הפלה, בכל שלב של ההיריון, אינה חוויה גדולה, אך כאשר מדובר בהפלה בחודש הראשון, הפעולה הנדרשת היא יחסית פשוטה.

עובר מדבר בבטן: צפו בתיעוד המדהים

הפלה בשבועות הראשונים של ההיריון (עד השבוע השביעי) מתבצעת בדרך כלל באמצעים תרופתיים, וניתנת רק בבית החולים. ההפלה נעשית על ידי נטילת שני כדורים מסוגים שונים, בהפרש של 48 שעות. הכדור הראשון מביא לעצירת ההיריון המתפתח, והשני מוביל לפליטתו החוצה.

חשוב לציין כי השיטה התרופתית אינה יעילה, וגם לא מומלצת כאשר גיל ההיריון עולה, ואחרי השבוע התשיעי מומלץ באופן חד משמעי שלא להשתמש בה, אלא לעבור לאמצעים פולשניים יותר, כמו גרידה. לעיתים גם בשבועות מוקדמים הכדורים אינם יעילים או שהם פועלים באופן לא מלא, מה שגורר צורך לבצע גם גרידה, בנוסף לשימוש בכדורים.

לצד זאת, חשוב מאוד להיות מודעים לכך שכבר בשלב כה מוקדם של ההיריון, העובר הקטן רוצה להתפתח, ובכך שעוצרים את התפתחותו פוגעים בו ונוטלים את חייו. גם במצבים בהם נראה שההפלה היא האפשרות היחידה, חשוב מאוד לעצור ולחשוב שוב, כי לאחר ההפלה הטבעית או היזומה, אי אפשר לקבל שוב את הילד בחזרה.

הרב זמיר כהן – כיצד עושים תשובה על הפלה?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפרטים ויצירת קשר, ללא תשלום.

לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אנחנו כאן לעזור לך!.

בצורה הכי נעימה

דילוג לתוכן