הבדיקה שמעלה את הסיכון להפלה: על דיקור מי שפיר

מי באמת צריכה לבצע דיקור מי שפיר? מהו הסיכון, ומהי התועלת בבדיקה?

בדיקות הריון רבות נעשות במהלך ההריון, על מנת לזהות בעיות בהתפתחות של העובר, אם יש כאלה, או להעניק ביטחון לאם כי תינוקה מתפתח כראוי. אחת מן הבדיקות המוצעות כיום לנשים בהריון היא דיקור מי שפיר. זוהי בדיקה אשר מאבחנת סוגים שונים של מומים התפתחותיים אצל העובר. רמת הדיוק של הבדיקה הזו גבוהה מאד, ולכן רופאים רבים ממליצים עליה. אך יש לה חיסרון משמעותי אחד: הבדיקה מעלה את הסיכון להפלה: על פי המחקרים, אחת מכל 200 נשים אשר עוברות דיקור מי שפיר, תסבול מדימום לאחר הבדיקה, או מסיבוכים נלווים אחרים, אשר יובילו להפלה.

במהלך בדיקת מי שפיר מחדירים מחט אל שק מי השפיר של העובר, ומוציאים ממנו כמות קטנה לש מים. את הבדיקה הזו ניתן לבצע מן השבוע ה-16 להריון ועד לשבוע ה-20. תוצאות הבדיקה מתקבלות לאחר כשבועיים. כיום, בדיקת מי שפיר ממומנת על ידי קופות החולים רק מגיל 35. אישה שרוצה לבצע את הבדיקה בגיל נמוך יותר, תוכל לבצע אותה באופן פרטי, בעלות של כ-2500 ₪.

20% מן הנשים ההרות בארץ מבצעות בדיקת מי שפיר, לעומת כ-5% במדינות מערביות אחרות. למרות זאת, רק 60% מן התינוקות אשר נולדו עם תסמונת דאון מזוהים באמצעות הבדיקות, לעומת כ-75% במדינות אחרות. זאת משום שלמעשה, לא כל אישה מעל גיל 35 באמת זקוקה לבדיקה, וההנחיה האמתית לקבלת מימון לבדיקה צריכה להיות שקלול של גורמי סיכון נוספים, שהגיל מהווה רק אחד מהם.

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג באתר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהבי גם את זה

אנחנו כאן לעזור לך!.

בצורה הכי נעימה

דילוג לתוכן