הפסקת הריון? "הקדוש ברוך הוא נתן לנו הריון. נקבל אותו באהבה"

שילת ביטון כיום בת שלושה חודשים. אם זה היה תלוי ברופאים, שילת לא הייתה חיה היום. אבל למרבה השמחה, שילת חיה ונושמת

המסע הפרטי של אסנת ביטון הוא מסע של אמונה, תקווה, אחדות ואהבה. ערכים אלו החזיקו את אסנת ברגעים הקשים שבדרך, וברגעים המתוקים שבסוף.

לפני שנתיים יצאה אסנת לטיול עם קבוצת חברות. "אחרי ששבנו, שמרנו על קשר והעלינו זיכרונות. באחד המפגשים החלטנו להוסיף תוכן ועשינו ביחד הפרשת חלה, שזו אחת המצוות שנשים מחויבות בהן", מספרת אסנת בראיון שפורסם ב-ynet.

"החברות ידעו שבעלי ואני רוצים עוד ילד ושכדאי למהר כי אני כבר לא צעירה. ואכן, בעת קיום המצוות ביקשתי מאחת החברות שתברך אותי ותתפלל שאכנס להריון".

במוצאי שבת טבלה אסנת במקווה, וזו הייתה הפעם האחרונה למשך תשעת החודשים הבאים. "אני בת 45, לא ציפיתי להיכנס להריון טבעי בכזו קלות. הרגשתי שפשוט קרה לי נס", אומרת אסנת בהתרגשות. החברות התרגשו לשמע הבשורה ואחת מהן הציעה שלפני הלידה נקיים שוב את מצוות הפרשת חלה. כולן נענו בשמחה.

"בעלי מבסוט וגם אני. הבת הגדולה שלי מתחילה להבין שקורה משהו ומתרגשת איתנו", משתפת אסנת. "בחודש השמיני הלכתי שמחה וטובת לב לעשות הערכת משקל. ולפתע – תפנית. משהו נראה לא בסדר בכליות של העובר. התחיל מרוץ בין מומחים, המון בדיקות ולאט לאט מתגלים עוד ועוד תסמינים שמעידים על התופעה – כפילות של הושט, כפילות של הקיבה, בעיות בכליות. מדברים איתי על תסמונת שנקראת "וקטר" שיש לה מופעים רבים, גם במבנה הגוף של העובר וגם בתפקוד של איברים פנימיים. בעלי קצת נכנס לאינטרנט. אני, לעומתו לא רציתי לחקור יותר מדי. פשוט לא הייתי מסוגלת. כל הרופאים סביבי – בפנים נפולות וכולם ממליצים על כיוון אחד: "לידה שקטה". תהרגי את התינוק בבטן ותני לנו לילד אותך".

אסנת הרגישה שעולמה חרב עליה. "אני צריכה לקבל החלטה ואיך אפשר? איך אמא יכולה לקבל החלטה כזו? והאם יש מישהו אחר בכלל שרשאי להחליט?"

"הייתי כולי מבולבלת. לא רציתי לראות אף אחד, לא לדבר. ובינתיים, מסביבי חברות ומכרות מתעניינות מה קורה? איפה את? מתגעגעות אליך – ומרוב כאב אני לא עונה"

הזמן עובר. הגיע הזמן לקבל החלטה סופית. "בעלי ואני ודיברנו. הקדוש ברוך הוא נתן לנו הריון, אנחנו נקבל אותו באהבה, ונסמוך על בורא עולם שיקרה מה שצריך לקרות. כך החלטנו. ממש בכוחות אחרונים של אמונה, שהפכו להיות מעיין של כוח".

"אני מאמינה בקשר ישיר עם בורא עולם, ועשיתי הכול: הלכתי לציון הקבר של רבי מאיר אליהו ופשוט בכיתי שם. בכי אמיתי מתוך הלב. השליח שנמצא שם אמר לי "אל תדאגי- תהיה לך לידה קלה". הסתכלתי עליו בדמעות ואמרתי "אני רוצה לידה עם ידיים מלאות, לא רק לידה קלה".

משם המשיכה אסנת לבדיקה נוספת אצל הרופא. הפעם הדברים נראו שונים לחלוטין. "הרופא בדק ובדק, ושוב בדק ושוב חיפש ולא מצא את הושט הכפולה. אני מסתכלת על בעלי ובעלי מסתכל עלי. יש מצב שאנחנו נמצאים בעידן של ניסים ונפלאות? סיפרתי לרופא שבאתי מקבר של צדיק, אך הוא אמר 'בואי נעסוק ברפואה'.

"בשלב הזה, החלטתי שאני בכל זאת עושה הפרשת חלה לפני הלידה: עם כל בנות המשפחה שלי וחברותיי. רק שהפעם אני עם בטן מלאה, אינני יודעת מה מתחבא בתוכה, אבל אני נחושה ומלאת אמונה בטוב. כולן באו. עמדנו במעגל, פניתי אליהן וסיפרתי להן את הסוד שאני נושאת עמי כבר כמה שבועות. ביקשתי שהפרשת החלה הזו תהיה מעומק הלב: "תתפללו שאחזור עם תינוק בריא הביתה".

באותו בוקר, כשהתארגנה ללכת לבית החולים, הנייד לא הפסיק לצפצף. עוד ועוד תמונות של נרות מכל הארץ. כל מי שהדליקה נר עבור אסנת שלחה אליה את התמונה. אסנת התמלאה כוח ואמונה וחשה כיצד כולן נושאות עבורה תפילה.

"הלידה עצמה הייתה קצרה – אבל מתוחה מאוד. כל החדר היה מלא ברופאים מיילדים. הרופאים פחדו וגם אני. פחדתי לחזור הביתה ולהגיד לילדה שלי שלא הבאתי כלום הביתה". "אלוקים", אמרה אסנת, "תעשה שיצא משהו שאוכל לראות, להחזיק ולאהוב".

נגמרה הלידה.

– יש לך בת! מזל טוב!

– היא בריאה?

– בודקים.

בעשרת הימים הראשונים בחייה עברה התינוקת בדיקות שמבוגרים לא עוברים כל החיים. התברר שהיא נולדה עם סיבוך במערכת הכליות והשתן, ובגיל עשרה ימים עברה ניתוח.

"שבועיים היינו בבית החולים. וכל הזמן טלפונים ואוכל ופינוקים ועזרה עם הבנות שבבית. התמיכה והדאגה לא פסקו. המשפחה שלי לא הייתה בארץ בעת הלידה, כך שאת כל הימים הקשים האלה עברתי עם חברותיי ונשים טובות, שסייעו בשלמות. הן אומרות שאני נתתי להם השראה לאמונה", מספרת אסנת.

"אנחנו במעקב, כדי לראות שהכל בסדר. היא הילדה הכי מתוקה בעולם, וברוך ה', הבדיקות מראות שהיא מתפתחת נפלא. התינוקת נקראה שילת, שאלו ראשי תיבות של המילים המובאות בשולחן ערוך: 'שויתי ה' לנגדי תמיד'".

"לפני הלידה אמרתי לכולן שכשיהיה טוב – נעשה מסיבת הודיה. אכן, יחד עם שילת הקטנה, מצאנו את עצמנו מודות על לאלוקים על הכוח האדיר שחיבר בינינו ושאנחנו יכולות לתת אחת לשנייה על מנת לשרוד, להאמין ולהתחזק בתקופה הזו".

במהלך סעודת ההודיה אחותה של אסנת ביקשה לדבר. היא פנתה אל החברות ואמרה: 'אני מקנאה באחותי, שיש לה כזו אמונה וכאלו חברות מאוחדות. כל מה שאני יכולה להגיד זה: 'הלוואי עלי'.

"תצטרפי", אמרתי לה. "זה פשוט".

שוקלת הפלה ? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים? אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו.

לפרטים ויצירת קשר, חינם ללא תשלום: לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקת הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מיילkalina@htv.co.il  

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג באתר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהבי גם את זה

אנחנו כאן לעזור לך!.

בצורה הכי נעימה

דילוג לתוכן