תאים עובריים, מה זה?

"מיקרוכימריזם של אם-עובר", עוד פלא אחד מנפלאות הבורא שקורה בכל הריון. הנתינה של העובר לאמו.

אחרי שתקראי, לא תפסיקי להתרגש.

"מיקרוכימריזם של אם-עובר", או במונח פשוט יותר, נדידת תאים מהעובר היישר לאם.

בכל הריון, למשך 41 שבועות, תאי העובר נודדים בגוף האם דרך מחזור הדם שוב ושוב. כל סוגי תאי העובר, לרבות תאי הגזע, חוצים את השליה במהלך הריון תקין, כדי להיכנס לדם האם, עד שהם נטמעים בגופה, גם לאחר לידת התינוק. ומשאירים חותם קבוע ברקמות, בעצמות, במוח ובעור של האם.

כל ילד, מטביע את חותמו בגוף אמו. גם ילד, שהופל ולא זכה להגיע לעולם, משאיר זכר צרוב, בתוך תוכה של אמו. ולפעמים, למשך עשרות שנים, הוא תמיד שם.

תאים אלה המכונים 'תאים עובריים', תפקידם הביולוגי העיקרי, הוא תיקון. מחקרים מקבילים, מצביעים על כך שתאי עובר ממלאים תפקיד בתגובה לפגיעה ברקמות.

כמו-כן, הם מסייעים ללב האם. איך? באם ח"ו ישנה איזו שהיא פגיעה בלב האם, תאי העובר ימהרו אל מקום הפציעה, ויהפכו לסוגים שונים של תאים המתמחים בתיקון הלב..

לנשים עם סרטן ריאות, יש שיעורי הישרדות טובים יותר מאשר לגברים. והסיבה טרם ידועה. גורמי רבייה הציעו, כי מכיוון שהוכח שלנשים ללא ילדים יש סיכוי נמוך יותר מאלה עם ילדים. הועלתה השערה, כי תאים מיקרוכימריזם עובריים, עשויים למלא תפקיד, גם בהישרדות.

מלבד זאת, גם במהלך ההריון עצמו, תאים עובריים מסייעים במיגור מחלות. וזו אחת הסיבות לכך, שמחלות שצצו במהלך בדיקות ההריון, 'נעלמות' בבדיקות אחרות.

האם בונה את התינוק, מייצרת אותו, דואגת לו לכל ההתפתחות שלו. והוא מצידה, משיב לה 'חיזוק והגנה' כפי יכלתו.

מנפלאות ה' יתברך

שהוא הטוב והמטיב

כל מה שנותן לנו לטובתנו נותן

שנזכה תמיד להבין, לחוש ולראות בטוב ה' בכל העניינים כל הימים, אמן.

לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה לנשים למניעת הפסקת היריון והפלה : טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל  kalina@htv.co.il  

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג באתר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהבי גם את זה

אנחנו כאן לעזור לך!.

בצורה הכי נעימה

דילוג לתוכן