הגיעה לבצע הפלה – ולא חלמה על ההמשך הטראגי

צעירה הגיעה לבית החולים הדסה על מנת לבצע הפלה, ולא חלמה על ההמשך הטראגי: הרופא כרת בטעות גם את אחת מן החצוצרות שלה. בית החולים יפצה

טרגדיה: צעירה בת 26 הגיעה לבית החולים הדסה, על מנת לעבור שם הפלה. בסיום ההליך, היא גילתה כי הגינקולוג שביצע את ההפלה כרת בטעות גם… אחת מן החצוצרות שלה. המשמעות היא שהסיכויים שלה להרות באופן טבעי בעתיד קטנים משמעותית, וכאשר תרצה להרות, תזדקק לטיפולי פוריות. הסכם פשרה בין הצעירה לבין בית החולים קבע שבית החולים ישלם לה פיצויים על המקרה.

הסיפור הזה התרחש לפני כחמש שנים. הצעירה המדוברת הגיעה לבית החולים לאחר שהחליטה להפסיק את הריונה, בשל מצב נפשי וכלכלי קשה. הטיפול שאותו עמדה לעבור היה "הרחבה וגרידה" טיפול פשוט יחסית מבחינה רפואית, אשר מבוצע לעיתים קרובות גם בעקבות הפלה טבעית, במטרה לנקות את הרחם משאריות ההריון. מדובר בניתוח קצר, שנעשה בהרדמה כללית.

לאחר שהגרידה בוצעה, עלה חשש שעדיין נותרו שאריות של ההריון ברחם. הגינקולוג שביצע את הגרידה ביצע אותה פעמיים נוספות – אך במהלכן כרת בטעות את החצוצרה הימנית של האשה. כתב התביעה שהוגש כנגד הרופא ובית החולים, הגדיר את המקרה כרשלנות רפואית. למעשה, רק לאחר הטיפול ולאחר בדיקה פתולוגית, התגלתה טעותו של הרופא. הכריתה החלקית של החצוצרה יצרה גם קרע בדופן הרחם, מה שחייב ביצוע של כריתה מלאה של החצוצרה באופן מידי. הצעירה נותרה, אם כן, רק עם חצוצרה בריאה אחת.

מלבד זאת, כתוצאה מן האירוע, הצעירה סבלה מדימום רב, ואף היתה זקוקה לעירוי דם. ההחלמה מן הניתוחים היתה ארוכה, גרמה לאי סדירות של המחזור החודשי ולחוסר איזון הורמונלי, מה שהוביל לקושי נפשי, חרדות ועוד. פסיכיאטר שטיפל בצעירה לאחר המקרה קבע כי היא סובלת מנכות נפשית, אשר מוגדרת כנכות של 20%.

בנוסף, כאמור, סיכוייה של הצעירה להרות שוב באופן טבעי קטנו באופן משמעותי, וייתכן מאד שעל מנת להרות בעתיד, היא תזדקק לטיפולים של הפריה חוץ גופית.

גינקולוג מומחה מטעם התביעה אף ציין כי כריתת החצוצרה עלולה לפגוע באספקת הדם לשחלה הימנית, מה שיגרום גם לפגיעה בתהליך ההורמונלי אשר חיוני לגופה של האישה.

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג באתר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהבי גם את זה

אנחנו כאן לעזור לך!.

בצורה הכי נעימה

דילוג לתוכן