הזוג שהלך נגד כל אזהרות הרופאים: "הרגשתי כמו עקידת יצחק"

הבדיקה הראתה שיש 'משהו' וכל הרופאים המליצו לעצור את ההיריון. כנגד כל הסיכויים, באמונה, בתפילה ובתחינה, בני הזוג המשיכו עד להולדת הבת. האם היא נולדה עם בעיה?

סיפורם של רותם וחגית (בדוי) אינו שגרתי כלל. בתחילה הכל היה נראה תקין, אך לאחר בדיקה של רופא – שבדק לעומק – גילה, כי ייתכן ולעובר יש בעיה כלשהי במוח, ואולי עדיף שלא להמשיך בהיריון במצב כזה.

בני הזוג, באמונה גדולה, בתפילות ובתחנונים, לא הקשיבו בקול הרופאים והחליטו להמשיך את ההיריון בכל זאת.

בשיחה לארגון הידברות מתאר רותם את סיפורם המרגש, המצמרר והמחזק: "עד שהתינוקת הגיעה, היו לנו שתי בנות חמודות, בריאות ושלימות. בתחילת ההיריון הכל היה תקין, אלא שעשינו בדיקה אצל רופא אחד, והוא אמר שהוא מזהה כל מיני עניינים לא סימטריים באזור המוח.

הוא שלח אותנו לבדיקת MRI, ואמר, שיש מצבים שמפסיקים היריון במצב כזה. לא ידענו מאיפה הוא נחת עלינו. בשאר הסקירות הכל נראה היה תקין. לא עיכלנו את זה".

"אתה לא יודע להגיד לי מה יהיה איתך עוד דקה, אז אל תנבא את העתיד"

"אני בא מבית מסורתי מאוד", ממשיך רותם ומספר את סיפורם המיוחד, "כיוון שחווינו לידה שקטה בין שתי הבנות, התחזקתי יותר ויותר. גם הפעם הרגשתי שחייב להיות כאן מסר – מדובר בניסיון שאנחנו עוברים. הדילמה הייתה גדולה, להשאיר את ההיריון על אף אזהרותיהם של הרופאים או חלילה להפיל? בכל זאת, ילד עם בעיות זה עניין לא פשוט בכלל".

"במסגרת עבודתי, יוצא לי להסתובב הרבה בציון קבר הרשב"י ובצפת. אני מכיר הרבה רבנים, ביניהם הגאון המקובל רבי דוד אבוחצירא. הגעתי להרבה רבנים שיברכו אותנו והשתטחתי על קברי צדיקים. האמנו שזה לא יכול להיות ככה, והילדה צריכה להיוולד בריאה ושלימה בגוף ובנפש".

בנקודת הזמן הזו, התקשרו בני הזוג למחלקת אמ"א של ארגון הידברות. "הרגשנו שאנחנו צריכים מישהו לדבר איתו", מסביר רותם, "כל הרופאים הסתכלנו עלינו כאילו אנחנו שני משוגעים. הראו לנו את כל הממצאים ובכל זאת אנחנו מוכנים להמשיך בהיריון. היינו צריכים מישהו שמבין ברפואה, אבל שלא יטיף לנו על עצירת ההיריון".

"התקשרנו.. וקלינה ענתה לנו. היא נתנה לנו הרבה מאוד כוחות, חיזקה אותנו בדיוק במקום שהיינו צריכים".

ובכל זאת, לא היה לכם חששות שאולי הרופאים צודקים ואתם עושים טעות?

"כל בתי הרפואה הסתכלו עלינו כעוף מוזר. 'אלה מטומטמים, איך הם נשארים ככה?!', אמרו לעצמם, ואני יכול להבין אותם. אבל לא נתתי לאף רופא לנבא את העתיד. אמרתי לו: 'אתה לא יודע מה יהיה אתך עוד דקה, אז אם יש לך משהו לספר על עכשיו – מעולה, אבל לנבא לי מה יהיה עם העתיד של העובר – לא".

"היתה לנו אמונה תמימה בצדיקים", ממשיך רותם בקול שליו, "התפללנו הרבה, באמונה תמימה. אמרנו 'מה שהקב"ה נותן – אנחנו שמחים בו".

מעט לפני הלידה הלכו בני הזוג לרבי דוד אבוחצירא שליט"א, שבירכם ואמר להם ללדת בנהריה. ביום המיועד, עברה חגית ניתוח קיסרי ובשעה טובה נולדה להם בת.

נועה המלאכית

רותם ממשיך ומספר: "באו המון רופאים ללידה. הם רצו להיות בטוחים שהכל בסדר עם התינוקת, ושאם יש חלילה איזו בעיה.. אז הם יהיו שם".

"אנחנו כבר ידענו איך נקרא לתינוקת, והנה קרה משהו מעניין", ממשיך רותם בסיפור של השגחה פרטית מיוחדת. "הרופא המרדים אמר שהוא מסיים משמרת, ולכן תיכף תגיע המחליפה שלו. היא נכנסת ואומרת את שמה. לא יאמן. קוראים לה נועה. בדיוק בשם שרצינו לקרוא לבת שלנו".

"לא סתם החלטנו על השם הזה", מגלה רותם, "נועה זה ראשי תיבות: ניסים ונפלאות עשה ה'. אני אומר לאשתי 'תראי מה זה, ה' שלח לנו את נועה שתהיה אתך בזמן הלידה".

רותם עוצר לרגע וממשיך בסיפור: "התינוקת נולדה, הרופאים עושים את כל הבדיקות ומגלים שאין שום דבר חריג. לאחר מכן רצו לעשות לה עוד בדיקות. אמרתי להם 'אם היא הייתה תינוקת רגילה הייתם עושים עוד בדיקות נוספות?', הם ענו שלא. אז אמרתי להם: 'אז אל תעשו לה. היא נולדה בריאה, זהו, לא צריך לעשות עוד כלום".

"הדבר היחידי שהיינו צריכים לעשות, זה מכיוון שהיא נשארה באותה תנוחה על צד אחד זמן רב – היה צריך לעשות לה פיזיותרפיה לצד השני", רותם מחייך.

"מאז התחזקנו מאוד ואנחנו שומרים שבת. אומנם כבר לפני זה מאוד שמרנו, אך עכשיו לקחנו על עצמנו חיזוק נוסף", מעיד רותם על עצמם.

אחרי כזה סיפור מדהים, מלא באמונה והשגחה פרטית, מה המסר שלך לקוראים?

"הרגשתי כמו עקדת יצחק. אם אתה, הקב"ה, מאמין בי, אתה רוצה שנשאיר אותה, ככה הרגשתי שהוא בוחן אותנו. החלטנו שמה שיבוא – אנחנו נקבל בשמחה".

"נכון, יש כאן ניסיון, שהוא אומנם לא פשוט", מסכים רותם, "אבל עם הרבה תפילות ותחנונים, ובבכי, הקב"ה מקשיב. זוגות רבים עלולים להפיל בגלל הפחדות של הרופאים. תמיד כדאי להתייעץ ולבדוק טוב, ולא לגשת לעשות הפלה מיד. הנה, הצלנו את התינוקת שלנו, חמודה שכזאת", חותם רותם.

תמיד אבל תמיד תלכו לפי רצון ה', ואתה יודע מה רצונו, אם לא תערבב את הרצון שלך או כל מיני הפחדות למיניהם.

בהצלחה ושמחות תמיד לכל עם ישראל.

מחלקת אמ"א

מתלבטים? רוצים להתייעץ? מחלקת אמ"א תשמח לשמוע מכם. בשמחות תמיד. לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il  

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג באתר

אולי תאהבי גם את זה

הנס הפרטי של ליאל

"צריך לפרסם את הפעילות של מחלקת אמ"א של ארגון 'הידברות'. זה מפעל חסד שמציל חיים וחשוב שיכירו אותו וייעזרו בו. לדעתי, צריך שכל מי שהיה במצב שלי ושל אישתי, ידע, שפנייה ל'אמ"א'  משנה את החיים!

קרא עוד »

אנחנו כאן לעזור לך!.

בצורה הכי נעימה

דילוג לתוכן