"כשזה יגיע – את תדעי": איך יודעים שיש צירים?

צירים אמיתיים, צירים מדומים או בכלל קלקול קיבה? אם את בהריון ראשון, את ודאי תוהה כיצד ירגישו הצירים. כך תדעי דבי רייכמן

נשים בהריון ראשון חוות חששות רבים בכל הנוגע למהלך ההריון וללידה עצמה. החשש העיקרי המלווה נשים שעדיין לא ילדו הוא השאלה האלמותית: איך יודעים שיש צירים? רבות מהנשים נעשות מתוסכלות כאשר נשים שכבר ילדו עונות להן את התשובה הקלאסית: "כשזה יגיע – את תדעי".

אז כן, התשובה הזו נכונה. אי אפשר להתבלבל באמת בין צירי לידה לבין משהו אחר. אבל הצירים הראשוניים עלולים לבלבל, והחשש מהלא-נודע גם הוא מחפש את המידע. לכן ננסה לענות עבורך על השאלה החשובה הזו.

צירים אמיתיים או כאבי בטן?

צירים הם הביטוי להתקשות של שרירי הרחם. מטרת הצירים היא לדחוף ולכוון את התינוק אל תעלת הלידה. ישנם גם צירים מדומים, שנקראים "צירי ברקסטון היקס". צירים אלה גם הם התקשות של שרירי הרחם, והם עלולים לכאוב, אך הם אינם מובילים לקראת לידה. אז איך יודעים אם התחושות הן צירים אמיתיים, צירים מדומים או בכלל קלקול קיבה?

צירים אמיתיים מגיעים במרווחים זה מזה. כל ציר בתחילת תהליך הלידה נמשך כ-45 שניות עד דקה, ולאחריו התחושה חוזרת להיות רגילה, עד לציר הבא. כאבי בטן הנובעים מקלקול קיבה וכדומה אינם מפסיקים – הם נמשכים בצורה רציפה.

צירים אמיתיים גם מתגברים עם הזמן. אם הצירים נותרים חלשים למשך זמן רב, סביר להניח שמדובר בצירי ברקסטון היקס. הצירים שמקדמים את הלידה הולכים ומתגברים ככל שתהליך הלידה מתפתח. בתחילה הם עשויים להיות נסבלים ועדינים יחסית, ורק בהמשך להתגבר ולהפוך לכואבים ממש.

הכאבים מופיעים בדרך כלל בבטן התחתונה, אך לעיתים מרגישים את צירי הלידה דווקא מכיוון הגב, במיוחד בשלבים הראשונים. זה תקין בהחלט.

כאשר הצירים מתגברים, והמרווחים ביניהם נעשים צמודים – זה הזמן לצאת אל בית החולים.

מזל טוב!

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו.

לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג באתר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהבי גם את זה

אנחנו כאן לעזור לך!.

בצורה הכי נעימה

דילוג לתוכן