מזעזע: 3 הריונות ו-3 הפלות של קטינה – וההורים לא עודכנו

נערה חוסה בעלת פיגור קל עברה 3 הריונות ו-3 הפלות בתוך שנתיים, מגיל 14 עד 16, מבלי שאיש עדכן את הוריה. ההורים תובעים כעת את הגורמים הרלוונטיים כולם

בתוך כשנתיים עברה נערה אחת, הסובלת מפיגור קל, 3 הפלות. הנערה, שחסתה במוסד לימודי שהותאם למצבה, נאנסה, לדבריה, על ידי חוסה אחר במוסד. 3 פעמים הייתה הנערה בהריון, מגיל 14 ועד גיל 16, ו-3 פעמים נלקחה לבית החולים לביצוע הפלה – ללא ידיעתם של הוריה.

הן בית הספר והן המוסד הרפואי הסתירו את המצב מהוריה של הנערה, ככל הנראה משום שאמרה פעם אחת כי היא פוחדת שאביה יכעס עליה.

הנערה כיום בגירה, וכעת תובעים הוריה את המוסד בו למדה, את בית החולים בו עברה את ההפלות, את העירייה בה נמצא המוסד ואת משרד החינוך והרווחה.

הסיפור כולו התגלה כאשר הגיע האב לקחת את בתו מבית החולים, שם נאמר לו שעברה ניתוח להסרה של ציסטה. מכתב השחרור של בית החולים הגיע בטעות לידיה של אחת מבנות המשפחה, אשר מהרה לעדכן את האב בפעולות האמיתיות שבוצעו בביתו.

האב התחנן לפני ביתו שתספר לו את האמת, וכעבור זמן, היא ספרה לו את כל מה שעבר עליה באותן שנתיים.

ממסמכי התביעה עולה, כי גורמים רבים היו מודעים למצב, וכי כולם השתיקו את הנושא, וכמובן לא עדכנו את ההורים. באחת מן המסמכים של בית החולים צוין באופן ברור כי הוריה של הנערה אינם מודעים למצבה, וכי אסור שיהיו מודעים. הנערה גם התאשפזה במחלקה הכירורגית ולא במחלקת נשים, על מנת להסתיר מהוריה את המידע האמיתי.

למעשה, כיום בנות קטינות יכולות, באופן חוקי, לעבור הפלה ללא ידיעת הוריהן. אך הדבר אינו מצדיק נושאים בעייתיים אחרים, כמו העובדה שהנערה, בעלת פיגור קל כאמור, חתמה בעצמה על המסמכים המאשרים את ביצוע ההפלה; העובדה שדווחה על יחסים בכפייה בתוך המוסד, ולמרות זאת הוחזרה אליו שוב ושוב ללא דיווח מתאים; והעובדה שדבר מכל זה לא דווח להורים. "גם אם חשבו שאני מסוכן", טוען האב, "הרי יכלו לעדכן לפחות את אמא שלה".

הגורמים הנתבעים הגיבו כולם באופן דומה, כי פעלו על פי הנהלים, וכי יגיבו בבית המשפט בלבד, משום שהפרטים חסויים.

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג באתר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהבי גם את זה

אנחנו כאן לעזור לך!.

בצורה הכי נעימה

דילוג לתוכן