גרידה: האם זה באמת מפחיד כמו שזה נשמע?

הגרידה הינה הליך פולשני, אך במקרה של הפסקת הריון שחצה את גבול ה-9 שבועות היא מחויבת המציאות, אז איך זה מתבצע?

הפסקת היריון היא אף פעם לא תענוג גדול, והדבר תמיד כרוך בסבל ובסיכון מסוים לאישה. בשבועות הראשונים ניתן להפסיק את ההיריון יחסית בקלות, באופן תרופתי, אך כאשר גיל ההיריון מתקדם (מעבר ל-9 שבועות) סיכויי ההצלחה של ההפלה התרופתית יורדים, ולכן מומלצת גרידה.

הגרידה היא הליך פולשני, במהלכו שואבים את תוכן ההיריון החוצה ובכך ההיריון מסתיים. התהליך לא קל: הוא מתחיל בהרחבת צוואר הרחם, ממשיך בשאיבה של תוכן ההיריון, ולאחר מכן בהתאוששות הדרגתית שיכולה להימשך מספר שבועות.

הגרידה גם כוללת סיכונים (אומנם לא שכיחים, אך קיימים) כמו דימום, פגיעה בדופן הרחם, פגיעה בצוואר הרחם (מה שעלול לגרום ללידה מוקדמת בעתיד) ואף זיהום. הפעולה גם עוצרת את חייו של העובר שנמצא כבר בשלבי התפתחות מתקדמים, ומונעת ממנו את החיים עוד בטרם שהוא התחיל אותם. יש נשים בוחרות לעבור את הגרידה מתוך לחץ או אי הבנה, ורק אחרי שמסתיים התהליך הן מבינות שבאמת ובתמים הן כן רצו את הילד.

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג באתר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהבי גם את זה

אנחנו כאן לעזור לך!.

בצורה הכי נעימה

דילוג לתוכן