למרות האמונה החזקה שלנו, הייתי במרחק פסיעה מלגשת ולעבור הפלה

ליטל, בעלת תשובה בת 36 מבית שמש, היתה בשבוע השמיני להריונה כשתוצאות בדיקות הדם שלה הורו כי נדבקה בווירוס ה- CMV. היא היתה במרחק פסיעה מלגשת ולהפיל, אלמלא דברי החיזוק שקיבלה מרבנים וממחלקת אמ״א בהידברות. מאת - אדל דיין

״זה היה ההיריון השלישי שלי״, משחזרת ליטל. ״בשבועות הראשונים חשתי חולשה גדולה, וניגשתי לרופאת הנשים. היא הפנתה אותי למספר בדיקות, כמו אבחון רמת הברזל בגוף וכו׳. ובנוסף היא רצתה לשלול את האפשרות שנדבקתי בווירוס ה- CMVלצערי, כעבור מספר ימים התבשרתי שהתוצאות חיוביות. הייתי בהלם.

רופאת הנשים טענה שאני נמצאת בסיכון גבוה ללידת עובר בעל מום, גם בגלל שנדבקתי בתחילת ההיריון וגם בגלל שמעולם לא חליתי בווירוס הזה.

כעבור שבוע הגעתי למומחה למחלות זיהומיות. הרופאה טענה כי על פי הסטטיסטיקות קיים סיכוי של 30% שהעובר נדבק, ובמקרה כזה, חלילה, יש סיכוי שהוא יסבול מפגיעות שונות, כמו חירשות, עיוורון, ניוון שרירים ובעיות נוירולוגיות. גם רופאת הנשים וגם הרופאה המומחית היו שתיהן בעמדה שאסור לי להסתכן, ושאגש לבצע הפלה״.

ומה היתה עמדתך בעניין?

״אני מודה ומתוודה כי למרות האמונה החזקה שלי בקב״ה, גם אני וגם בעלי יצאנו בתחושה שעלינו לגשת להפסקת היריון. התחזיות היו נוראיות כל כך, שלי אישית היה קשה לחשוב שאצטרך להתמודד עם ילד בעל מומים ומוגבלויות. אבל לפני שקיבלנו החלטה סופית, החלטנו להתקשר לרב של בעלי. הרב ביקש לדבר ישירות עם המומחית למחלות זיהומיות, וכשהוא הבין באילו סטטיסטיקות מדובר, הוא אמר לנו שבשום פנים ואופן לא אגש לעבור הפלה, שאמשיך עם ההיריון ושהכל יהיה בסדר״.

תמיכה ממחלקת אמ״א ותפילות מישיבת קבר רחל

"כשסיפרתי לחברה קרובה על הרצון שלי להפיל, היא שיכנעה אותי ליצור קשר עם קלינה ממחלקת אמ״א בהידברות. ובאמת, זכיתי שם לתמיכה עצומה. קלינה הרגיעה ועודדה אותי להמשיך עם ההיריון, וליוותה אותי בתהליך עד ללידה ממש.

"מכאן ואילך החלטנו להמשיך עם ההיריון וקיבלנו על עצמו להתחזק בתפילות. היו לנו נפילות לא מעטות, וחששות שצצו ועלו לאורך כל ההיריון, אבל בכל פעם אספנו את עצמנו מחדש. מאחר שאנחנו תורמים באופן קבוע לישיבת קבר רחל, פנינו אליהם שיתפללו עבורנו, והם ערכו עבורנו תיקון מיוחד וליוו אותנו בתפילות מיוחדות עד ללידה.

"חשוב לי לציין כי כשהרופאים הבינו שאני לא מתכוונת להפיל, הם המליצו לי לגשת לבדיקת מי שפיר, בה ניתן לאבחן אם העובר נדבק או לא. אבל בגלל שאנחנו חרדים והבדיקה מתבצעת בשבוע ה- 20 של ההיריון, שזה שלב די מתקדם, החלטנו לא לגשת לבדיקה הזאת.

"בדיקה נוספת שהתבקשנו לעבור היתה סקירת מח של העובר. לעיתים, כשהעובר נדבק בשלבים הראשונים של ההיריון, רואים נקודות לבנות במח. ברוך השם, הבדיקה יצאה תקינה, אך גם כאן, הרופאים טענו כי על אף תוצאות הבדיקה, אין וודאות לשלילת מומים מפני שיש דברים שמתפתחים בהמשך ולא ניתן לעלות עליהם. הם שוב המליצו לנו לגשת לבדיקת מי שפיר, אך סירבנו״.

לידת תינוקת בריאה ב״ה, בשבוע ה-40 להיריון

אל חדר הלידה הגיעה ליטל בשבוע ה- 40 להריון. ״ברוך השם, היתה לי לידה טבעית וקלה מאד, ונולדה לנו תינוקת בריאה ויפיפייה. שמעתי שתינוקות שניצלו מהפלה הם תינוקות מיוחדים, והתינוקת שלנו ממש מוכיחה את זה. היא מיוחדת גם ביופיה וגם באופי הנוח שלה.

"כשהיא נולדה ערכו לה בדיקת שמיעה, והכל יצא תקין, ברוך השם. גם ממצאי בדיקת הדם שעשו לה והתקבלו רק כשבוע לאחר הלידה הראו שהיא בריאה לחלוטין, ולא נדבקה בנגיף.

"בעוד מספר ימים אני עורכת בבית סעודת הודיה לנס המופלא שקרה לנו. אני ממש אשמח אם במחלקת אמ״א יפנו אלי נשים שנמצאות בניסיונות דומים, כדי שאוכל לחזק ולעודד אותן״.

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו.

לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג באתר

אולי תאהבי גם את זה

הנס הפרטי של ליאל

"צריך לפרסם את הפעילות של מחלקת אמ"א של ארגון 'הידברות'. זה מפעל חסד שמציל חיים וחשוב שיכירו אותו וייעזרו בו. לדעתי, צריך שכל מי שהיה במצב שלי ושל אישתי, ידע, שפנייה ל'אמ"א'  משנה את החיים!

קרא עוד »

אנחנו כאן לעזור לך!.

בצורה הכי נעימה

דילוג לתוכן