מבולבלת, כל כך מהר ילדתי?…

ל' לא רצתה את ההריון של בנה, ושום דבר לא הזיז אותה מעמדתה. מה בכל זאת גרם לה לשנות את דעתה, ואיך הפכו החלומות שלה למציאות? מאת - דבורה בר

כשאני משוחחת עם ל', אני שומעת בקול שלה את הסיפור כולו: את הקשיים בהתחלה, את הבלבול באמצע ואת ההודיה הגדולה בסוף. הסיפור שלה כל כך קולח, שאני מחליטה שלא להפריע לה בשאלות, ולתת לה לספר את הסיפור מתחילתו ועד סופו. והנה הוא לפניכם – עוד סיפור ממח' אמא.

"הסיפור שלי מתחיל לפני מספר שנים. היו לי אז שני ילדים, ולא הייתי מעוניינת בילד נוסף. כך נמנעתי מהריון. לילה אחד חלמתי שאשה במטפחת מבשרת לי שאני בהריון. היא גם אמרה לי: 'יש לך בת'. לא יחסתי לזה חשיבות, אבל כמה ימים אחרי זה גיליתי שאני בהריון. הבנתי שלחלום היה משמעות עם מסר משמיים – לא רציתי את ההריון הזה, אבל גם לא התנגדתי, וכך ילדתי אחרי 9 חודשים ילדה מתוקה ומקסימה, ממש כמו שאמרו לי בחלום.

"שנתיים אחר כך, כבר היה לי ברור שאני לא רוצה עוד ילדים. שלושה ילדים היו גם ככה קושי גדול מספיק עבורי, ולא דמיינתי את עצמי מתמודדת עם עוד ילד והיה ברור לי שבזה סיימנו. אבל האדם מתכנן, ולבורא עולם היו תוכניות אחרות בשבילי.

"אבא שלי נפטר זמן קצר לפני כן. לילה אחד חלמתי עליו. ראיתי אותו בוכה בדמעות מרות, וצועק – 'אל תעשי לי את זה, אל תעשי את זה!' לא הבנתי על מה הוא מדבר. במשך כמה זמן, ניסיתי להבין מה יכולתי לעשות שגורם לו כזה צער, ולא מצאתי סיבה, אז התעלמתי מהחלום, חשבתי לעצמי כנראה חלום…

"אחרי כמה שבועות, שוב חלמתי חלום – והפעם הופתעתי: שוב הופיעה אותה אישה עם מטפחת, ובישרה לי על הריון. הפעם, היא אמרה, יש לך בן. למען האמת – התעלמתי גם מהחלום הזה. לא דמיינתי שזה יכול להיות אמתי – אני, הרי, סיימתי עם לידות! אבל כעבור זמן קצר הרגשתי תחושות מוזרות, והחלטתי לבדוק ואכן התבשרתי שאני בהריון, לא יכולתי להאמין.

"עברתי סערת רגשות. לא רציתי עוד ילד, נקודה. היה לי קשה עם השלושה שכבר היו, עם כל אהבתי אליהם. הקטנה היתה רק בת שנתיים. לא היתה לי עזרה, רוב הזמן הייתי לבד איתם, וילד נוסף פשוט לא התקבל על דעתי. החלטתי שאני עושה הפסקת הריון – הפלה. אנשים מסביבי ניסו לשכנע אותי לא לוותר על הילד הזה, שום דבר לא עזר, הייתי נחושה לבצע הפלה.

"הלכתי לוועדה להפסקת הריון וקבלתי אישור. קבעתי תור להפלה. היה לי ברור שאני עושה את הדבר הנכון. אבל במקביל, פתאום קבלתי סימנים קטנים, שלא כדאי לי לעשות את זה. התעלמתי מהסימנים האלה. אבל בלילה שלפני התור להפלה, כשכבר הייתי בצום ומוכנה לתהליך, מצאתי את עצמי מתפללת לה'. אמרתי לו – 'ה', יש לי הרבה סימנים נגד ההפלה הזו. אבל אם אתה באמת לא רוצה שאעשה אותה, תן לי עוד סימן חזק'.

במקביל התקשרה אלי נציגה ממח' אמא של ארגון הידברות – שמעתי ממנה את המילים הכי נוגעות ונכונות, היא לא השאירה לי הרבה ברירות ובמקביל הציעה לי סיוע בכל עניין שמפריע לי להשאיר את ההריון – והבטחתי לה שאני אשקול שוב את הנושא – האמת שלא נותרתי בתחושה הקודמת לשיחה איתה – חשבתי כבר אחרת, ליבי פעם בקירבי באופן שונה.

"באותו לילה חלמתי שאני יושבת עם הבת הגדולה שלי בחדר. פתאום מגיעה אישה מבוגרת, ומתחילה לפגוע בילדה! שאלתי אותה: 'למה?!, למה את פוגעת לי בילדה?' והיא ענתה לי: 'אני רוצה לפגוע בה! כמו שאת פוגעת בי'. ניסיתי לומר לה שאני לא מכירה אותה, ושמעולם לא פגעתי בה, אבל היא התעקשה שאני פוגעת בה, ושלכן היא פוגעת בבת שלי. וכך התעוררתי.

"התעוררתי מזועזעת. הילדה שלי היא הדבר הכי יקר לי בעולם. האם אתן שיפגעו בה? האם הפסקת ההריון שווה את זה? הבנתי שקבלתי את הסימנים שבקשתי. עדיין, היה לי קשה לוותר על ההחלטה שלי, אבל ברגע האחרון, לפני שהייתי צריכה לצאת לבית החולים כדי לבצע את ההפלה, החלטתי לבטל את התור. התינוק הזה יישאר.

הילד יהיה בריא!

"לא היה לי קל. לא רציתי את ההריון הזה, גם אחרי שהחלטתי להשאיר אותו. זלזלתי בהריון, לא הלכתי כמעט לשום בדיקה במהלך ההריון. רק דבר אחד חיזק אותי בזמן הזה – הקשר עם הצוות הנפלא של הידברות. דיברתי עם נציגה שחיזקה אותי מאד, בדיוק בזמן שבו הייתי הכי מרוסקת, הכי כואבת, בזמן שבו התחרטתי ממש על שהשארתי את ההריון – היא חיזקה אותי ועודדה אותי, שעשיתי את הדבר הנכון. היא נתנה לי את המילים שרציתי לשמוע, שאותן לא שמעתי בשום מקום אחר. היא הושיטה לי יד שלא קיבלתי בשום מקום אחר, זה היה ליווי וסיוע שונה – מתנה משמיים.

"ההריון הלך והתקדם, ובניגוד להריונות הקודמים שלי – הוא היה די קל, בלי יותר מידי תופעות לוואי או קשיים. במהלך ההריון, ביום כיפור, שוב חלמתי חלום. הפעם, חלמתי שתהיה לי לידה קלה במיוחד. בחלומי, שאלתי – מה, כל כך מהר ילדתי?…

"הגעתי לחודש תשיעי. הלכתי לעשות בדיקה של הערכת משקל, בדיקה שגרתית ורגילה. ופתאום התחילו להלחיץ אותי. רופאים באו והסתכלו, העבירו אותי מרופא לרופא. אחד מהם טע שהבטן של העובר קטנה מידי, שהוא לא התפתח ושחייבים לזרז את הלידה ולהוציא את התינוק. רופא אחר אמר שהתינוק בכלל גדול מידי, ואולי יש לי סכרת. רופא שלישי טען שהתינוק קטן… רופאים אחרים דברו על אנמיה של התינוק, או על בעיה כלשהי במוח. בלבלו אותי לגמרי. בעיקר, כל הרופאים אמרו שצריך זירוז.

"אבל אני – כאילו התנתקתי מהכל. אחרי כל החלומות, אחרי כל מה שעברתי בתחילת ההריון, אחרי שהשארתי את הילד הזה במסירות נפש – הוא יצא עם בעיות?! אין סיכוי! היה לי ברור שהוא יצא בריא. הלכתי כל יום לבדיקה במוניטור, כדי לוודא שיש דופק תקין, ולא הסכמתי לזירוז.

"מידי פעם הגעתי לבית החולים סורוקה כדי לבדוק אם יש התקדמות טבעית בלידה, אבל לא היתה התקדמות כזו. הגעתי כבר לשבוע 41, ובקרוב יצטרכו לילד אותי כך או כך, בגלל אורך ההריון. שלחו אותי הביתה מבית החולים עם הוראה לחזור בפעם האחרונה בעוד שלושה ימים.

"ביום שבו הייתי אמורה לחזור, התחילו הצירים. אך הם כמעט לא היו מורגשים. הגעתי לבית החולים, שם התגלה שהלידה לא מתקדמת. ניסוי לזרז את הלידה, אך זה לא עזר. הייתי מאושפזת יומיים בבית החולים ללא התקדמות הלידה – אבל גם ללא כאבים. גם כשהיו צירים, לא הרגשתי אותם. למרות זאת, הרגשתי מיואשת. חשבתי שהלידה הזו תהיה הקשה, ארוכה ומתישה, למרות החלום ההוא. אבל בשלב הזה, כבר הרגשתי איך ה' פשוט נותן לי יד ומלווה אותי. לא הרגשתי כלום. היתה איתי דולה, ובשלב מסוים היא אמרה לי שהלידה תהיה ארוכה מאד, כי כמעט לא רואים צירים במוניטור. אבל אני אמרתי לה: תוך שעה אני יולדת. היא צחקה עלי.

"אבל מה? תוך שעה ילדתי! הלידה התקדמה פתאום במהירות, וילדתי בלידה קלה, מהירה, וללא כאבים בכלל. הלידה הכי קלה שהיתה לי. אני זוכרת שממש כמו בחלום, שאלתי את המיילדת – איך, כל כך מהר ילדתי?…

"לאורך כל הזמן הזה, הרגשתי איך ה' נותן לי יד, ואומר לי: 'אני איתך'. הרגשתי איך הקושי שהיה לי, והזכות שהיתה לי על שהשארתי את ההריון, זיכו אותי בלידה כל כך קלה. ילדתי בן, ממש כמו שחלמתי שאלד. ילד בריא לחלוטין, בניגוד לכל התחזיות של הרופאים. הרגשתי בחוש איך האמונה שהיתה לי נתנה לי את החלומות האלה, שהפכו למציאות".

על כך שהצלתי חיים למען ה' כך הוא הציל את חיי התינוק ואותי ברוך ה'.

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג באתר

אולי תאהבי גם את זה

הנס הפרטי של ליאל

"צריך לפרסם את הפעילות של מחלקת אמ"א של ארגון 'הידברות'. זה מפעל חסד שמציל חיים וחשוב שיכירו אותו וייעזרו בו. לדעתי, צריך שכל מי שהיה במצב שלי ושל אישתי, ידע, שפנייה ל'אמ"א'  משנה את החיים!

קרא עוד »

אנחנו כאן לעזור לך!.

בצורה הכי נעימה

דילוג לתוכן