היא רוצה להפיל, אבל מה זה העסק שלי בכלל?! התשובה שתזעזע אתכם

האם עצם הידיעה על מישהי שמתכננת או שוקלת לעשות הפלה נוגע לי בכלל? תופתעו אולי לגלות כי אתם עלולים להסתבך בדיני שמים עמוק יותר ממה שאתם מתארים לעצמכם. למה בדיוק, ומה ניתן לעשות בלי "להסתבך" עם אותה בחורה? הכול על החלק שלכם בעסק הזה, ועל הפתרון הכי קל ופשוט שלא יסבך אתכם עם אף אחד. שולי שמואלי

מכירים מישהי ששוקלת או מתכננת לעשות הפלה? ייתכן שתחשבו כי זהו עניינה האישי בלבד, ולכם אין שום עניין או זכות להתערב ולעשות משהו בנידון. אז זהו, שאולי תופתעו לגלות שזה ממש לא ככה, ואפילו מכניס אתכם לעסק הזה הרבה יותר עמוק ממה שחשבתם.

אז איך הידיעה בלבד על תכנון ההפלה מסבכת גם אתכם בלי שבכלל רציתם? אז ככה…

במספר מקומות בתנ"ך מוזכר הביטוי "פרי מעללים", דהיינו הפירות של המעשים שלנו. כולנו יודעים שאנו נשפטים על המעשים הטובים והרעים שעשינו במהלך חיינו, אבל מה זה בדיוק "פירות"? פירות הם התוצאות הנגררות בעקבות מעשים שעשינו או שלא עשינו, וגם עליהם אנו עתידים לתת את הדין.

לדוגמא, אם אדם ערך כמה וכמה שיחות רציניות עם חברו על אמיתות התורה, ובסופו של דבר החבר שלו התחזק והתחיל לשמור תורה ומצוות – האדם לא מקבל שכר רק על הזמן שהשקיע בשיחות איתו, אלא על כל התוצאות שיתגלגלו מכאן והלאה על ידי אותו חבר שהתחזק. כל פעם שהוא יקיים מצווה, אותה מצווה תיזקף גם לזכותו, וכן גם כל מצווה שהילדים שלו יקיימו (כי הרי אותו חבר יגדל גם את ילדיו לתורה ומצוות) גם כן תיזקף לזכותו. ומאידך לשלילה, אם חלילה אדם שמר תורה ומצוות וחברו שכנע אותו פעם אחת לצאת לבילוי במקום לא צנוע ומשם החלה הדרדרות רוחנית, אותו חבר יישא בכל העברות של אותו אחד שהוא דרדר וגם ייתן את הדין על כל המצוות שאותו אחד היה עושה אילולא היה מדרדר אותו. והנה לשון הנביא בעניין זה "וְלָתֵת לְאִישׁ כִּדְרָכָיו כִּפְרִי מַעֲלָלָיו" (ירמיהו י"ז, י'). כלומר, כל המעשים וגם תוצאות המעשים של האדם נרשמים אצל הקב"ה, ועליהם הוא עתיד לעמוד במשפט.

וכן נאמר "אִמְרוּ צַדִּיק כִּי טוֹב כִּי פְרִי מַעַלְלֵיהֶם יֹאכֵלוּ" (ישעיהו ג', י'), והמלבי"ם מסביר "ומהו פרי העץ הזה? – הגמול שישא בעד מעלליו". כלומר, אדם נידון לא רק על המעשים שהוא עושה במהלך חייו, אלא גם על התוצאות והשתלשלות שנגזרות ממעשיו, ואלה מכונים "פירות המעשים".

אם אתם, שקוראים את הכתבה הזו ברגע זה, יודעים על מישהי שמתכננת לעשות הפלה, ואינכם מדווחים על כך, אתם עלולים לתת את הדין על כך שלא מנעתם רצח. ואין מדובר על כך שאתם נושאים אחריות בלבד על נשמה שהייתה צריכה לרדת לעולם ולא הצליחה להגיע לתיקון שלה, אלא גם על כל "הפירות" שנגזרו מכך – הבנים, הנכדים וכל הצאצאים שהיו אמורים להגיע מאותה נשמה, וגם כן לא הגיעו לעולם בגלל אותה הפלה. האם אתם באמת רוצים לקחת את זה על עצמכם?! האם אתם רוצים להיתבע בדיני שמים שדם יהודי נשפך רק בגלל שלא שלחתם הודעה או הרמתם טלפון (ואפילו בעילום שם) לארגון למניעת הפלות, ומסרתם את הפרטים של אותה בחורה ששוקלת או מתכננת הפלה?!

ההלכה היהודית קובעת: "לֹא תַעֲמֹד עַל דַּם רֵעֶךָ אֲנִי ה'" (ויקרא י"ט, ט"ז). ורש"י מפרש "לראות במיתתו ואתה יכול להצילו", וכן על סוף הפסוק "אני ה'" מבאר רש"י: "נאמן לשלם שכר, ונאמן להיפרע". כלומר, ה' נאמן לשכר שכר לאלו המקיימים ציווי זה ונאמן להיפרע ולהעניש את מי שעובר על כך. הרמב"ם קובע שאיסור זה הוא חמור משום "שכל המאבד נפש אחת מישראל כאילו אבד כל העולם כולו. וכל המקיים נפש אחת מישראל כאילו קיים כל העולם כולו" (משנה תורה לרמב"ם, ספר נזקים, הלכות רוצח ושמירת הנפש, פרק א', הלכה ט"ז). אם הנך יודע כי נשמה יהודית עלולה להיפגע מחובתך לעשות כל שביכולתך על מנת למנוע זאת, או לפנות לגורמים אחרים שבכוחם למנוע זאת.

חוסר הדיווח ונקיטת עמדה פסיבית של "שב ואל תעשה" הרי הם שותפות לדבר עבירה של מעשה הרצח, ועקרון זה אף משתקף בחוקים אזרחיים. הרי כאשר מחבל רוצח יהודי, גם חבריו של המחבל שבפועל לא רצחו אך לא דיווחו לכוחות הבטחון והתריעו על כוונתו נחשבים כשותפים לפשע. וכך נקבע בחוק האזרחי של מדינת ישראל: "אי-מניעת פשע היא עבירה פלילית, המופיעה בחוק העונשין בישראל. בסעיף 262 לחוק העונשין נאמר: "מי שידע כי פלוני זומם לעשות מעשה פשע ולא נקט כל האמצעים הסבירים למנוע את עשייתו או את השלמתו, דינו – מאסר שנתיים"".

האם אתם, בחוסר הדיווח שלכם, רוצים להיחשב בעיני הקב"ה כשותפים לדבר ההפלה?

אתם יכולים לדווח בצורה אנונימית לחלוטין וללא השארת פרטים מזהים. שלחו לנו את הפרטים של הבחורה ששוקלת לבצע הפלה, והסירו דאגה מליבכם – אתם עשיתם את שלכם, ומכאן והלאה הכדור נשאר במגרש שלנו. עליכם מוטל בלבד לעשות את חלקם – לדווח כאן למחלקת אמ"א!

ד"ר אנטוני לוויישן, גניקולוג–מיילד, שביצע יותר מ-1,200 הפלות מסביר כיצד מתבצעת הפלה:

"נשים שעשו הפלה לא מצליחות להיכנס להריון". צפו בדבריו של הרב זמיר כהן:

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג באתר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהבי גם את זה

אנחנו כאן לעזור לך!.

בצורה הכי נעימה

דילוג לתוכן