שוקלת סיום הריון? עד איזה שבוע אפשר לעשות הפלה והפסקת הריון?

גילית שאת בהריון ואת מתלבטת, נבוכה ורוצה לדעת – עד איזה שבוע אפשר לעשות הפלה? הנה התשובות

ההחלטה על ביצוע הפסקה יזומה של הריון נעשית תמיד מתוך לחץ גדול. כל אישה שמעלה את השאלה: עד איזה שבוע אפשר לעשות הפלה בכדורים? עד מתי אפשר לעשות הפסקת הריון תרופתית?  נענית מיד בכך שהדבר אפשרי אומנם עד לסוף ההיריון, אך רק בשבועות הראשונים (עד שבוע 7 בלבד) הוא מתאפשר באופן תרופתי וללא אשפוז. אחר כך יש כבר צורך בפעולות פולשניות, כמו גרידה (בשבועות 8-15), הרחבת הרחם (בשבועות מתקדמים יותר) ולאחר שבוע 24 כבר יש צורך בפעולה להפסקת ליבו הפועם של העובר, אשר נחשב בשלב זה לבר חיות, ועבור כך יש לקבל אישור מיוחד מוועדת על. גם הפרוצדורה הופכת למורכבת ביותר, ומזכירה את זו של לידת תינוק חי.

המחשה מרגשת: התפתחות העובר – שבוע אחר שבוע. צפו

זו גם הסיבה שאישה שמבקשת לדעת עד מתי ניתן לעשות הפלה תרופתית, מגיעה לא פעם למסקנה מהירה ותוך כדי לחץ רב, כי היא מבינה שכל יום שחולף מקשה עליה את התהליך. פזיזות זו גורמת לכך שהאישה לא תמיד לוקחת בחשבון את מה שעלול לקרות ביום שאחרי, אחרי שהרחם נשאר ריקן, ואז לא פעם צצים הרהורי חרטה ומחשבות על התינוק שלא תזכה להכיר לעולם.

הרב זמיר כהן – כל מה שרציתם לשאול על הריון והפלות. צפו

יתרה מזאת – ניתן היה לחשוב שאולי הפלה בשלב מתקדם של ההריון תוביל לחרטה גדולה, כיוון שהעובר כבר מורגש היטב וגם תנועותיו מורגשות, כך שהאם עצמה מרגישה שהוא בר חיות כאשר היא מוותרת עליו – ולעומת זאת, שהפלה בשלב מוקדם של ההריון תהיה קלה ופשוטה יותר, משום שלא היה די זמן להיקשר לתינוק. אך המציאות מוכיחה שהנחה זו כלל אינה נכונה. אבדן של תינוק – בין אם באופן טבעי, וודאי וודאי אם מדובר בהפלה יזומה – הוא קשה מאד, בכל שלב של ההריון, גם בשבועות הראשונים ממש. הפסקת הריון, גם בשלב מוקדם, עלולה לגרום לרגשות כבדים של חרטה ולתחושת אבדן, אף על פי שאמו לא יכלה לחוש בו כלל, ואולי הוא אף גרם לה לחוסר נוחות. ברגע שהעובר מתחיל להתפתח ברחם – נפש האם נקשרת בו באופן זה או אחר, והאובדן, חלילה, קשה מאד.

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג באתר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהבי גם את זה

אנחנו כאן לעזור לך!.

בצורה הכי נעימה

דילוג לתוכן