הפלה בשבוע 37?! א’ החליטה ללדת

א' עברה קשיים רבים בדרך לאמהות – החל בטיפולי פוריות מורכבים ועד לרופאים שלחצו עליה לבצע הפלה. היום היא אם לילדה בריאה

סיפורה של א', מטופלת פוריות לשעבר, הובא באתר מאקו. בסיפור הזה יש לא רק הצלחה של טיפולי פוריות מורכבים, אלא גם סיפור שכמעט לא ייאמן, על תינוקת שאולי, אצל הורים אחרים, לא היתה מגיעה כלל לעולם, חלילה.

א' התחתנה, והיא ובעלה רצו מאד להיכנס להיריון. א' ידעה שהיריון יהיה עבורה תהליך מורכב, מכיוון שהיו לה בעיות של אי סדירות שכבר היתה מודעת אליהן. לכן מהר מאד היא הגיעה לרופא פוריות, על מנת לבצע מעקב זקיקים ולקבל איקקלומין על מנת להסדיר את הביוץ. אך כאשר הטיפול הבסיסי לא עזר, עברו א' ובעלה לטיפול אצל רופא אחר, מומחה לפוריות, על מנת לנסות שיטות אחרות. הם עברו מספר טיפולי הזרעות, אך כאשר גם זה לא עזר – החליטו לעבור להפריה חוץ גופית.

ואכן – כבר בניסיון הראשון נכנסה א' להיריון. היא היתה מאושרת, אך לא תיארה לעצמה שהדרך עדיין ארוכה.

בטיפולי הפריה מחזירים מספר עוברים אל הרחם, בתקווה שאחד מהם ייקלט. לא' הוחזרו שני עוברים. אחד מהם, כאמור, נקלט – אלא שגם השני נקלט, כהריון חוץ-רחמי. כאבי התופת שא' החלה לסבול מהם הראו שמשהו לא בסדר, אך הרופאים לא הצליחו לגלות מהי בדיוק הבעיה. כאשר הכאבים התגברו, היא הוכנסה לניתוח אנדוסקופי, על מנת לאתר את הבעיה ולטפל בה. כאשר התגלה העובר שהתמקם בחצוצרה, הוחלט להוציא את החצוצרה, על מנת לשמור על בריאותה של א' – וגם של העובר שברחמה, כמובן.

הניתוח עבר בשלם, והשבועות חלפו. אך בשבוע ה-23 להריונה התגלה אצלה ריבוי מי שפיר. הרופאים החלו בסדרה של בדיקות, אך אף על פי שמרבית הבדיקות יצאו תקינות, הודיעו לה הרופאים שישנו סיכוי של 4% שהתינוקת תסבול מסוג כלשהו של תסמונת.

א' המשיכה בהריונה, אך הרופאים החלו לנסות להציע לה לגשת לוועדה להפסקת הריון. כאשר הגיעה לשבוע ה-37 להריונה עדיין הציעו לה הרופאים לבצע בדיקת מי שפיר – אף שהתשובות של הבדיקה עשויות היו להגיע רק לאחר הלידה – ועדיין המשיכו להמליץ לה לבצע הפלה, למרות השבוע המתקדם.

א' סרבה בתוקף. שנה וחצי היא המתינה להריון הזה, והעובר שבתוכה הוא כבר תינוק לכל דבר. היא לא הסכימה בשום אופן אפילו לחשוב על הפלה. הרופאים הלחיצו מצד אחד, אך מצד שני היא היתה מלאה בתחושה שהכל בסדר. הבלבול והלחץ היו גדולים.

א' החליטה ללדת בניתוח קיסרי מוזמן, ורגע לפני שנכנסה לשבוע ה-38 להריונה, ביום הזיכרון לחללי צה"ל, היא ילדה את בתה. הבריאה.

התינוקת, היום כבת 6, בריאה ומפותחת כמו כל בנות גילה. ב"ה.

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו.

לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג באתר

אולי תאהבי גם את זה

הנס הפרטי של ליאל

"צריך לפרסם את הפעילות של מחלקת אמ"א של ארגון 'הידברות'. זה מפעל חסד שמציל חיים וחשוב שיכירו אותו וייעזרו בו. לדעתי, צריך שכל מי שהיה במצב שלי ושל אישתי, ידע, שפנייה ל'אמ"א'  משנה את החיים!

קרא עוד »

אנחנו כאן לעזור לך!.

בצורה הכי נעימה

דילוג לתוכן