למה הם רוצים להרוג תינוקות, ואיך הם פועלים כדי להכשיר את השרץ?

מדוע ציבורים רבים בישראל בעד הפלות? מהו ההסבר שהם מנסים לתת לכך? קלינה שוורץ, מנהלת מחלקת אמ"א בהידברות, חושפת את העובדות. גלית לוי

"אתם האנשים הכי רעים שקיימים בחברה שלנו"; "אתם האנשים הכי דוחים על כדור הארץ"; "זכות האישה על גופה"; "מסע התעמולה שלכם מעיק"; "סחר בתינוקות זה כסף טוב" – אלו התגובות העדינות יותר שהתקבלו בדף הפייסבוק של מחלקת אמ"א. את שאר הקללות, הגידופים וההעלבות נחסוך מכם בשלב זה.

מי שעוקב אחר נושא ההפלות ברשתות החברתיות ובאתרי האינטרנט השונים, בוודאי שם לב שבישראל קיימים אמנם אנשים טובים שמנסים להציל את התינוקות ולמנוע מקרי הפלות, אך מנגד יש התנגדות פעילה וחזקה מאוד לעידוד ההפלות. מדובר בלובי חזק מאוד של אנשים שלא רוצים שנשים תשמורנה על העוברים שלהן בחיים. הדעות הרעילות שלהם מחלחלות אל תוך הקרקע, ומשפיעות על השיח הציבורי הקיים. מדוע זה קורה? פנינו לקלינה שוורץ, מנהלת מחלקת אמ"א בהידברות, כדי לקבל את התשובות ולהסיר את מסך הערפל.

האסטרטגיה שמאחורי ההפלות

למה בכלל אנשים רוצים שאישה תפיל את עוברה? איזה אינטרס יש להם?

"הבסיס שעומד מתחת לכל הפעילות הזו טמון בהתנגדות שקיימת בימינו לכל דבר השייך למסגרת היהדות והמוסר. אנשים שרוצים להוציא את עצמם מהכלל, מתנגדים לנורמה המוסרית הקיימת בחברה מזה אלפי שנים. לא מעטים מהם מוגדרים פורעי חוק. אין בכוונתם לשנות את החוק בדרכים חוקיות, אלא פשוט לא לקיים אותו בדרכים עקלקלות. החוק בישראל אוסר על הפלות, למעט מקרים מיוחדים. אותם אנשים מנסים לעקוף את החוק בשקר. החוק אוסר, לדוגמה, על אישה נשואה לבצע הפלה מלבד בנסיבות מסוימות. אותם אנשים ישקרו ויגידו שאלה הנסיבות. הם עוברים עברות פליליות בעבור בצע כסף".

איך מכוני ההפלות נכנסים כאן לתמונה?

"מכוני ההפלות הם עסק שמעוניין ברווח גדול ומהיר ככל האפשר. הם לא מעוניינים לסייע לאישה במשברים הנפשיים שעוברים עליה לאחר שעוברה נקרע ממנה. לא אכפת להם שהיא עלולה לאבד את סיכוייה ללדת בעתיד, ובוודאי שהם לא מבינים את המשמעות של נטילת נשמה שהקדוש ברוך הוא נפח בגוף העובר. לצערנו, מכוני ההפלות מקיימים את הפסוק 'הרצחת וגם ירשת' במלוא מובן המילה. שקר מזין שקר. כך נוצר מעגל קסמים שדומה לשתייה של מים מלוחים: ככל ששותים יותר, כך הצימאון גובר. בטענות על ליברליזם ופמיניזם, טוענים טענה מגוחכת של זכות האישה על גופה. אם אישה תרצה לחתוך את הלב שלה או לכרות איבר אחר שלה כי 'יש לה זכות על גופה', יכניסו אותה לאשפוז פסיכיאטרי, כי היא מסוכנת לעצמה. העובר הוא חלק מגוף אימו, זה מסוכן לה ובנוסף, יש לו זכות על גופו, ואין מי שיזעק את זעקתו".

בצע כסף, אמרנו? דעות "מתקדמות" אמרנו? לתסבוכת המוסרית הזו יש היבט חינוכי חשוב ביותר. "ילד נולד מתוך מעשה", אומרת קלינה. "חסר כאן מן השורש המושג של 'סוף מעשה במחשבה תחילה'. מלמדים את הדור הבא על אי לקיחת אחריות. אין הפקת לקחים ואין למידה מטעויות".

אז אם לא מעוניינים בילד – קל! משליכים לפח. ההתדרדרות המוסרית במערכת נמשכת, ומפלצת השקר ממשיכה לחנוק את הנשים האומללות בזרועותיה.

"אם אין יראת אלוקים במקום הזה והרגוני", אומרת קלינה כשהיא נשאלת מדוע היד קלה על ההדק בהמלצות הרופאים להפלות. "הממסד הרפואי חושש מתביעות משפטיות של הורים על כך שהם לא הזהירו אותם מפני מומים שהילד עלול להיוולד איתם. לכן, האזהרות וההפחדות על שלל מומים אפשריים של העובר מלוות תמיד בהמלצה לביצוע הפלה". מסתבר שהדבר בא בבחינת 'מה שיוצא – אני לא מרוצה'. רופאים מבטיחים לעצמם כיסוי מבחינה משפטית בטענה של: 'אמרנו לכם'.

קלינה מפתיעה אותנו עם נתון נוסף: "המערכת לא מעוניינת להטיל על עצמה עומס של טיפול בילדים נכים וחולים. שוב, הגלגל חוזר לכסף ולהשחתת המידות. מזכיר לנו משטרים אפלים".

הטענות שהושמעו כאן קשות, חלקן אפילו מפתיעות מרוב חומרתן

"אין חדש תחת השמש. ההתנגדות למוסר שביהדות הייתה קיימת תמיד. זה השורש של הדבר, וכל שאר השחיתויות נגזרות מכך. זה לא רק בעניין ההפלות, זה בכל תחומי החיים".

למרות הזעזוע העמוק מהיקף התופעה ומחומרתה, יש בידינו לעשות הרבה. היו שותפים למאמץ הכביר של הידברות במניעת הפלות. הצילו את חיי העוברים חסרי הישע. הצילו את אימהותיהם. כך תוכלו לזכות לפתוח את השנה בצבירת זכויות ענקיות כמאמר המשנה: "כל המקיים נפש אחת, מעלים עליו כאילו קיים עולם מלא".

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים? אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך.

העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג באתר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהבי גם את זה

אנחנו כאן לעזור לך!.

בצורה הכי נעימה

דילוג לתוכן