מדהים: הרופאים התעקשו על הפסקת הריון, אבל ההורים הצילו את חיי התינוקת

הוריה של לילי, פגית מבריטניה, התבקשו לחתום על טופס שמאשר לבית החולים לא לבצע החייאה בביתם. הם סרבו – והצילו את ביתם

לילי, תינוקת בריטית זעירה בת חודשיים, לא הייתה אמורה לחיות בכלל. כשהיתה אימה לקראת השבוע ה-24 להריונה, הודיעו לה הרופאים כי הלידה תתרחש בקרוב – וכי היא ובעלה מתבקשים לחתום על טופס שמנחה לא להחיות את הפגית שתיוולד. "הם אמרו לנו שאין לה סיכוי לשרוד בלי נכות חמורה ושהדבר ה'אנושי' ביותר יהיה לתת לה למות", שיחזר אביה של לילי בשיחה עם עיתונאים.

בני הזוג סרבו בתוקף לחתום על הטופס המאשר לבית החולים שלא להציל את ביתם. במקום זאת, הם עזבו את בית החולים ומיהרו לבית חולים אחר, עם פגייה גדולה ובעלת מוניטין. בבית החולים השני, הרופאים הצליחו לעכב את הלידה בשלושה ימים נוספים ומשמעותיים להתפתחות העוברית. לאחר מכן, נולדה לילי, שוקלת 620 גרמים בלבד. בשלושת החודשים שבילתה מאז בפגיה היא הגיעה למשקל של קצת יותר משני קילוגרמים, התחילה לאכול מבקבוק, וצפויה להשתחרר לביתה בשבועות הקרובים.

"הצוות כאן נלחם על החיים של לכל אורך הדרך ואנחנו מלאי תודה כלפיהם", אמרו ההורים, שביקשו לשמור על עילום שם אבל רצו להזהיר הורים אחרים מפני כניעה להפחדות של רופאים. "אם היינו חותמים על הטופס הזה, לילי לא היתה היום איתנו".

מבחינה רפואית, סיכויי הישרדות של פגים בשבוע 23 הם 20-30 אחוזים, ועולים ל-50 אחוזים בשבוע 24. במדינות רבות נהוג לאפשר להורים להחליט אם לבצע החייאה בתינוק או לא אם הלידה התרחשה לפני שבוע 24.

הוריה של לילי, כאמור, סרבו לשקול בכלל את האופציה לוותר על חייה של ביתם. בכך שעברו לבית חולים טוב יותר, הם העניקו לביתם שלושה ימים נוספים ברחם שלא רק העלו את סיכויי ההישרדות שלה, אלא גם את הסיכויים להתפתחות נורמלית: בבריטניה, 50% מהתינוקות שנולדו בשבוע 24 ושרדו מתפתחים בצורה תקינה ללא כל לקויות משמעותיות.

לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה לנשים למניעת הפסקות היריון: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל  kalina@htv.co.il

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג באתר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהבי גם את זה

אנחנו כאן לעזור לך!.

בצורה הכי נעימה

דילוג לתוכן