הפלה באמצעות כדורים: אלו הבשורות הטובות והרעות

כדור נגד הריון הוא לכאורה האופציה הפשוטה ביותר להפסקת היריון, אך מצד שני – הוא גם עלול לגרום לסיבוכים

כל אישה המבקשת להפסיק את ההיריון בשלבים מוקדמים, מכל סיבה שהיא, שומעת מיד על האופציה של נטילת כדור נגד הריון. למעשה, לא מדובר בכדור אחד, אלא בשניים. הראשון ניתן בבית החולים, במהלך אשפוז יום, והוא גורם לעצירת ההיריון. לאחר מכן האישה משתחררת לביתה למשך 48 שעות, ואז שבה לבית החולים בשנית לנטילת כדור נוסף בשם ציטוטק, אשר גורם לפליטת ההיריון החוצה.

באופן כללי הצלחת הטיפול התרופתי מגיעה ליותר מ-90%, אולם כאשר ההפלה נכשלת ונותרות שאריות ברחם – יש צורך לעבור בנוסף להליך הרפואי גם הליך של גרידה. כמו כן, יש להיות מודעים לכך שבעקבות נטילת כדור נגד הריון, עלולים להיות מקרים של זיהום או של איבוד דם, אבל זה רק לעתים נדירות. התופעות השכיחות בעיקר לאחר הטיפול הן דימום, בחילות וכאבי בטן עזים.

נשים רבות מעידות גם על חוויה רגשית לא פשוטה שהן חוות, כי לא פעם, אחרי שהתהליך מתבצע והרחם מתרוקן, הן פתאום מתחרטות על ההפלה, אך אין באפשרותן להשיב את הגלגל לאחור.

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג באתר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהבי גם את זה

אנחנו כאן לעזור לך!.

בצורה הכי נעימה

דילוג לתוכן