מחלקת אמ"א: "אני סובלת מטראומה. לא עוברת עוד לידה" היא הצהירה בנחרצות

מחלקת אמ"א חושפת אתכם לעוד אחד מיני רבים מהמקרים המדווחים לה. הפעם, מדובר באם שעברה לידות טראומתיות ואיננה מוכנה לעבור לידה נוספת. מחלקת אמ"א ליוותה אותה לאורך כל הדרך ולא הייתה מוכנה לוותר על נפש בישראל

א' נשואה ואמא לארבעה ילדים, היא נכנסה להריון לא מתוכנן. חובות וקשיים כלכליים היו מנת חלקה, אך זה לא היה המעצור המרכזי בדרך להרחבת המשפחה בילד נוסף, אלא הלידה עצמה.
היא עברה 4 לידות קשות במיוחד, שהותירו בה את רישומן. המחשבה על לידה נוספת זעזעה את נפשה ועוררה בה תחושת חרדה עזה.
מחלקת אמ"א יצרה עמה קשר בעקבות דיווח שהתקבל, וזו הצהירה בצורה שלא משתמעת לשני פנים: "אני לא מוכנה לעבור בשום פנים לידה נוספת. אני סובלת מטראומה. אני לא עוברת עוד לידה", המשיכה וסיימה בנחרצות.
מחלקת אמ"א לא הרפתה, וסייעה ככל האפשר לזוג, הן מבחינה כלכלית והן במתן תמיכה רגשית ונפשית לאם.
לאחר שכנועים רבים בפני האם להמשיך בהריון, ולאחר ניסיונות להרגיעה מפני החששות והפחדים הגדולים מהלידה, אמרה האם: "אם רב יבטיח לי שאני אהיה בסדר – אני מוכנה לחשוב על זה".
מחלקת אמ"א ביקשה את ברכתו של הרב זמיר כהן עבורה, וכן דאגה ליצור קשר עם הרב חיים קנייבסקי, גדול ישראל, ולבקש את ברכתו עבורה.
מחלקת אמ"א דאגה שהרב קנייבסקי יברך אותה כשהיא מאזינה על קו הטלפון, ושומעת ישירות את ברכתו אליה. הרב ברך ואמר: "חלילה מלעשות הפלה. אמא בריאה וילד בריא".
כעבור זמן מה, מתקבל טלפון למחלקת אמ"א, ומצדו השני של הקו נשמעת אותה האם, מבשרת ומשתפת: "הרגע ילדתי, והדבר ראשון שרציתי לעשות זה להתקשר אליכם ולהודיע על מה שעברתי בלידה הזאת – אני לא מאמינה שקיימת אישה שאי פעם עברה לידה קלה כזאת. לא הרגשתי כלום".
האם והאב מאושרים עד גג על שזכו לילד בריא ושמח, ועם זאת הם חשים גם מבוישים מעט על כך ששקלו לוותר על בנם בגלל מחשבת הפחד, שנראתה עבור שניהם כמחסום ענק – אך למפרע התבררה כלא יותר מאשר דמיון בלבד.
הדמיון מנסה לתעתע וליצור באדם רושם לחוסר יכולתו ומסוגלותו להתמודד עם אתגר, כאשר המציאות בשטח מתבררת כאחרת לחלוטין, ומוכיחה שקיימים בנו כוחות הרבה יותר גדולים, מעבר למה שאני אנו מכירים לעיתים בעצמנו.

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו.

לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג באתר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהבי גם את זה

אנחנו כאן לעזור לך!.

בצורה הכי נעימה

דילוג לתוכן