דרמטי: האם ביהמ"ש העליון בארה"ב יבטל את חוק ההפלות?

טיוטת פסיקת ביהמ"ש העליון בארה"ב קובעת שרוב השופטים סוברים לבטל את הפסיקה תקדימית משנת 1972 הקובעת כי חוק האוסר הפלה סותר את חוקת ארה"ב. נעמה גרין

ארצות הברית סוערת: נחשף באתר 'פוליטיקו' כי שופטי בית המשפט העליון הסכימו על ביטול הפסיקה התקדימית משנת 1973, "רו נגד ווייד", הקובעת כי כל חוק האוסר הפלה מלאכותית – סותר את חוקת ארה"ב, כך על פי טיוטה ראשונית של דעת הרוב.

הטיוטה, החתומה בידי השופט סמואל אליטו, גורמת לטלטלה בארה"ב, כיוון שהיא מערערת לחלוטין את ההחלטה משנת 1973. 

השופט אליטו קבע כי "רו טעה בגדול כבר מההתחלה. קבענו כי פסיקת 'רו נגד ווייד' תבוטל". הוא ציין כי "הגיע הזמן להחזיר את נושא ההפלות לנבחרי העם".

עם זאת, כאמור, עמדת בית המשפט אינה סופית, אלא עד שתהפוך לפסיקה חלוטה, ככל הנראה בחודשים הקרובים.

מדובר בפסיקה דרמטית בעלת השפעה מיידית: כעת תסתיים ה"ערבות" שקיימת ב-49 השנים האחרונות, להגנה החוקתית הפדרלית על הזכות להפלות. כלומר, מעתה – כל אחת ממדינות ארה"ב תחליט האם להגביל או לאסור על נשים לבצע הפלה.

גורמים במפלגה הרפובליקנית בירכו על עמדת בית המשפט, וקראו לחקור במיידית את ההדלפה של פוליטיקו. סנאטור מטעם המפלגה מסר: "תהליך הדיון החסוי של בית המשפט יש קדוש ויש להגן עליו מפני 'מעורבות פוליטית'. הדליפה הזו מוכיחה כי הדמוקרטים הרדיקליים פועלים במלוא העוצמה על מנת לאיים ולחתור תחת בית המשפט, זו תמיד הייתה תוכניתם".

הסנאטור טום קוטון, אף הוא מהמפלגה הרפובליקנית, אמר: "פסיקת 'רו נגד ווייד' הייתה שגויה מלכתחילה, אני מקווה שבית המשפט יאפשר למדינות להגן על חיי אלו שטרם נולדו".

אם את בהריון ואת רוצה לבצע הפסקת הריון, אנו ממליצים לך לפנות אלינו קודם כל ולהיעזר באחת מפעילות המחלקה שלנו. נשמח להעניק לך סיוע כלכלי ונפשי עד שתחזיקי את תינוקך האהוב בין זרועותייך המחבקות ותלחשי לו: "אני הצלתי את חייך, ילד יקר שלי".

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפרטים ויצירת קשר, חינם ללא תשלום: לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל:kalina@htv.co.il 

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג באתר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהבי גם את זה

אנחנו כאן לעזור לך!.

בצורה הכי נעימה

דילוג לתוכן