היא כבר הגיעה לעשות הפלה; במחלקת אמ"א עזרו לה לבחור אחרת

האישה היתה נתונה בקשיים כלכליים ונפשיים, והרגישה שאין ביכולתה לסחוב את ההריון. אחרי שהגיעה כבר לבית החולים לצורך ביצוע הפלה, סייעו לה במחלקת אמ"א לבחור אחרת. "הילד שבתוכי גידל אותי, בעקבות הנסיון הזה הבנתי שאני יכולה להמתין ולחכות". מאת - תמר שניידר

באחד הבקרים התקבלה שיחה במחלקת אמ"א, מעוזרו של הרב יצחק זילברשטיין, כשהוא מדבר בקול חנוק ונרגש. "אמא לחמישה ילדים נקלעה למצב של הריון לא מתוכנן, והחליטה להפיל אותו", הוא אמר, "בעלה התקשר לרב כדי שישכנע אותה לא לעשות זאת, והרב ניסה שוב ושוב, אך ללא הצלחה. האישה בוכה מאד, ואנחנו לא יודעים איך לעזור לה, בבקשה תעשו משהו", נשמעה הזעקה מקולו.

במחלקת אמ"א התקשרו לאישה, שעברה תקופה לא קלה מבחינה כלכלית, ובעקבות כך הגיעה גם למצב נפשי לא פשוט. "היא אמרה שאין לה כוח להחזיק את עצמה, לא את הילדים שלה, ובטח לא הריון", מספרת קלינה מהמחלקה, "דיברנו שוב ושוב, אבל כמה שניסינו – שום דבר לא עזר. היא היתה נחושה בדעתה לבצע את ההפלה".

האישה הגיעה לבית החולים כדי לקבל את הכדור שיסיים את הסיפור, מבחינתה "היא היתה שם משמונה בבוקר", מתארת קלינה, "ומאז במשך כמה שעות היו לנו שיחות טלפון, כשהיא מנסה למצוא מישהו שיבין אותה ויתמוך בהחלטתה. השיחות הקודמות שלנו נגעו בה מעט, והיא חיפשה מישהו שיגיד לה – 'תעשי את ההפלה, אנחנו איתך'. אבל אנחנו, עם כל ההבנה של הקושי, לא מוכנים להפסקת חיים, ומבינים שהקושי הגדול ביותר, הוא לחיות אחרי הפלה".

האישה השתכנעה לבסוף ללכת לביתה ולשקול שוב את העניין, מתוך מחשבה שהיא יכולה לחזור ולעשות את ההפלה כמה ימים אחר כך. באותו זמן, סייעו לה במחלקת אמ"א מבחינה כלכלית ורגשית, והסבירו לה רבות את משמעות הדבר. "כל יום ירד לה אחוז מהמורכבות שהיא ראתה מול עיניה", מתארת קלינה, "וכל אחוז שירד, הביא איתו הרבה אור. כמו שמעט מן האור מסלק הרבה מהחושך, כך גם האחוזים הבודדים האלה, הצליחו לסלק הרבה מהחושך שבו היא היתה נתונה".

חודש שלם עבר, עד שהאישה התיישבה בדעתה והחליטה להשאיר את ההריון, עם כל הקשיים הכלכליים והנפשיים שעברו עליה, ועם קשיי תחילת ההריון, שנוספו אליהם. מחלקת אמ"א היתה איתה לאורך כל דרך, בהקשבה, ובסיוע כלכלי ונפשי. "אנחנו ממשיכים ומלווים אותה", מספרים במחלקה, "ובכל מה שנוכל לשמח אותה ולעזור לה – אנחנו שם. אישה מטבעה רוצה את ההריון שלה, ואם היא מסרבת לקבל אותו, יש סיבה למה. אנחנו מנסים להגיע לסיבה ולפתור אותה, ואז מתקבלת תמונה יפה מאד".

בשבוע האחרון התקשרה האישה למחלקה, וסיפרה על תחושותיה. "אני מרגישה שמחה, כמו שהייתי לפני שהתחילו כל הקשיים", היא אומרת, "מעולם לא חלמתי שאגיע לתחושה כזו, ועוד עם הריון. חשבתי שאנחנו מגדלים את הילדים שלנו, אבל אני רואה שבעצם הילדים מגדלים אותנו. אני מרגישה שבעקבות הנסיון הזה גדלתי בנפש ובדעת, והבנתי שאני יכולה להמתין ולחכות. אני שואלת את עצמי איפה אפשר לקנות מידות כאלה, כמו סבלנות, המתנה ואיפוק, ומבינה שעבורי הדבר הגיע דרך הנסיון העצום הזה".

במחלקת אמ"א שמחו להתקשר לרב זילברשטיין ולספר לו שאחרי כל המאמצים, חייו של עוד ילד ניצלו. "מפה זה שייך לריבונו של עולם", אומרים במחלקה, "אבל העיקר הוא שעל ידינו לא תבוא תקלה".

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו.

לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג באתר

אולי תאהבי גם את זה

הנס הפרטי של ליאל

"צריך לפרסם את הפעילות של מחלקת אמ"א של ארגון 'הידברות'. זה מפעל חסד שמציל חיים וחשוב שיכירו אותו וייעזרו בו. לדעתי, צריך שכל מי שהיה במצב שלי ושל אישתי, ידע, שפנייה ל'אמ"א'  משנה את החיים!

קרא עוד »

אנחנו כאן לעזור לך!.

בצורה הכי נעימה

דילוג לתוכן