האישה שהצילה אלפי תינוקות ונרדפת על ידי הפרקליטות – בראיון מטלטל

התחקיר המזעזע שטלטל מדינה שלמה, חושף כיצד רופאים מנחים נשים כיצד לשקר בוועדות על מנת להשיג אישורים רשמיים להפיל את העובר החי, למרות שמדובר בעבירה על החוק. הרבנית קלינה שוורץ העומדת בראש מחלקת אמ"א, חוזרת לרגעים שלא נתנו לה לישון בלילה ובראיון אישי מתמיד היא חושפת את האמת

במשך למעלה מעשור עומדת הרבנית קלינה שוורץ בראש מחלקת אמ"א בארגון 'הידברות'. ראשי תיבות 'אמא מצילה אותי', העוסקת בסיוע לנשים הרות במצוקה, השוקלות לבצע הפלה. תחת שוורץ עובדות עשרות מתנדבות, המטפלות במסירות אין קץ בעשרות מקרים קשים וסבוכים מדי יום, בכל שעות היממה, של נשים השוקלות להפסיק את הריונן.

שוורץ היא כבר סבתא לנכדים, המתגוררת במרכז הארץ. בעלת סבר פנים נעימות ועיניים טובות, המקדמות את כולם בברכה. אין פלא שנשים רבות נשבות בקסמיה ופותחות את ליבן בפניה. בעשור האחרון היא מצאה את עצמה בעין הסערה, נרדפת על ידי הפרקליטות ורשויות המדינה מאחר והיא תומכת בנשים הנמצאות פסע קטן לפני החלטה שתחרוץ את גורל העובר שיש בביטנן.

מה בעצם מחלקת אמ"א עושה?

הפעילות במחלקה, היא לסייע לנשים הרות במצוקה, השוקלות לבצע הפלה, כאשר כל צוות המחלקה עושים ככל יכולתנו, ברגישות ובנעם, כדי להניא אותן מלבצע את ההפלה. לכל אישה הרה יש סיבה מסוימת למה היא מגיעה להחלטה לבצע הפלה, או למה לוחצים אותה לבצע הפלה. יש מספר גורמים ומגוון סיבות – כל אחת והסיבה שלה.

כמה פניות מגיעות למחלקת אמ"א בשנה?

המחלקה עמוסה בפניות, זה מגיע לאלפי פניות בשנה. הפניות מגיעות מהארץ ומחוץ לארץ. את לא תאמיני, אבל צוות המחלקה מגיע לכל פינה בגלובוס. המקרים שאנחנו מקבלות, מגוונים וכל מקרה מטופל לגופו. הפעילות ענפה מאוד ויסודית. העובדות הסוציאליות במחלקה פועלות בכל המישורים כדי לסייע לכל אישה הרה אותה אנו מלווים, על מנת שתגיע להחלטה הנכונה. אין אמא שמתחרטת על הנולד, אלא יש בדרך ובתחילת הריון, את הלבטים והחששות, ואנחנו פה בשבילה.

בשבוע האחרון נחשף תחקיר מטלטל שזעזע את מדינת ישראל, בו נחשפו תיעודים דרמטיים שנאספו במשך מעל שנה במצלמות נסתרות מתוך חדרי הוועדות במכונים הרפואיים בישראל, המאשרים ביצוע הפלות, לנשים שמבקשות להפסיק הריון. הצילומים חושפים כי כיום פועלת בישראל שיטה המנסה להפוך את הריגת העובר לחוקית כמעט בכל שלב.

"זה כנראה לא מבעלי"

בתחקיר ניתן לשמוע תיעוד קולי של רופא מדריך מטופלת כיצד לשקר בוועדה מטעם משרד הבריאות. הרופא נשמע כשהוא אומר לאישה, "את צריכה כשתהיי אצל העובדת הסוציאלית ללחוש לה שקר לבן קטן ומוסכם", ומתדרך אותה כיצד לשקר לעובדת הסוציאלית כדי לגרום לה לשתף איתה פעולה ולאשר את ההפלה, "תגידי לה 'תשמעי לא נעים לי, זה [העובר] כנראה לא מבעלי' ".

 תרמו עכשיו להמשך פעילות הצלת החיים של מחלקת אמ"א של הידברות

מה המדיניות בישראל בכל הקשור להפלות?

החוק בישראל מתיר לבצע הפלה רק במקרים מאוד חריגים: כאשר ההיריון נובע מיחסים אסורים לפי החוק הפלילי, מיחסי עריות, או במצב שהריון מסכן את בריאותה של האישה או העובר. אבל למרות החוק, התחקיר חשף את השיטה של מכוני ההפלה בישראל, ויש להם מדיניות עצמאית שבה הם יצרו דרך לעקיפת החוק, ובכך גורמים לאלפי מקרי הפלה מיותרים.

איך מתרחש התהליך במכוני ההפלות?

כאישה קובעת תור לביצוע הפלה באחד ממכני ההפלה בישראל, היא לא מקבלת שום הכנה לקראת מה שהיא הולכת לעבור. התהליך קורה מאוד מהר, עוד לפני שהאישה מבינה מי נגד מי, היא כבר נמצאת על מיטת הניתוחים לביצוע ההפלה. העובדות הסוציאליות לא מסבירות לנשים מה הפרוצדורה שהן הולכות לעבור, מה יהיו ההשלכות של ההפלה. הנשים שמגיעות אלינו אחרי שכבר היו במכון ההפלות, מגיעות אלינו בטראומה קשה.

הרופאים מנחים את הנשים לשקר כדי שהוועדה הרפואית תאשר להן הפלה. מה היה המקרה הכי מזעזע ששמעת?

ואו. יש כל הרבה סיפורים מזעזעים ובלתי נתפסים. קשה לי לבחור רק אחד. אבל אספר על מקרה שלא נתן לי לישון בלילה במשך כמה ימים. אישה שהגיעה לאחד ממכוני ההפלה, וביקשה לבצע הפלה, הרופא החליט לשקר ולכתוב בחוות הדעת של הוועדה הרפואית שהעובר סובל ממום והאישה חייבת להפיל אותו. את מבינה מה הולך שם? העובר חי ובריא, והרופא מחליט לכתוב חוות דעת שקרית שהעובר בעל מום והוא נידון להריגה. הקלות הזו להרוג נשמה, זה בלתי מתקבל על הדעת.

למה בעצם מכוני ההפלה בישראל מעודדים שאישה תפיל את עוברה?

מכוני ההפלות הם עסק שמעוניין ברווח גדול ומהיר ככל האפשר. הם לא מעוניינים לסייע לאישה במשברים הנפשיים שעוברים עליה לאחר שעוברה נקרע ממנה. לא אכפת להם שהיא עלולה לאבד את סיכוייה ללדת בעתיד, ובוודאי שהם לא מבינים את המשמעות של נטילת נשמה שהקדוש ברוך הוא נפח בגוף העובר. אחת הסיבות ללחצים היא בצע כסף, כל הפלה עולה כ-4,500 ש"ח, המשולמים לקליניקות, כאשר הרופאים אומרים לנשים כי ניתן גם לקבל החזר על ההוצאה. לאחר ההפלה עצמה, הנשים משוחרות ללא השגחה או ליווי רפואי, ויש כאלה שנאלצות לאשפז עצמן, לאחר ההפלה שעברו בקליניקה, כי ההליך הרפואי פגע בגופן.

את חושבת שהתחקיר השפיע על הרדיפה של מחלקת אמ"א?

אין לי ספק בכך. התחקיר שפורסם חשף את מה שמכוני ההפלה מנסים להסתיר. הרופאים מנחים את הנשים איך לשקר לעובדת הסוציאלית וכל זה בחסות משרד הבריאות. נחשפנו לשורה של מחדלים מזעזעים שמתבצעים מדי יום במכוני ההפלות בישראל, והפרקליטות בוחרת לרדוף דווקא את מחלקת אמ"א, המחלקה שמצילה אלפי תינוקות בשנה ומסייעת לאותן נשים.

תרמו עכשיו להמשך פעילות הצלת החיים של מחלקת אמ"א של הידברות

רדיפת הפרקליטות בגלל אג'נדה אנטי דתית

הרופאים נוקטים פעולות אקטיביות ומפעילים מניפולציות רגשיות על האישה, כדי לקדם הפסקת היריון והפלה, גם בחודשים מתקדמים, בהם לפי כל השיטות הרפואיות העובר הינו יצור חי ונושם ולכאורה, עוברים על החוק. בעוד שבמחלקת אמ"א, הצוות המקצועי מעניק תמיכה רגשית, סיוע כלכלי ואת הזכות לחיים חדשים. הפרקליטות ורשויות המדינה בוחרות לרדוף דווקא אותן. את אלה שמעניקות חיים מדי יום. האבסורד בהתגלמותו.

כמה הפלות מתרחשות בשנה?

על פי הנתונים שיש לנו, מתקיימות מדי שנה אלפי הפלות של עוברים בריאים, המופלים, ברובם, בגלל לחץ פסול המופעל על הנשים. כמות ההפלות השנתית המוערכת בכ-40,000 בשבע השנים האחרונות. אתם קולטים את המספרים? זה מטורף בכל קנה מידה אפשרי.

כמה תינוקות הצילה מחלקת אמ"א?

עד כה הצילה אמ"א מעל 7,500 תינוקות וסייעה לאלפי אימהות ומשפחות בכל הדרוש להן לנהל חיים יציבים כלכלית ורגשית. חשוב לנו שאותן אימהות ירגישו שיש להן עוגן.

מה היעד של מחלקת לאמ"א לשנת 2022?

היעד הוא להציל 2,000 עוברים. 2,000 נשמות חדשות שירדו לעולם בעם ישראל.

לאורך השנים ארגונים וגורמים שונים ניסו להפריע לפעילותה של מחלקת אמ"א. אך אף אחד לא הצליח ברוך ה'. אנחנו פועלים רגיל. אין לנו מה להסתיר, זו פעילות חוקית בלבד שכולה רצון ה' ועיקר קיומנו הבחירה בחיים. למרות הרדיפה כלפי המחלקה, אנחנו נמשיך ליצור עוד ועוד חיים.

ולסיום מילה אישית שלך

אני קוראת לכל עם ישראל לבוא ולעזור לנו להציל חיים. יש דבר יותר גדול מזה? בואו להיות שותפים איתנו להעניק חיים חדשים בעם ישראל.

תרמו עכשיו להמשך פעילות הצלת החיים של מחלקת אמ"א של הידברות

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג באתר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהבי גם את זה

אנחנו כאן לעזור לך!.

בצורה הכי נעימה

דילוג לתוכן