מום בלב ופיגור? התינוקת דווקא נולדה בריאה לחלוטין

עד כמה מדויקים האבחונים הרפואיים במהלך היריון? בעוד הרופאים אבחנו מום בלב, פיגור שכלי ותוחלת חיים קצרה, התינוקת נולדה בריאה לחלוטין

במהלך בדיקות היריון שגרתיות, אמרו הרופאים לשרון ולרועי שהתינוקת שלהם תיוולד עם מום קשה בלב ופיגור שכלי, וככל הנראה היא לא תחיה יותר משנתיים-שלוש. הרופאים המליצו, חד משמעית, לעשות הפלה.
ההתלבטות הייתה קשה מנשוא. שרון ורועי, הורים לילד בן שלוש ובריא לגמרי, התלבטו. זו הייתה הדילמה הקשה בחייהם. "ההתלבטות הייתה שם כל הזמן", אמרה שרון לחדשות 2. "זה לא שאמרנו ישר 'אנחנו לא מפילים'. זה היה שעה ככה ושעה ככה".

חלק מהרופאים חשבו שהמום בלב חמור פחות, אבל כולם היו בטוחים שיש בעיה. שרון ורועי קיבלו החלטה אמיצה. "היה לי מאוד קשה לוותר על ההיריון הזה. נראה לנו אכזרי מדי לוותר על זה", אמרו.

שלושה ימים לאחר הלידה קיבל הסיפור תפנית מפתיעה: התינוקת נולדה בריאה לגמרי. שם עדיין אין לה, אבל הלב שלה עובד נפלא. הוריה מתקשים לעכל את הנס שקרה להם.

חשוב לציין שדברים כאלו קורים כיוון שהרפואה, אחרי הכל, אינה תמיד מדע מדויק. "הורים שמפסיקים היריון בהחלט צריכים לקחת בחשבון שנדיר מאוד שהאבחנה היא ב-100%, וייתכן מאוד שהרופאים טעו", טוען פרופ' דניאל זיידמן, גניקולוג בכיר ביחידה להפריה חוץ גופית בבית החולים אסותא, ומוסיף "מקרים רבים שנראו חמורים לפני הלידה, נראים לאחריה הרבה פחות חמורים".

יש הטוענים שצריך לבחון את הנושא לעומק באמצעות בדיקה של העובר המת. עמי ברבר, מנכ"ל עמותת "סידור עמותת הלב", אומר כי בכוונתו לבקש משר הבריאות ליצמן לקדם חוק שלפיו יבדקו, לאחר ההפלה, האם אכן האבחנה של הגניקולוג הייתה נכונה.

הישראלים נחשבים כעם שלא לוקח סיכונים בנושא הזה. אחוזי ההפלות הנעשות בישראל גבוהים מרוב מדינות המערב. הורים המקבלים אבחנה קשה מהגניקולוג, בתוספת המלצה חד משמעית להפלה, עשויים ללמוד מסר או שניים מהסיפור של שרון ורועי, שיכול היה להסתיים אחרת לגמרי.

שוקלת הפלה ? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?
אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו.

לפרטים ויצירת קשר, חינם ללא תשלום: לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקת הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג באתר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהבי גם את זה

אנחנו כאן לעזור לך!.

בצורה הכי נעימה

דילוג לתוכן