סובלת מדימום לאחר גרידה? לא תמיד זה תקין

אם את אחרי גרידה וחווה דימום חריג, חשוב מאוד שתיבדקי בהקדם, לפני שיהיה מאוחר מידי

מי שעברה הפלה באמצעות תהליך של גרידה יודעת לספר על כך שהתהליך היה טראומתי למדי, הן מבחינה פיזית והן מבחינה נפשית. גם האשפוז שלאחר מכן אינו חוויה נעימה. אלא מה שלא תמיד נלקח בחשבון הוא שהתהליך לא מסתיים ברגע שמשתחררים מבית החולים, כי לרוב, אחרי פעולת הגרידה נוצר גם דימום ממושך.

עדותו של פרופ’ גוסטבו מלינגר – על היד הקלה על ההדק בביצוע הפלות בארץ. צפו

בימים הראשונים אחרי הגרידה צפוי להופיע דימום שיימשך כשבוע. זה יכול להיות דימום קשה שמלווה גם בכאבים. רופאים, לרוב, ימליצו על מנוחה למשך מספר ימים, ואף יאשרו לשם כך חופשה מהעבודה.

עם זאת, חשוב לדעת שכאשר ישנו דימום ממושך ביותר, של יותר משבועיים, חשוב מאוד להגיע לרופא כדי לברר את מקור הדימום ואף לטפל בו בעת הצורך. אם לדימום מצטרפים גם חום וכאבי בטן קשים, חשוב במיוחד למהר לבדיקה, שכן ייתכן שנוצר זיהום המצריך טיפול בהקדם, ויכול להיות שנותרו שאריות מן ההיריון, מה שידרוש לעתים ביצוע פעולה כירורגית נוספת.

כדאי לדעת שזיהום הוא מצב נדיר יחסית, בעיקר משום שלרוב מדריכים את המטופלת ליטול אנטיביוטיקה במשך חמישה ימים לאחר הגרידה, כאשר המטרה היא למנוע זיהומים אפשריים. עם זאת, כאמור, במקרים מסוימים עלול להתפתח זיהום, שסימניו הם דימום מתמשך, כאבים וחום.

אם מדובר בדימום בלבד, יתכן שנותרו שאריות מן ההיריון ברחם. ניתן לזהות זאת בקלות באמצעות בדיקת אולטרסאונד פשוטה, לכן אם ישנו דימום שבועיים אחר הגרידה, חשוב להגיע אל הרופא ולהיבדק, ובמקרה הצורך לקבל טיפול מתאים.

במקרים מסוימים יש צורך בביצוע של ניתוח חוזר במצב של דימום מתמשך, שבו מבצעים קשירה או צריבה של כלי הדם המדמם.

כדאי גם לדעת שלאחר גרידה קיימת תופעה הפוכה – חוסר דימום מוחלט. מצב זה תקין, ומרמז שלא נשארו שאריות מההיריון ברחם. עם זאת, כדאי לעקוב ולוודא שהמחזור החודשי מופיע באופן תקין לאחר הגרידה. אם הוא אינו מופיע בתוך 6 שבועות מהגרידה – חשוב לפנות לבדיקה, כדי לוודא שלא נגרם חלילה נזק לרירית הרחם.

אומרים "לא" להפלה: סיקור על פעילות מחלקת אמ"א. צפו

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג באתר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהבי גם את זה

אנחנו כאן לעזור לך!.

בצורה הכי נעימה

דילוג לתוכן