וירוס ה-CMV: "חגית, את במבחן מול בורא עולם״

בשבוע השמיני להריונה של חגית, היא התבשרה כי חלתה בווירוס ה- CMV. הרופאים וקופת החולים הפעילו עליה לחץ כבד להפיל, אך מבחינתה הפלת העובר שברחמה, יהא מצבו אשר יהיה, לא היתה בגדר אופציה. בשבוע ה-37 חגית זכתה ללדת תינוקת בריאה לחלוטין שלא מכבר חגגה את יום הולדתה החמישי. מאת - אדל דיין

״זה אירע במהלך ההריון השישי שלי״, משחזרת חגית. ״הייתי בת 41 וברוך השם היו לי כבר חמישה ילדים בבית. בשבוע השמיני ניגשתי להיבדק לראשונה והופניתי לבצע בדיקות דם. כעבור שלושה ימים הרופא זימן אותי לקליניקה שלו ובישר לי כי במהלך שלושת החודשים האחרונים, חליתי בוירוס ה- CMV, וכי הוא מחוייב ליידע אותי כי קיימים 40% סיכוי שהעובר שאני נושאת יהיה עם פגיעה במח.

כיצד הגבת ?

הייתי בהלם. לא היה לי שום סימן במהלך החודשים הללו שחליתי במחלה כלשהי והתפקוד שלי בבית ועם הילדים היה רגיל לחלוטין, ממש לא הבנתי איך כל הדבר הזה נחת עלי פתאום?

אחרי כמה רגעים של הלם, אני זוכרת שכשעדיין ישבתי מול הרופא, היתה לי מעין הארה כזו: חגית, את במבחן מול בורא עולם!!!

כשהגעתי הביתה שיתפתי את בעלי ומבחינתו התשובה היתה ברורה וחד משמעית – יהיה מה שיהיה, מה שבורא עולם נתן לנו אנחנו צריכים לקבל. יחד עם זאת ידענו שמותר לבקש ולהתפלל ולדבר עם בורא עולם וזה מה שעשינו במשך כל שבעת החודשים עד ללידה.

מכתב התראה מקופת החולים : ״תיגשי לעבור הפלה או שתאלצי לשלם עבור ההוצאות של לידה מוקדמת״

״בשבוע ה- 24 ניגשתי לעבור בדיקת מי שפיר״, משחזרת חגית. ״זכור לי שכשהרופא הכניס את המחט התבוננתי מהצד וראיתי כיצד הוא נגע בעובר עם המחט, אמרתי לו ׳דוקטור אתה נגעת בעובר עם המחט׳ והוא הסתכל עלי גיחך ואמר : ׳אני מאחל לך שזו תהיה הבעיה שלך!׳

כעבור זמן מה קיבלנו את תוצאות בדיקת מי השפיר שהורו שהתינוקת בריאה לחלוטין. באותו יום נדרתי נדר שאפרסם את הסיפור שלי כדי שאנשים ישאבו מכך כח ויתחזקו באמונה.

בשבוע ה- 37, הגעתי לחדר הלידה וברוך השם זכיתי ללדת את התינוקת שלי בריאה ושלמה בלידה טבעית וקלה. אני זוכרת שבחיבוק הראשון כשחיבקתי אותה חשתי חספוס בגב שלה. הסתכלתי וראיתי שיש לה צלקת כמו פס של שריטה. מיד הבנתי שזוהי אותה שריטה שנחרתה בה על ידי המחט של הרופא במהלך בדיקת מי השפיר. הצלקת הזו שקיימת על הגב של הילדה שלי, שלא מזמן חגגה חמש שנים, היא כמו עדות לניסיון הגדול שהיה לנו במהלך ההריון איתה.

חשוב לי לציין כי אחד מהגורמים שהסב לי צער גדול מאד במהלך התקופה הזו – היה החיפוש והשיטוט שלי באינטרנט אחר מידע רלוונטי. כמעט ולא נתקלתי במקרים של טעויות באבחון הרפואי או בסיפורים עם סוף טוב, אלא אך ורק במידע שמתריע על ההשלכות החמורות של ההידבקות בווירוס וכמה אסור לאישה הרה להמשיך בהריון במצב כזה.

בימים שבהם ביקרתי במרפאת המומחה לאבחון וירוס ה- CMV, נחשפתי כל יום לעשרות נשים שעשו הפסקות הריון בגלל החשש מהווירוס. כמות הבכיות שהיו שם לא ניתנים לתיאור, אבל הן כולן הלכו כמו צאן לטבח!!! תחשבי שגם אם הסטטיסטיקות נכונות ו- 40% מהתינוקות צפויים חלילה להיוולד עם מום כלשהו, עדיין על כל עשר נשים שאובחנו עם ווירוס ה- CMV, שש מתוכן הפסיקו חיים של תינוקות בריאים לחלוטין. כשאני חושבת על זה, זה כל כך מכאיב ופשוט בלתי נתפס.

כיום זו השליחות שלי, אני חושבת שעד כה הצלחתי לעזור להמון נשים שהיו במצב דומה ולהציל הרבה תינוקות. אני משתדלת לחזק נשים באמונה שאם הן נקלעו לניסיון הזה אז שיבטחו רק בקב״ה, וגם אם לבסוף חלילה יהיה משהו לא בסדר עם העובר אני כאמא אין לי זכות להרוג אותו, גם אם נגזר עלי לגדל ילד לא בריא, אני לא אמורה להתערב בחשבונות שמים״.

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפרטים ויצירת קשר, חינם ללא תשלום: לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il  

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג באתר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהבי גם את זה

אנחנו כאן לעזור לך!.

בצורה הכי נעימה

דילוג לתוכן