"אני לא מתכוונת לבצע את הבדיקה. אין לי רשות להפסיק חיים!"

״קיבלנו המלצה להפסקת הריון בגלל קורפוס קולוסום קצר במח העובר, אך בחרנו להמשיך, וברוך השם נולדה לנו תינוקת בריאה״. סיפורה של מאיה. מאת - אדל דיין

״התחתנו לפני שנה וארבעה חודשים, ואחרי חודש גיליתי שאני בהיריון״. משחזרת מאיה, בעלת תשובה בת 29, מבית שאן. ״בסקירת המערכות הראשונה מצאו שיש עורק טבורי יחיד. הבנתי שזהו משהו מוכר שאין איתו כ״כ סיבוכים, אבל קיבלתי המלצה שבסקירה שניה אעשה אקו לב לעובר״.

שבוע 24 – קורפוס קולוסום קצר במח העובר

בשבוע ה-24, מאיה ניגשה לסקירת מערכות שנייה, שם נמצא ממצא נוסף – קורפוס קולוסום קצר יחסית, במח העובר. קורפוס קולוסום, בעברית – כפיס המח – הוא רקמה עצבית המכילה מאות מיליוני סיבי עצב. הוא מהווה גשר בין שני חצאי המח, הימני והשמאלי, ודרכו מועבר מידע המאפשר תקשורת ותיאום בין שני חלקי המח.

״בסקירת המערכות השנייה״, ממשיכה מאיה ומספרת, ״הרופא בישר לי כי הקורפוס קולוסום של העובר קצר יחסית לשבוע ההיריון שהייתי בו. הוא המליץ לי לגשת לבדיקת MRI למח העובר. ניגשתי לעשות את הבדיקה והתוצאות היו זהות – קורפוס קולוסום קצר. הרופאים הפנו אותי לחזור ולערוך בדיקת MRI נוספת גם בשבוע ה- 32 של ההיריון, וגם בבדיקה הזו הממצאים יצאו דומים״.

מה היתה המלצת הרופאים?

״הם החליטו להפנות אותי לייעוץ נוירולוגי וגנטי ולמעקב אולטראסאונד. בשבוע ה-33 הגענו, בעלי ואני, לוועדת מומחים מיוחדת שהתכנסה בענייננו – 4 רופאים מתחומי הגנטיקה והנוירולוגיה ישבו ודנו במקרה שלנו, במשך ארבע שעות רצופות!

אלו היו ארבע שעות של מריטת עצבים. משמונה בבוקר ועד שתיים עשרה בצהריים ישבנו בחוץ והמתנו שיקראו לנו, כשכל דקה הרגישה לנו כמו נצח.

הם טענו שאין להם תשובה ברורה לגבי הממצאים, אבל הם יכולים לשער מה ההשלכות שלהם. ואז כל רופא התחיל להסביר את העניין מנקודת המבט שלו, כשבשורה התחתונה הם התריעו שהתינוק עלול לסבול מפיגור שכלי, פיגור שיכול להתבטא בטווח רחב של הפרעות החל מבעיית קשב וריכוז ועד לפיגור שכלי חמור.

ארבעתם אמרו לנו שאנחנו יכולים לגשת להפסקת היריון, שזו הבחירה שלנו, ושאת ההשלכות ניתן יהיה לראות או כבר מהלידה עצמה או רק אחרי כמה שנים״.

כיצד החלטתם לפעול?

״אנחנו החלטנו להמשיך עם ההיריון. באותה פגישה הם המליצו לנו לגשת לבדיקת מי שפיר כדי לקבל תוצאות וודאיות יותר, והם גם טענו שאם התוצאות תצאנה לא טובות עדיין תהיה לי האפשרות לגשת להפסקת הריון. השבתי להם שאני לא מתכוונת לעבור את הבדיקה, כי בכל מקרה אני לא מתכוונת להפיל! הם שאלו אותי מדוע, ועניתי שזה מטעמי דת. אין לי רשות להפסיק חיים. תחשבי, אני הייתי כבר בשבוע ה-33.

"'אבל', הרופאים המשיכו ושאלו, 'את בטוחה? תחשבי על זה שוב, אנחנו צריכים לאמר לך את כל הסיכונים. יתכן שיהיה פרכוס בלידה, יתכן שאחר כך יתפתח פיגור'. עניתי להם שאני מוכנה לקבל את זה״.

כיצד התמודדת עם המצב במהלך ההיריון?

״במשך כל התקופה הזו, החל מהסקירה השנייה, בכיתי המון והייתי מלאת פחדים וחרדות. בשלב כלשהו, קלינה, ממחלקת אמ״א של הידברות נכנסה לתמונה. קיבלתי את הטלפון שלה מחברה שגם היא נתמכה על ידה במהלך ההיריון. קלינה עודדה וחיזקה אותי מאד. היא נתנה לי מספרי טלפון של כמה רבנים, ובעיקר של רב-רופא שמתמצא בתחום הספציפי הזה. היא הקריאה לי סיפורים אישיים של נשים שחוו ניסיונות לא פשוטים במהלך ההיריון שלהן, ולבסוף ילדו תינוקות בריאים, והכי חשוב – אני זוכרת את המשפט שלה שממש הצליח להאיר לי את הנשמה וחקוק חזק בזיכרון שלי – היא אמרה: 'תחשבי שזה חלק במח, ולא כל בני האדם שווים. זה שאצל העובר שלך זה קצר יחסית, לא אומר שזה לא תקין. זה כמו שהאצבע שלי ושלך הן לא באותו אורך. כך גם אם יעשו אולטראסאונד במח שלך ושל בעלך לא יראו אותו הדבר'. אני זוכרת שבמהלך התקופה הזו נכנסתי לכתבות שפורסמו באתר של מחלקת אמ״א, ושאבתי עידוד גדול ממה שקראתי שם. בנוסף, גם בכל מה שקשור לעבודת השם שלי התחזקתי מאד. קיבלתי על עצמי להתלבש באופן צנוע יותר, בכל יום הדלקתי נרות לצדיקים והתפללתי המון״.

לידת תינוקת בריאה – בשבוע ה-40

אל חדר הלידה הגיעה מאיה בשבוע ה-40 להריון. היא אמנם נאלצה לקבל זירוז, בגלל שילוב של מספר גורמים, ביניהם עורק טבורי יחיד וסכרת הריון, אך לבסוף ילדה בלידה טבעית תינוקת בריאה לחלוטין. ״ברוך השם, נולדה לנו תינוקת בריאה״, מספרת מאיה בשמחה. "כשהיא נולדה, עשו לה את כל הבדיקות הנדרשות, והכל יצא תקין. היום התינוקת שלנו בת חצי שנה. לא מזמן ערכו לה בדיקת אולטראסאונד למח, והתוצאות היו זהות למה שנתגלה במהלך ההיריון, ולכן אנחנו צריכים להיות במעקב, אבל הכל בסדר. יש לנו תינוקת בריאה ומהממת שמתפתחת יפה, תודה לה'".

שוקלת הפלה ?  מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו.

לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג באתר

אולי תאהבי גם את זה

הנס הפרטי של ליאל

"צריך לפרסם את הפעילות של מחלקת אמ"א של ארגון 'הידברות'. זה מפעל חסד שמציל חיים וחשוב שיכירו אותו וייעזרו בו. לדעתי, צריך שכל מי שהיה במצב שלי ושל אישתי, ידע, שפנייה ל'אמ"א'  משנה את החיים!

קרא עוד »

אנחנו כאן לעזור לך!.

בצורה הכי נעימה

דילוג לתוכן