ההריון, האומץ והנס של דניאל

כאשר התגלה גידול ברחמה של דניאל, היא החליטה לבחור באפשרות האמיצה ביותר. השבוע ילדה בלידה טבעית בן בכור

בשבוע העשירי להריון התגלה ברחמה של דניאל סקאלד (32), לצידו של העובר, שהיה אז בגודל 7.5 ס"מ גידול בגודל 15 סנטימטר. דניאל, שהייתה בחודש השלישי ונראתה כמו בחודש שישי, הועברה לטיפולו של ד"ר עוז גביש, רופא בכיר בבית־החולים לנשים במרכז הרפואי בילינסון.

מדובר במקרה נדיר ביותר: בספרות הרפואית מדווח רק על מקרה אחד בכל העולם שבו הסירו גידול מעל הרחם תוך כדי היריון. הרופאים המליצו לבני הזוג להמשיך בהריון ולהישאר תחת בקרה.

כאשר נתקפה דניאל, כמה שבועות מאוחר יותר, בכאבי בטן עזים, היא הגיעה לבדיקות מקיפות בבית החולים. לאחריהן הסבירו הרופאים לדניאל ולבעלה אלי כי יש שלוש אפשרויות במקרה כזה: להפיל ולעשות ניתוח להסרת הגידול, לא לעשות כלום ולסבול מכאבים, או לעשות ניתוח — שכולל פתיחה מלאה של הבטן — להסיר את הגידול ולהמשיך את ההיריון.

הרופאים הסבירו כי קיים סיכוי שהאופציה השלישית תגרום להפסקת ההיריון, וכי כל נגיעה ברחם עלולה לגרום לו נזק בלתי הפיך, אך המליצו על אופציה זו. בני הזוג האמיצים החליטו לבחור באופציית הניתוח. "למרות שהיה לי ברור שזה סיכון לי וסיכון לילד", מתארת דניאל בראיון ל"ידיעות אחרונות". "בסוף הניתוח עבר בהצלחה מלאה. ההחלמה לא הייתה פשוטה, הרי בהריון אסור לקחת משככי כאבים חוץ מאקמול", ציינה.

לאחר הניתוח וההתאוששות, שוחררה דניאל לביתה. ההריון המשיך כרגיל. לקראת סופו חשה דניאל שוב כאבים והחששות התעצמו. בשבוע שעבר ילדה בלידה טבעית את בנה הבכור ולקראת סוף השבוע השתחררה מבית החולים.

"דניאל הופנתה אליי בתחילת ההיריון להתייעצות בגלל הגידול על הרחם. הגידול היה אז גדול פי שניים מהעובר", סיפר ד"ר עוז גביש. "עקרונית אנחנו לא מתעקשים לכרות גידול תוך כדי היריון, כי יש סיכון להפלה ולדימום בלתי פוסק, שעלול לגרום למוות. הייתה מחלוקת בין הרופאים בנוגע לאופן הטיפול, והוחלט ללכת עם דעת המיעוט כי האמנו שהניתוח יכול לעשות טוב לדניאל ושיש סיכויים טובים להצלחה. לשמחתנו זה הצליח".

מחלקת אמ"א למניעת הפלות של הידברות הצילה תינוקות יהודים רבים מאובדן, ומסייעת לנשים בהריון להתגבר על קשיים ולהציל את חיי ילדיהן. רצוי להירתם ולתרום למשימתם היקרה. לפרטים ולסיוע: 073-2221333

מחלקת אמ"א באתר הידברות – סיוע לנשים בהריון, לחצו כאן.

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג באתר

אולי תאהבי גם את זה

הנס הפרטי של ליאל

"צריך לפרסם את הפעילות של מחלקת אמ"א של ארגון 'הידברות'. זה מפעל חסד שמציל חיים וחשוב שיכירו אותו וייעזרו בו. לדעתי, צריך שכל מי שהיה במצב שלי ושל אישתי, ידע, שפנייה ל'אמ"א'  משנה את החיים!

קרא עוד »

אנחנו כאן לעזור לך!.

בצורה הכי נעימה

דילוג לתוכן