הריון לא רצוי: אז מה עושים?

כאשר מגלים הריון לא רצוי קיימות שתי אפשרויות: או לוותר עליו, או ללכת עד הסוף... אם את מאלו שהחליטו להמשיך, קבלי טיפים שיעזרו לך לצלוח את התקופה

קשה מאוד לחוות הריון לא רצוי. זהו מצב שאף אישה אינה מאחלת לעצמה. לא משנה אם ההיריון אינו רצוי בשל סיבות כלכליות או משפחתיות, או סיבות אישיות כאלו ואחרות, תמיד כאשר הדבר קורה הוא קשה, ותמיד יש שתי אפשרויות – להשאיר את העובר או לעבור הפלה.

הפלה היא תהליך קשה מאוד, פיזית, רגשית ואפילו כלכלית. לעתים, גם אחרי שחוזרים אל השגרה לא תמיד מצליחים להשתקם אלא ממשיכים לחוש חרטה ואף רגשות של אשמה וכאב. שלא לדבר על כך שנשים רבות מציינות כי בעקבות תהליך ההפלה, הן התקשו בהמשך להיכנס להריון נוסף ורצוי.

אם החלטת בסופו של דבר להמשיך עם ההיריון, הנה כמה טיפים שיוכלו לעזור לך:

· שתפי בהחלטה מישהי קרובה (בנוסף לבעל), זו יכולה להיות אמא, חברה או אחות, העיקר שהיא תבין, שלא תלחץ עלייך ושתסייע לך לאורך החודשים הבאים.

· דאגי לעצמך לשעות של התאווררות, נסי להוריד מעט משעות העבודה, ספקי לעצמך שעות שינה מלאות והשקיעי בתזונה מתאימה.

·  השקיעי בקניית בגדי היריון וטפחי את עצמך. זה יעזור לך לעכל את חוויית ההיריון וגם ללמוד ליהנות ממנה.

· ברגעים של קושי, נסי לעצום את העיניים ולחשוב על החיים החדשים שמתפתחים ובבוא היום יהפכו לפעוט מתוק ואהוב ביותר בעולם. כעת תגידי בעצמך – איך אפשר לוותר עליו?

· לעתים יהיה כדאי ללוות את חודשי ההיריון בטיפול רגשי, מה שיסייע מאוד להתקשרות עם התינוק גם בעתיד.

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג באתר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהבי גם את זה

אנחנו כאן לעזור לך!.

בצורה הכי נעימה

דילוג לתוכן