לקלינה 'אני צריכה' – והיא לא תדאג שיהיה לי. ברוך ה', אני לא צריכה… אז אני גם לא מבקשת. אבל אני יודעת כל הזמן שיש לי מישהו שעומד מאחורי. שאם אצטרך משהו – היא תהיה שם בשבילי. תמיד יש לי עם מי לדבר, וזה מדהים.

"יש לי עוד חברות עם סיפורים דומים. קלינה עזרה ועוזרת לכולן, וכולנו מרוצות. אין אף אחת שהצטערה על ההחלטה הזו. קבלתי מאמ"א המון, ואני מאושרת. חד הורית – אבל הכי מאושרת שיש".

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג באתר

אולי תאהבי גם את זה

הנס הפרטי של ליאל

"צריך לפרסם את הפעילות של מחלקת אמ"א של ארגון 'הידברות'. זה מפעל חסד שמציל חיים וחשוב שיכירו אותו וייעזרו בו. לדעתי, צריך שכל מי שהיה במצב שלי ושל אישתי, ידע, שפנייה ל'אמ"א'  משנה את החיים!

קרא עוד »

אנחנו כאן לעזור לך!.

בצורה הכי נעימה

דילוג לתוכן