כמה עובדות מעניינות על העובר ברחם:


עוברים יכולים לטעום כבר ברחם

בלוטות הטעם, מתחילות להתפתח כבר בגיל 8 שבועות. לכן, חוש הטעם, הוא החוש המפותח ביותר בזמן הלידה. מי השפיר שלך, הם בטעם המזון אותו צרכת קודם. ומכיוון שתינוקות בולעים מי שפיר כל יום (בין ¾ כוס ל-3 כוסות) הם יכולים לטעום את מה שאת אוכלת.

אם יש לך בבית ילדים ש'נעולים' על אוכל מסויים, זה בגלל תקופת ההריון. מחקרים מסוימים מראים: שחשיפה טרום לידתית למגוון טעמים, יכולה להשפיע על נכונותם של ילדים לנסות מזונות חדשים. כך, ששווה לנסות.

עוברים יכולים לבכות ברחם

למרות שאי אפשר לשמוע אותם, זה נכון שתינוקות יכולים לבכות ברחם. מחקרים הראו שתינוקות לומדים להגיב כראוי לגירויים שליליים ובעצם מתרגלים בשביל הדבר האמיתי. תרגול זה יכול לכלול חיקוי דפוסי נשימה של בכי, הבעות פנים ואפילו תנועות פה. זה לא נמשך זמן רב והמרכיב הקולי של הבכי מתפתח רק לאחר הלידה כך שאין ממש צורך לדאוג.

עוברים יכולים להיבהל ברחם

עוברים מתרגלים בכי ברחם, הם הראו שהם יכולים להגיב לגירויים, ואפילו להיבהל. התינוקות נולדים עם רפלקסים, כמו; השתרשות, יניקה ואחיזה. ובין היתר, גם רפלקס הבהלה. מחקרים מראים, שהרפלקס מתחיל להתפתח כבר בשבוע 25, ומגיע לשיא בחודש הראשון לחיים, וצריכה להיעלם עד גיל 5 עד 7 חודשים.

עוברים יכולים לפהק ברחם

כבר ידוע ונצפה שעוברים פתחו וסגרו את פיהם ברחם, אבל לאחר מחקר מיוחד, מדענים אישרו שתינוקות פותחים את פיהם כדי.. לפהק! אבל, הפיהוק של העובר (בשונה מאיתנו..) הוא לא בגלל שעמום או ישנוניות. חוקרים מאמינים, שתינוקות מפהקים כתגובה להתפתחות המוח בשלב מוקדם של ההריון, ועשויים להיות קשורים לתפקוד נוירולוגי.

עוברים יכולים לשמוע את קולה של אמם ברחם

בסביבות גיל ה-18 שבועות, העובר שלך יכול להתחיל לשמוע, וחוש זה יתפתח במהירות במהלך השבועות הקרובים. רבים שרים לבטן או משמיעים מוזיקה לקטנטן שלהם. אבל מלבד זה, העובר שלך ישמע כל מיני צלילים, כולל את פעימות הלב שלך, דם שזז ואפילו את נהמת הבטן שלך. אבל מכיוון שהם מוקפים בנוזל, כל הצלילים יהיו עמומים. זה לא אומר שהם לא יכולים לשמוע את הקול שלך. הידיעה המרגשת ביותר היא: שבשליש השלישי, התינוק שלך לא רק שומע את קולך, אלא גם לזהות אותו.

רק 5% מהתינוקות נולדים בתאריך הלידה שלהם

למרות שהשיטה המוכרת לחישוב תאריך יעד משוער על פי זמן הוסת, היא הנורמה, היא לא בהכרח מדויקת. רק כ-5% מהתינוקות נולדים בתאריך הלידה שלהם.

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל  kalina@htv.co.il

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג באתר

תגובה אחת

  1. Usually I do not read article on blogs however I would like to say that this writeup very compelled me to take a look at and do it Your writing style has been amazed me Thank you very nice article

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהבי גם את זה

אנחנו כאן לעזור לך!.

בצורה הכי נעימה

דילוג לתוכן