הרופא אמר שהעובר מת ושלח להפלה – בבית החולים ראו דופק תקין

גולשת בפייסבוק פרסמה פוסט מקומם על רופא ששלח אותה לביצוע הפלה למרות שהעובר חי. הפוסט זכה לאלפי תגובות ושיתופים. כותבת הפוסט צפויה ללדת בקרוב בעז"ה. שירי פריאנט

רופא הנשים של דנה כתר חמרה בישר לה שהעובר שלה מת ושלח אותה לעשות הפלה. כשהגיעה לבית החולים, גילתה לתדהמתה שהעובר שלה חי. הסיפור שלה שותף ברשת וקומם אלפים. "הייתי יכולה להיות היום אחרי הפלה של ילד בריא, רק בגלל רשלנות", אמרה דנה בראיון ל"הצינור". להלן הפוסט שפרסמה ברשתות החברתיות (שמות הרופאים המעורבים הוסרו):

הנס הפרטי שלי.

בדיקת הריון חיובית, הריון ראשון ומשמח. הולכת לרופא נשים מהקופה.

עושה לי בדיקה, מציין שרואה שק הריון שמתאים לשבוע 6 ולא בטוח מה יש שם ומבקש שאבוא בעוד 3 שבועות. לא פותח לי תיק הריון.

בהמלצת אימי קבעתי לרופא פרטי. יחס מדהים, בדיקה מקיפה. ציין שהתחלתי שבוע 7 ושהכל תקין רואה עובר אחד.

מנחה אותי מה לעשות, ממליץ ואני הולכת לדרכי מרוגשת.

שבוע 10- חוזרת לרופא מהקופה, אחרי לילה שבו שכחתי את הפלאפון אצל חברה (חשוב להמשך). מבקשת ממנו הכוונה. הוא אומר לי "מה הכוונה"? אמרתי לו שאשמח שיכוון אותי מה מותר ומה אסור, כמו למשל שאסור לאכול סושי. ענה לי "אז אם את יודעת למה את שואלת?!"

שתקתי והרגשתי מאוד לא בנוח.

ביקש שנעשה בדיקה, עשה בדיקה זריזה ולא אמר מילה. שאלתי "מה אתה רואה?" הוא עונה לי בלי להתבלבל "עובר מת".

השמיים נסגרו עליי, דמעות זלגו ושאלתי אותו אתה בטוח? אז מה אני צריכה לעשות? אולי תבדוק שוב?

הוא רשם לי הפנייה לאולטרסאונד מורחב וביקש שאקבע תור דרך זימון התורים.

אמרתי לו שאני רוצה מיידית, מה זאת אומרת?! אם אין דופק זה דחוף. ענה לי – לא, תקבעי תור דרך זימון התורים ותחזרי אליי לחדר.

אני בלי הפלאפון, לבד. מתקשרת דרך הטלפון של הקופה, עונה לי נציגה אומרת לי בעוד 22 ימים. הסברתי לה שזה דחוף ואסע לכל מקום בארץ כרגע. היא ענתה לי שאם זה היה דחוף הרופא היה מציין על גבי ההפניה.

חזרתי אליו עצבנית ולחוצה, מיואשת וחסרת אונים והוא עונה לי שזה מה יש.

פניתי לאחיות שם (גידלו אותי מגיל צעיר), לפקידות קבלה ולכולם – לא ויתרתי וכעסתי את נשמתי!

האחות הראשית הבינה לליבי והלכה בעצמה לרופא ובתחינה של ממש ביקשה ממנו לתת לי הפניה בהולה למיון.

הוא סוף סוף הסכים.

ביקש שאבוא אליו, באתי לקחת את ההפניה ולטוס למיון, הוא קורא לי ואומר משפט שלא אשכח כל חיי: "אני אומנם בנאדם ויכול לטעות אבל הפעם אני בוודאות לא טועה, את כבר יכולה לקבוע תור להפלה ולקחת כדורים". וכך הלכתי לדרכי. בלי טיפת חמלה. בלי בדיקה מקיפה ועם יחס קר ומתנשא.

עברתי בבית קבעתי עם החברה דרך הפייסבוק בנקודה מסוימת שתביא לי את הפלאפון, שלחתי הודעה גם לבעלי שיבוא דחוף למיון בתל השומר ורצתי לדרכי.

הגעתי למפגש עם החברה והיא לא שם, ואני בלחץ, בוכה ובפחדים.

אנשים עצרו אותי ברחוב, הביאו לי מים וטלפון לצלצל ממנו, צלצלתי לבן זוגי והוא בעבודה עם רעש סביבו, שומע אותי בוכה בהיסטריה ורק מנסה להרגיע. אמרתי לו שיבוא דחוף למיון, שהרופא טוען שהעובר מת. והוא לא מבין ולא שומע ובלחץ מנסה לחפש מחליף בעבודה ולבוא.

נסעתי למיון תל השומר, שם התקבלתי בסבר פנים יפות ויחסית מהר.

שאלו אותי לפשר הגעתי, שאלו אם אני סובלת מדימום או חום או תופעה אחרת – עניתי שלא שהכל כרגיל ואף שאני עדיין עם התופעות לוואי של ההריון (הקאות מרובות ועייפות כרונית).

מדדו לי דופק ולחץ דם והכניסו אותי לבדיקת אולטרסאונד (חשוב לציין מכשיר זהה למכשיר שקיים אצל הרופא מהקופת חולים, פשוט כאן ממש בדקו ולא זלזלו).

הרופא בדק, הלב שלי עצר מלכת ורק התפללתי לאלוהים שיהיו בשורות טובות.

הרופא אומר לי "אני מצטער להגיד לך אבל את הולכת להמשיך להקיא עוד הרבה כי הכל בסדר. העובר בסדר גמור. אה, ותחליפי רופא דחוף", והשמיע לי את הדופק שלו. התמוטטתי נפשית ופיזית. בכיתי את נשמתי. התקשרתי לבן זוגי ולאמא שלי וסיפרתי להם תוך כדי בכי קשה.

כחצי שנה אחרי…. שבוע 31.

התחלה של צירים מוקדמים ("צירים מדומים").

הולכת למיון נשים בקופת חולים (כמובן שעברתי סניף אחרי השערורייה והרשלנות שחוויתי). מחברים אותי למוניטור לבדיקת צירים, במקום 20 דקות חיברו אותי למשך שעה וחצי – כי אכן ראו צירים. הפעם הזו בעלי לצידי מלווה אותי.

אחרי המוניטור נתבקשתי להיבדק ע"י רופא תורן שהיה בקופה. נכנסים לחדר ומקבל את פניי לא אחר מאשר המלאך שלי !(הרופא מבית החולים).

התרגשתי והכרתי לו את בעלי, הוא מנגד זכר אותי ואפילו אמר שהמקרה שלי כל כך נגע בו שהוא שיתף את אשתו והם דיברו עליי.

היום אני רגע לפני הלידה, מקווה ומתפללת שאותו דוקטור  יילד אותי (סיכוי גבוה כי עובד שם הרבה).

לגבי הרופא הרשלן מהקופת חולים:

התלוננתי ארבע פעמים להנהלה של הקופה עד שנעשה בירור. קיבלתי שיחה מאחראי רופאי הנשים בקופה, שהתנצל על המקרה ועל הטיפול הרשלני של הרופא. קיבלתי שיחה מאחראית הסניף שהתנצלה בשמו ואמרה שהוא יחסית חדש וכנראה "לא ידע אילו אפשרויות קיימות לטפל במקרה" (מקומם ממש).

הרופא עד היום מקבל שם ועובד בסניף, מעולם לא התנצל.

מבירור קל שעשיתי מסתבר שהרופא עובד בסניף הזה מעל לחמש שנים, כלל לא חדש.

הניצחון שלי יהיה להגיע אליו עם הילד ולהראות לו שהוא בנאדם שכן טועה, וגם רופא לא מקצועי ושכמעט הרג לי את הילד. תביעה כנגדו נשקלת בימים אלו.

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו.

לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג באתר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהבי גם את זה

אנחנו כאן לעזור לך!.

בצורה הכי נעימה

דילוג לתוכן