הבדיקות הראו על ממצא חריג, ההריון הופסק, אך העובר היה בריא

בני הזוג קבלו החלטה על הפסקת הריון לאחר שבשלושה בתי חולים הובהר להם כי התינוק ייוולד עם מומים חמורים. את האמת המפתיעה הם גילו רק מספר חודשים לאחר מכן

הטעות הזו קרתה לפני מספר שנים, אך טעויות יכולות לקרות תמיד… בני זוג הגישו תביעה כנגד 3 בתי חולים, בטענה שעברו הפלה מיותרת, בהמלצת שלושת בתי החולים.

הסיפור החל כאשר עברה האישה בדיקות הריון שגרתיות, ביניהן גם בדיקת שקיפות עורפית, וכן סקירת מערכות מוקדמת. הבדיקות היו תקינות לחלוטין, אך בבדיקת דם שנערכה לאחריהן, התגלה סיכון גבוה מעט לתסמונת דאון. בהמלצת הרופאים, עברה האישה גם דיקור מי שפיר, על מנת לקבל תוצאות ברורות.

התוצאה של בדיקת מי השפיר לא היתה תקינה, ובני הזוג הגיעו לייעוץ גנטי. שם, הוסבר להם שממצאי הבדיקה מראים חוסר איזון כרומוזומאלי, אשר מוביל לפיגור שכלי, ולעיתים גם למומים נוספים, חלקם חיצוניים. היועצת הגנטית המליצה לבני הזוג להפסיק את ההריון.

בני הזוג פנו לייעוץ בבית חולים נוסף. גם שם, לאחר עיון בבדיקות, קבעו הרופאים כי מדובר בעובר בעל מום חמור, שלא יוכל להיוולד בריא. בעקבות כך, החליטו בני הזוג להפסיק את ההריון, ואכן עשו זאת.

כעבור מספר חודשים, רצו בני הזוג להרות בשנית, ועל מנת להימנע מתוצאה דומה, פנו תחילה לייעוץ גנטי. התוצאות של הבדיקות הדהימו אותם: לאישה עצמה, כך התברר, ישנו מבנה גנטי זהה לזה שהתגלה אצל העובר, וכפי שניתן לראות, המבנה הגנטי הזה אינו יוצר שום מום אצל התינוק.

איך קורה דבר כזה?

בני הזוג טענו כי היועצים הגנטיים שבדקו אותם לא השלימו את הבירור הרפואי עד תומו. לטענתם, הם היו צריכים לעבור בדיקות גנטיות נוספות, שלא נעשו, כמו בדיקת קריוטיפ – מיפוי כרומוזומאלי. מעט בדיקות נוספות היו יכולות לאשר שהעובר בריא לחלוטין – מה שהיה מונע מבני הזוג, כמובן, להחליט להפסיק את ההריון.

מתלבטים? רוצים להתייעץ? מחלקת אמ"א תשמח לשמוע מכם. בשמחות תמיד. לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג באתר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהבי גם את זה

אנחנו כאן לעזור לך!.

בצורה הכי נעימה

דילוג לתוכן