"בלי אמ"א לא רק החיים של הילד שלי היו נגמרים, גם החיים שלי"

המסר המטלטל של טלי, אישה שטופלה ע"י מחלקת אמ"א וזכתה לחיים חדשים – תרתי משמע: "זו לא רק הצלת נפשות של הילדים, אלא גם של האימהות"

לטלי, אישה בשנות ה-30 לחייה ממרכז הארץ, קשה להיזכר בתקופת המצוקה שחוותה. היא היום במקום אחר, ב"ה, אבל בגלל העניין החשוב שעל הפרק היא החליטה לצאת מאזור הנוחות שלה.

זה היה לפני 3 שנים. התקופה, כפי שהיא מכנה אותה, היתה "תקופת הקטסטרופה". כל מה שיכל להסתבך – הסתבך. כל מה שיכל להיהרס – נהרס.

בעלה נקלע למצוקה נפשית קשה. אותה פיטרו מהעבודה. הילד הבכור עבר בביה"ס חוויה טראומתית ונזקק לעזרה מקצועית ממשוכת ויקרה.

ובדיוק אז היא התבשרה על הריון.

"זה היה כמו פטיש 5 קילו על הראש", היא משחזרת. "הסתכלתי בבעלי והוא בי, ולשנינו היה ברור מה אני הולכת לעשות".

"הבנו את הבעייתיות, אבל הדחקנו. פעלנו כמו מכושפים, בקור מוחלט ובלי להתחשב בכלום. רק חיכיתי שיגיע הרבה "ולגמור עם זה"".

אבל אז, דווקא אז, היא נתקלה בפרסום של מחלקת אמ"א, שנגע לה בנקודות הכי כואבות ומודחקות. על ימי הבכי, הקושי, הריפוי ההדרגתי והתהליך המפרך היא מעדיפה לדלג. "כמו שציינתי, קשה לי לדבר על זה, אבל אני חייבת לזעוק את הזעקה, לכן אני פה".

הילד שלה כיום בן שנתיים ויותר. "רק המחשבה על מה היה קורה אילו לא נתקלתי באמ"א, מצמררת אותי. אני לא מבינה איך חשבתי לוותר עליו".

"אבל זה לא רק הוא, זו גם אני. אני מכירה את עצמי, הייתי נגמרת יחד איתו. אמ"א הצילה לא רק אותו אלא גם אותי. המתנדבות המדהימות של אמ"א היו שם ברגעים הכי קשים שלי ומנעו ממני לעשות צעד בלתי הפיך".

ערב יום הכיפורים, לטלי חשוב מאוד להעביר את המסר לכל מי שקורא: תרומה למחלקת אמ"א זו הצלת חיים ממש. נפש תחת נפש – פשוטו כמשמעו. "זו לא רק הצלת נפשות של הילדים, אלא גם של האימהות", כלשונה.

טלי היא רק אחת כמוה יש עוד עשרות ומאות. מידי שנה מצילה המחלקה כ-2000 תינוקות. 2000 תינוקות שכל אחד מהם הוא עולם ומלואו, עולם ומלואו שהיו עתידים להיחרב רח"ל רק בגלל לחץ ומצוקה שכמעט וגרמו להורים לנקוט בצעד הנורא מכל.

המתנדבות היקרות של המחלקות נמצאות שם. הן שם כדי לשמוע, לייעץ, לנווט ולהציל.

והן חייבות להיות שם גם בשנה הבאה. מפחיד לחשוב מה יקרה בהיעדרן.

התרומה שלך, היא ורק היא, תעשה את ההבדל.

תרומה למחלקת אמ"א משמעותה הצלת חיים והבאת חיים – פשוטו כמשמעו.

זהו פדיון נפש אמיתי.

זוהי החובה להציל תינוקות ולהציל חיים.

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים? אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך.

העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג באתר

אולי תאהבי גם את זה

הנס הפרטי של ליאל

"צריך לפרסם את הפעילות של מחלקת אמ"א של ארגון 'הידברות'. זה מפעל חסד שמציל חיים וחשוב שיכירו אותו וייעזרו בו. לדעתי, צריך שכל מי שהיה במצב שלי ושל אישתי, ידע, שפנייה ל'אמ"א'  משנה את החיים!

קרא עוד »

אנחנו כאן לעזור לך!.

בצורה הכי נעימה

דילוג לתוכן