האונקולוג הציע לה לעשות הפלה, אך החולה הקשיבה לאינסטינקט האימהי – וניצחה בגדול

פוסט שפרסמה אם צעירה שחלתה בסרטן - חורך את הרשת וכבר הגיע ללמעלה מ-500 אלף שיתופים. "העדפתי למות ושהתינוק הזה יוולד", היא אומרת. שירה דאבוש (כהן)

פוסט שפרסמה אם צעירה שחלתה בסרטן – חורך את הרשת וכבר הגיע ללמעלה מ-500 אלף שיתופים. 

שרה וויקליין הול חלתה בסרטן אגרסיבי בדרכי הנשימה – כשהייתה בשבוע ה-20 להריונה. אז התחילה מסכת ייסורים ארוכה שכללה בדיקות על גבי בדיקות אצל רופאים, אך את הרופא האונקולוג הראשון שאצלו ביקרה ואת הדברים הקשים שאמר לה – שרה לא תשכח לעולם. "הוא הציע שאעשה הפלה…", היא כותבת בכאב ומסבירה כי הרופא התעלם לחלוטין מכך שמאחוריה ומאחורי בעלה – שנים לא מבוטלות של טיפולי פוריות בניסיון להרות.

ומיד היה ידעה שזה לא בא בחשבון. "העדפתי למות ושהתינוק הזה יוולד", היא אומרת. 

במר נפשה החליטה הול להמשיך ולפגוש ברופאים אחרים ולקבל חוות דעת נוספות – אך גם הם לא עשו לה את החיים קלים. "כל רופא שפגשתי עשה רשימה ארוכה של כל הבעיות שיהיו לתינוק שלי אם לא אעשה הפלה", היא מספרת. "אמרו לי שאצטער על זה כל חיי".

"זה בסדר שאת מתעקשת. גם ככה הוא לא ישרוד"

אך היא התעקשה על האמת הפנימית שלה, ולא הסכימה לעשות הפלה. "האמנתי לקול הפנימי של האינסטינקט האימהי שלי, שאמר לי שהכל יהיה בסדר", היא ממשיכה. 

אבל בינתיים – הכל היה לא בסדר, והרופאים המשיכו להוריד לה את הרוח מהמפרשים ולגרום לה לחשב מסלול בכל יום מחדש. לדבריה, היא לא הפסיקה לחשוב האם היא עושה עוול לתינוק שלה, בכך שהיא כל כך מתעקשת עליו. אחד הרופאים הגדיל כל כך לעשות עד שכששיתפה אותו ואמרה כי היא מרגישה רע עם זה שהיא מתעקשת על האמת שלה, "הוא אמר לי שזה בסדר שאני מתעקשת אם אני רוצה, אבל גם ככה התינוק לא ישרוד".

הול המשיכה להתעקש על האמת שלה והדפה את כל הקולות האלה החוצה ממנה, מלבה – עד שהגיע הרופא שהאמין בה. "הוא היה מיוחד כבר מההתחלה, ואמר לי שלמרות שהסיכויים קטנים – הוא ראה לא מעט מקרים שבהם הגלגל התהפך, והתינוק נולד בריא. הוא עודד אותי להמשיך להאמין". 

והאמונה השתלמה לה לבסוף: בשבוע ה-34 להריון נולד להול תינוקת בריאה שלימדה את הטוב שברופאים שיעור חשוב: אם השם רוצה את זה, זה יקרה ובגדול… 

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו.

לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג באתר

אולי תאהבי גם את זה

הנס הפרטי של ליאל

"צריך לפרסם את הפעילות של מחלקת אמ"א של ארגון 'הידברות'. זה מפעל חסד שמציל חיים וחשוב שיכירו אותו וייעזרו בו. לדעתי, צריך שכל מי שהיה במצב שלי ושל אישתי, ידע, שפנייה ל'אמ"א'  משנה את החיים!

קרא עוד »

אנחנו כאן לעזור לך!.

בצורה הכי נעימה

דילוג לתוכן