פסיקה דרמטית: בית המשפט העליון בארה"ב ביטל את הזכות להפלות

הפסק ההיסטורי "רו נגד ווייד" בוטל בסוף השבוע האחרון על ידי בית המשפט העליון. משמעות ההחלטה: כחצי ממדינות ארה"ב יאסרו לבצע הפלה. נעמה גרין

סערה בארצות הברית, לאחר שבית המשפט העליון האמריקני ביטל בסוף השבוע האחרון את פסיקת "רו נגד ווייד" שניתנה ב-1973, שקבעה שחוקת ארה"ב מותירה בידי הנשים במדינה את הזכות להחליט אם לעבור הפלה במדינה. בעקבות הודעתו של בית המשפט, הסמכות להחליט על זכויות הפלות עוברות כעת לראשי 50 המדינות. "הגיע הזמן להקשיב לחוקה ולהחזיר את נושא ההפלות לנבחרי הציבור", קבע בית המשפט.

החלטתו של בית המשפט התאפשרה בזכות המינוי של שלושה שופטים שמרנים על ידי הנשיא לשעבר דונלד טראמפ. הפסיקה התקבלה ברוב של 6 שופטים מול 3, ומבטלת את פסק הדין ההיסטורי שאישר לכל אישה לבצע הפלה.

הפסיקה צפויה להוביל לאיסור על הפלות בכחצי מהמדינות בארצות הברית.

הפלה היא אחד הנושאים הנידונים ביותר בארה"ב. סקר 'גאלופ' שנערך בשנים 2018-2021 העצה כי כ-50% מאזרחיה הבוגרים של ארה"ב תומכים בזכות להפלה, וכ-50% אחרים מתנגדים אליה.

פסק הדין "רו נגד ווייד" של בית המשפט העליון נחשב כאחד מפסקי הדין המפורסמים בתולדות ארה"ב. מדובר בפסיקה תקדימית, לפיה הפלה היא זכות פדרלית. בעקבות כך נאלצו כל 50 מדינות ארה"ב לאפשר הפלות. מתנגדי ההפלות ניסו במשך עשרות שנים להביא לביטול הפסיקה.  

סגן הנשיא לשעבר מייק פנס, סגנו של טראמפ, שיבח את ההחלטה: "היום החיים ניצחו. הזכות להפלות הושלכה לפח הזבל של ההיסטוריה".

לא לבעלי לב חלש: ד"ר נתנזון מציג ב-12 דק' מצמררות כיצד מתבצעת הפלה:

מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים ששוקלות הפלה

טל'  073-222-1333 | 052-9551591 |  kalina@htv.co.il

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג באתר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהבי גם את זה

אנחנו כאן לעזור לך!.

בצורה הכי נעימה

דילוג לתוכן