מתלבטת בין הפלה פרטית להפלה בבית חולים ציבורי?

אין זה באמת משנה באיזו מסגרת תבחרי לבצע את ההפלה, היות וההשלכות הקשות של ההחלטה הזו עשויות להגיע בכל מקרה

מחקרים סטטיסטיים שנעשו בתחום מעלים כי בקרב מחצית מהנשים שעוברות הפלה, עשוי האירוע לעורר תגובות פסיכולוגיות טראומטיות של דיכאון, מתח וחרדה. כמו כן, נמצא שהפלות מעלות את הסיכון להפרעות חרדה שונות ומגוונות – החל מהתקפי חרדה וחרדה חברתית, וכלה בהפרעה אובססיבית-כפייתית או הפרעת דחק פוסט-טראומטית.

המציאות מראה שאובדן הילד שטרם נולד מוביל להאשמה-עצמית של האישה, לחרדה קלינית קשה ולירידה בערך העצמי. עם זאת, על אף התמיכה, החיזוק והליווי שמציעות לך הקליניקות שכל כך מעוניינות שתבצעי דרכן את אותה הפלה פרטית, במידה ותתקשי לחזור לאחר מכן לחיי שגרה תקינים, קרוב לוודאי שתמצאי את עצמך בודדה במערכה.

עובר מדבר בבטן: האזיני למה שיש לעובר לומר לך

 אז מה ההבדל בין הפלה פרטית להפלה בבית חולים ציבורי?

ההבדלים בין הפלה פרטית להפלה בבית חולים ציבורי מתייחסים למימון ההליך הרפואי ו"הפריבילגיה" לבחור את הרופא שיבצע את ההפלה. התעריף להפסקת "הריון לא רצוי" במסגרת בתי החולים הציבוריים הינו אחיד וממומן בחלקו מסל הבריאות, בעוד שבמגזר הפרטי עשויים לגבות תעריפים גבוהים הרבה יותר. מדובר בפערי מחירים משמעותיים בין המוסדות הפרטיים למיניהם, שלא תמיד ממומנים מסל הבריאות. אז מה מבטיחים לך כל אותם המוסדות הרפואיים המציעים לך הפלה פרטית?

לא ממש אכפת להם ממך. אכפת להם מהכסף שלך!

במידה ותחליטי לבצע הפלה פרטית, מבטיחים לך אותם המוסדות הרפואיים הללו פרטיות ודיסקרטיות מרבית וליווי צמוד אישי לכל משך תקופת ה"טיפול". הם גם מציעים לך לקבוע תור באופן מיידי, אפילו בימי שבת, זאת ללא כל צורך בהפניה מרופא. לו רק היו מגוללים מתחת לרגליך שטיח אדום, קרוב לוודאי שהתמונה שהם מנסים למכור לך הייתה של פסטורליה מושלמת. אבל את יודעת, אחות, שמדובר באשליה. הם ינקטו בכל האמצעים כדי למכור לך את האשליה שאכפת להם ממך כמו כרישי מכירות מנוסים. האם אכפת להם ממך או מהכסף שלך? חומר למחשבה.

רוצה לדעת איך באמת נשים בוחרות את הקליניקה לביצוע הפלה פרטית?

 

מניפולציה של חצאי מידע וחצאי אמיתות

על מנת להבטיח שהם הצליחו לשבות את לבך, חלק מהאתרים מציינים, כדרך אגב, שההפלה עלולה להשפיע על מצבה של האישה ולהיות בעלת השלכות בהיבט הנפשי, היות והיא כרוכה בלבטים פסיכולוגיים רבים, ואז מוסיפים באתרים לביצוע הפלות פרטיות שלליווי האישי מצד הצוות הרפואי ישנה חשיבות גבוהה. העניין הוא שהגורמים שאליהם מגיעות הנשים או הנערות ה"אבודות" וחסרות האונים מנצלים את הסיטואציה הקשה שבה נמצאות אותן הנשים, ומטפטפים מידע וחצאי אמיתות באופן מניפולטיבי במטרה להניע אותן להגיע להחלטה לבצע הפלה, אבל שתהייה זו הפלה פרטית ותחת המסגרת הפרטית שהם מציעים. למה הכוונה?

 

האם הסבירו לך שאת בסיכון גבוה לפתח הפרעות חרדה שונות?

אין ספק שבין אם מדובר במסגרת של הפלה פרטית, הפלה בבית חולים ציבורי, הפלה בכדורים או גרידה, הפלה מהווה תמיד אירוע משברי לאישה. נשים חוות תחושות של אובדן, תחושות של אבל ושכול, ומתקשות מאוד לחזור לשגרה גם בנסיבות של הפלה ללא תקלות וסיבוכים רפואיים.

אז כשאת מגיעה לקליניקה כלשהי לביצוע הפלה פרטית, הצוות הרפואי מסתייע בשיטות פסיכולוגיות מניפולטיביות מתוחכמות כשמצד אחד את מקבלת הסבר שמדובר בדרך כלל במשבר טבעי ולתקופה קצרה, תוך שהם ממזערים את ממדיו של המשבר על מנת שלא תתחרטי, אך מנגד דואגים להטמיע בתת המודע שלך את התחושה שאת לא לבד במערכה הקשה. שהם כאן בשבילך. שכל הצוות הרפואי תומך בך ומלווה אותך לכל אורך הדרך. שההחלטה לבצע אצלם הפלה פרטית היא ההחלטה הנכונה. את באמת מאמינה לזה? האם בקליניקה דאגו לתת לך נתונים סטטיסטיים מדויקים? האם הסבירו לך שהפלה עלולה להוביל לסיבוכים, סיכונים, תופעות לוואי ואף לעקרות? האם הסבירו לך שנשים שעוברות הפלה נמצאות בסיכון משמעותי לפיתוח הפרעות חרדה שונות?

ברור שלא. כי כמו בכל עסק מסחרי, הדבר היחידי שבאמת אכפת להם ממנו הוא הכסף שלך.

הרב זמיר כהן – כיצד עושים תשובה על הפלה?

מתלבטים? רוצים להתייעץ? מחלקת אמ"א תשמח לשמוע מכם. בשמחות תמיד. לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג באתר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהבי גם את זה

אנחנו כאן לעזור לך!.

בצורה הכי נעימה

דילוג לתוכן