שוקלת הפסקת הריון? כל מה שמסתירים ממך על הפלות

גילית שאת בהריון. מדובר בהריון בלתי מתוכנן ובלתי רצוי. ברירת המחדל היא הפלה. עצרי לרגע. מה את באמת יודעת על הפלות? על מה לא ידברו איתך באף אחד מכל אותם המרכזים והפורומים הציבוריים והפרטיים שלכאורה אכפת להם ממך, מגופך ומחייך? איזה מידע הם לא מעוניינים שתדעי?

הפלות בישראל 

תעשייה משומנת היטב שמכוונת לנצל באופן ציני את מצוקתך אינך מעוניינת להפוך לאם בשלב זה בחייך, אולי כי את צעירה מידי, לא נשואה ולא מעוניינת לפגוע במצבך הכלכלי או בקריירה שלך, ואולי גם כי את חוששת מהתגובות של המשפחה, החברים והשכנים.

מידי שנה מבוצעות קרוב ל-20,000 הפלות בישראל, אם באמצעות הפסקת הריון פרטית ואם בבתי חולים ציבוריים. מרבית מהנשים הללו נמצאות בהתלבטות קשה של אמהות מול הפסקת הריון עד לרגע חשיפתן לאחד מכל אותם הארגונים והמרכזים הפרטיים שינסו לעשות את כל שביכולתם לנצל את מצבן הנפשי של אותן הנשים על מנת להטמיע בהן את הטענה הפמיניסטית, לכאורה, שלכל אישה יש את הזכות להחליט אם ומתי ללדת ילדים, היות וזכותה של האישה לשלוט באופן בלעדי על גופה ועל חייה. למעשה, מדובר בניצול ציני של מצוקת נערות ונשים עד לכדי תעשייה משומנת היטב שמקדמת לא מעט אינטרסים ומכניסה בדרך לא מעט רווחים.

 כיצד ישכנעו אותך שזה לגיטימי ובסדר להפיל?

במרבית מאותם מרכזים פרטיים המבצעים הפלות בישראל מסתייעים בשיטות פסיכולוגיות מניפולטיביות על מנת לשכנע נערות בהריון שזה בסדר ולגיטימי להפסיק הריון לא רצוי. הם מתיימרים להעניק לאותן נערות מבולבלות וחסרות אונים תמיכה ואוזן קשבת, ומזכירים בכל הזדמנות שמדובר בהליך דיסקרטי, בעיקר כשמדובר בנערות הנקלעות למצוקה אך חוששות לשתף בכך את ההורים. עניין הדיסקרטיות נועד לכאורה להגן על הנערה מפני תגובות שליליות מצד המשפחה והחברה, כשלמעשה הוא מכוון לבודד אותה מהשפעות בלתי רצויות ולהפוך אותה לטרף קל.

אז מהי השיטה שלהם? הם ישאלו אותך אם את אכן חשה בשלה לגדל ילד והאם את מצליחה לדמיין את עצמך מתפקדת כאמא. הם יציעו לך לחשוב על השלכות של ההיריון על חייך ועל הפגיעה בהתפתחותך, שאיפותיך ותכניותיך בנוגע לקריירה המקצועית שלך שעתידות כולן להתבטל בעקבות ההיריון הזה. כל הנקודות הללו למחשבה סובבות סביבך, שאיפותיך ומשאביך הכלכליים. אבל מה בנוגע לעובר המתפתח בתוכך? האם אין לו זכויות אנוש?

 כמה עובדות מדהימות על העובר שברחמך

בשבוע החמישי להריון הלב של העובר שלך מתחיל לפעום ומערכת הדם מתחילה לתפקד כמערכת שלמה. בשבוע השישי גודלו של העובר שלך הינו אמנם רק 2.3 מ"מ, אך ליבו פועם כבר בקצב קבוע ומערכת הנשימה ומערכת העיכול מתחילות להתפתח. בשבוע השישי יישנם גם שרירים שמתחילים להיווצר וניצנים של תווי פנים, לרבות פתח הפה ותעלות שעתידות להפוך לאוזן פנימית. כשבוע לאחר מכן גודלו של העובר שלך משליש את עצמו, וניתן להבחין כבר בתווי פניו שהופכים לברורים יותר ויותר.

למעשה, כשבעה שבועות מתחילת ההיריון, לעובר שלך יש אוזניים, נחיריים, פה, עדשות עיניים וגפיים שמתחילות להתעצב במקביל להתפתחותו של המוח אשר הופך למורכב יותר מיום ליום. בשבוע השמיני להיריון מתפתחות אצבעות הידיים ונוצרים הברכיים, המרפקים ופרקי כף היד, במקביל לעפעפיים, האף, האוזניים והשפה העליונה שצורתם הופכת למוגדרת יותר. עד לשלב זה של ההיריון נהוג לבצע הפלות תרופתיות, כשמעצם היותו של ההליך "בלתי פולשני", עשוי להיווצר הרושם שמדובר במספר רקמות ריקות מתוכן ותו לא.

 הפלות באמצעות גרידה

הפלות באמצעות גרידה נערכות בין השבוע ה-7 לשבוע ה-12 של ההיריון. הפלות אלו מתבצעות כשההיריון בגילאים מתקדמים יותר וכוללים תהליך פולשני של הרחבת צוואר הרחם וסילוק "התוכן ההריוני" החוצה על ידי שאיבה. לאחר מכן נהוג לערוך בדיקת אולטרסאונד במטרה להבטיח שהרחם שלך אכן ריק ונקי לחלוטין מכל "התוכן ההריוני".

כל המכונים הרפואיים ידגישו כי הפלות בשיטה זו נחשבות לפרוצדורה בטוחה יחסית ושקיימים אמנם סיכונים, אך אלו נדירים באופן יחסי. אף אחד לא יספר לך ש"התוכן ההריוני" בשלבים הללו מורכב ממוח שבכל דקה נוספים לו 250,000 נוירונים, תווי פנים ברורים, אברי מין, ציפורניים ושיניים. אף אחד גם לא יטרח לספר לך שכבר בשבוע השמיני להריון מסוגל העובר שבגופך להרים יד ולהצמידה פרצופו, וכן לפתוח ולסגור את פיו ולפתח רגישות למגע.

אז נכון שללדת ילד כרוך בהשלכות מרחיקות לכת ודורש חוזק נפשי ותמיכה רבה, אבל לפני שאת נחפזת לבצע הפלה, כדאי לך לדעת שישנם מספר ארגונים שישמחו להעניק לך ללא תשלום, אוזן קשבת ותמיכה מקצועית שיסייעו לך לגבש את ההחלטה הנכונה ולהרגיש שלמה עמה.  

מתלבטים? רוצים להתייעץ? מחלקת אמ"א תשמח לשמוע מכם. בשמחות תמיד.

לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה לנשים למניעת הפסקות היריון: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל  kalina@htv.co.il

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג באתר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהבי גם את זה

אנחנו כאן לעזור לך!.

בצורה הכי נעימה

דילוג לתוכן