"הוא צרח עליי: 'אני לא רוצה את הילד בשום פנים ואופן, תלכי להפיל!'"

הדס היתה רווקה צעירה בת 20, כשהיא גילתה שהיא בהיריון, והחליטה להפיל. פניית חברתה אל ארגון הידברות ואל מחלקת אמ״א, והתגייסותם לתמוך ולסייע לה, והטיסה לאומן, גרמו לשינוי החלטתה וללידת בנה הבכור לפני כשלושה חודשים. אדל דיין

"לפני שנה וקצת, הכרתי את בעלי", מספרת הדס, צעירה בת 21 ממרכז הארץ. ״היינו יחד כזוג במשך שלושה חודשים ולאחר מכן נפרדנו. תוך זמן קצר מרגע הפרידה גיליתי שאני בשבוע החמישי להיריון, וזה ממש, אבל ממש לא התאים לי. ניגשתי לספר לאמא שלי על כך, והיא ניסתה לשכנע אותי שאשאיר את התינוק. היא הבטיחה לי הבטחות מפה ועד להודעה חדשה, כשהיא בעצמה אם חד הורית לשבעה ילדים ועם מצב כלכלי מסובך ביותר. ידעתי שאין לי פה בדיוק על מי לסמוך, והייתי נחושה לגשת ולהפיל".

כיצד הגיב אב התינוק?

"הוא היה בהלם. הוא צרח עלי ואמר שהוא לא אוהב אותי. שהוא לא רוצה לא בי ולא בתינוק, ושאלך לעשות הפלה".

מה גרם לשינוי החלטתך?

״שיתפתי חברה טובה שלי בכל מה שעבר עלי. בעברה, גם היא התמודדה עם ניסיון דומה – היא חוותה הריון בלתי מתוכנן ורצתה להפיל, אך בזכות העזרה מהידברות – היום היא אמא לשני ילדים. היא מיד פנתה אל קלינה ממחלקת אמ״א, ללא ידיעתי, וקלינה יצרה איתי קשר. אני סירבתי להקשיב לה, וכבר הייתי בדרך להפלה, אבל היא התעקשה וביקשה ממני רק להגיע לפגישה אחת ולשמוע את מה שיש לה לומר. היא ניסתה לעודד אותי ולהציג בפניי מידע רפואי חשוב, אבל זה לא ממש הזיז אותי מדעתי. בפגישה השנייה קלינה כבר הסבירה לי מה המשמעות של הפלה מלאכותית – שמדובר בנשמה שבחרה בי, כדי לרדת לכאן לעולם, ושאם אבחר להפיל – אני עלולה להצטער על זה כל חיי. אני טענתי שאני לא רוצה קשר עם הבחור ושאני ממש פגועה ממנו, והיא אמרה משפט שאחר כך ממש התקיים – 'אל תדאגי. אם הוא בשבילך, הקב״ה יהפוך הכל לטובה בדיוק עבורך, ותקבלי אותו על מגש של זהב'. אבל היא ממש הדגישה לי שהבחור זו לא הנקודה המרכזית, אלא הילד – שהילד הוא שלי, וזה מה שנוצר ועם זה נלמד להתמודד, ושהיא בטוחה שלעולם לא אתחרט שבחרתי ללדת אותו".

"אני זוכרת", ממשיכה הדס ומגוללת את סיפורה, "שבשיחה שלי עם קלינה סיפרתי לה שלפני 20 שנה גם אמא שלי היתה במצב דומה. היא היתה בהיריון ורצתה להפיל, כיוון שהיתה רווקה צעירה ואבא שלי לא היה בתמונה, אך בזכות סיוע של תומכים למניעת הפלות – היא ילדה אותי. למעשה, עד גיל 12 אבא שלי בכלל לא ידע על קיומי, וגם היום אנחנו לא ממש בקשר. אז מצד אחד, עצם זה ששיתפתי את קלינה בכל הסיפור, נתן לי להבין שיש פה ניסיון לא פשוט שבא מולי, ואני למעשה מתמודדת עם אותו מצב שאמא שלי היתה בו פעם, ולכן אולי באמת אסור לי לוותר על העובר. אבל מצד שני, רציתי לחסוך לילד שלי את אותה מציאות שאני בעצמי חוויתי, לגדול ללא אבא שאולי יופיע מתישהו באמצע החיים".

נסיעה לאומן, ההחלטה על המשך ההיריון ו… הצעת נישואין

שיחותיה של הדס עם קלינה גרמו לה להשהות את החלטתה באשר להמשך ההיריון, ואז… אמה של הדס הציעה לה לטוס יחדיו לאומן, לקברו של רבי נחמן מברסלב, והדס נענתה לה.

"אמא שלי הצליחה לשכנע אותי לטוס איתה לאומן. באתי מבית דתי, ובשנים האחרונות קצת עזבתי את הדרך. הרגשתי שאני נמצאת בצומת דרכים ויש לי כאן הזדמנות להתחזק ולהתקרב חזרה אל דרך השם. יומיים לפני הטיסה, החבר לשעבר יצר איתי קשר, ואמר שהוא מעוניין שאשאיר את התינוק! הייתי בהלם מהתפנית בעלילה, אבל עדיין מבחינתי לא ממש האמנתי לדיבורים שלו. הרגשתי שאני לא יכולה לבנות על מישהו שהולך ובא מתי שבא לו.

"זו היתה הפעם הראשונה שלי באומן. חוויתי שם חוויה חזקה מאד. התפללתי המון, ולאט לאט דברים התחילו להסתדר לי בראש.

"כשחזרתי לארץ, החלטתי שאני משאירה את התינוק בכל מצב, בלי קשר לרצון של האבא. אחרי חודש בערך גם הוא החליט לטוס לאומן, וכשהוא חזר, הוא חזר שונה. העניינים בינינו תפסו תאוצה, והחלטנו להתחתן. תוך חודש וחצי, בתחילת החודש השמיני של ההיריון, כבר היינו תחת חופה וקידושין". 

לידה קלה בשבוע ה-39

״החתונה שלנו היתה חתונה שמחה מאד״, ממשיכה הדס ומספרת. ״לחדר הלידה הגעתי בשבוע ה-39, והיתה לי לידה קלה ביותר. תוך כמה שעות התינוק כבר היה בחוץ.  היום הילד הזה הוא האושר הכי גדול שיש לי ולבעלי. שמעתי שיש נשים שנכנסות לדיכאון אחרי לידה, ואני ברוך השם כל כך שמחה. אפילו כשאני קמה אליו בלילה, אני עושה את זה בשמחה גדולה. אני לא יכולה לתאר לי את החיים שלי עם החלטה אחרת, חלילה, אף על פי שבהתחלה ראיתי מסך של סרט אפל. בהידברות לימדו אותי להרכיב משקפיים ורודים, ולא להיבהל משום דבר – אלא רק מטעויות שחס ושלום לא ניתנות לתיקון כמעט".

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו.

לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג באתר

אולי תאהבי גם את זה

הנס הפרטי של ליאל

"צריך לפרסם את הפעילות של מחלקת אמ"א של ארגון 'הידברות'. זה מפעל חסד שמציל חיים וחשוב שיכירו אותו וייעזרו בו. לדעתי, צריך שכל מי שהיה במצב שלי ושל אישתי, ידע, שפנייה ל'אמ"א'  משנה את החיים!

קרא עוד »

אנחנו כאן לעזור לך!.

בצורה הכי נעימה

דילוג לתוכן