מרגש: ברכת הרב אדלשטיין זצ״ל שהצילה את העובר

יש בורא לעולם, להביא נשמה לעולם זוהי זכות גדולה, וגם אם הילד לא בריא, הקב״ה יודע מה הוא עושה״. ותמיד אבל תמיד לדעת ולהפנים שהכל והכל הוא לטובה. מאת - אדל דיין

״חיי הנישואין שלנו החלו עם פערים משמעותיים בינינו בדבר רמה רוחנית ושמירת מצוות״. כך פותחת מיכל את השיחה בינינו. אני הגעתי מבית דתי ובעלי מבית חילוני שמלבד החיבור לחגים כמעט ולא היתה זיקה לדת. אך, על דבר אחד סיכמנו עוד לפני הנישואין והוא שמירה על טהרת המשפחה. במקביל, התחלנו להאזין לשיעוריהם של הרב זמיר כהן ויצחק פנגר ובשלב מסויים גם הגענו בכל יום חמישי להרצאותיו של הרב זמיר. בעלי התחבר מאד ואף החל ללכת לקבל הדרכה מרב באופן פרטי. אבל כנראה שזה לא הספיק. כבר בחודשים הראשונים של הנישואין התגלתה בינינו בעיית אמון גדולה ואני שקלתי לקום ולעזוב״.

בתקופה זו של נישואין בלתי יצבים מיכל ניגשה לפגישת ייעוץ עם הרב אדלשטיין זצ״ל.

״הגעתי אל הרב אדלשטיין כי רציתי היתר למניעה. היינו בתקופת מבחן של נישואינו, ולא יכולתי לשאת את המחשבה שאלד ילד ולבסוף איהפך לאם חד הורית. הרב הסכים לתת היתר לחודשיים בלבד. שאלתי מדוע כל כך מעט זמן והוא ענה : ׳גם בגלל הגיל שלך וגם כי את צריכה ללמוד לסמוך על בעלך׳. ולפני שהלכתי הוא הוסיף ובירך ׳אתם תזכו לילדים חכמים מאד׳״.

בתום חודשיים ימים, בדיוק, מיכל נקלטה להריון. בחודש הרביעי להריונה, במהלך בדיקת סקירת המערכות, הממצאים הורו כי קיימת בעייה של אסימטריה במח של העובר, ממצא שעלול להעיד על מום בעובר. מיכל עברה מסע מטלטל בין ייאוש לתקווה, היא רצתה להפיל ולהפתעתה, דווקא בעלה, שבעבר ביקרה אותו על מידת הרוחניות שלו, הוא זה שהתעקש להתחזק באמונה ולשמור על העובר.

״בסקירת המערכות השלישית, בחודש השישי להריון הרופא ציין שחדר המח השמאלי ממשיך להתרחב״, משחזרת מיכל. הרגשתי חסרת אונים, מיואשת לחלוטין. הרגשתי שאין לי שום כח לגדל ילד שאינו בריא. התעלמתי מבעיטות העובר, לא הסתכלתי במראה כדי לא לראות כיצד הבטן מתנפחת. הפסקתי להתפלל והייתי מלאת טרוניה כלפי הקב״ה. ואילו בעלי היה מאוד רגוע, האמין שיהיה בסדר. ואף טען שגם אם ייוולד לנו ילד לא בריא, אז אם אלקים נתן לנו את זה הילד -חייבים לקבל אותו באהבה.

אני מאוד כעסתי. מצד אחד הייתי גאה באמונה החדורה בו שנתנה לי לבטוח בו ולראות את המשענת והכח שהוא מגלה אך מצד שני זה הלחיץ אותי, זה הי'ה מחייב. ובכל זאת ניסיתי להעביר לו את מחשבותי שאולי נבדוק אופצי'ה להפסיק את ההריון הזה …

בעלי הביט בי המום ולבסוף אמר, אם זה מה שאת רוצה אני יכול לענות לך שאזרום איתך אבל תזכרי שזה אדם שלם, שנשמה פועמת בו ואסור בהחלט לעשות זאת, את לא תוכלי לחיות עם זה כל החיים, את חושבת כעת מתוך לחץ אבל בואי נרגע מעט ואני בטוח שתתחילי לחשוב קצת אחרת וכך גם החלטתך תהי'ה שונה והכי חשוב אל תשכחי את מה שהרב אדלשטיין בירך : שיהיו לנו ילדים חכמים !!! ברגע שהוא הזכיר לי את הברכה של הרב זה ממש חיזק אותי. ונתן לי תקווה וחשבתי לעצמי אם חדר המח רחב אולי יצא לנו ילד חכם כפי שהרב בירך.

המסע המתיש של מיכל בין ייאוש לתקווה המשיך ללוות אותה עד ליום האחרון להריונה. כשמצד אחד ברכתו של הרב אדלשטיין זצ״ל מהדהדת בראשה ומפיחה בה תקווה ואופטימיות, וכן החיזוקים המרובים שקיבלה מבעלה ומאנשי הצוות של ׳מחלקת אמא של ארגון הידברות׳, שליוו אותה תמכו בה לאורך ההריון כולו, ומצד שני הממצאים של הבדיקות הרפואיות לא נתנו לה מנוח וגרמו לה לתחושה של ייסורים וסבל בל יתואר. ״בשלב כלשהו השלמתי עם זה שלא אבצע הפלה, אך זה לא מנע ממני ללכת ולהמשיך להיבדק. מתארת מיכל בכאב. קיבלתי את המצב ואמרתי לעצמי שאם יוולד לי ילד בעל מום, אז זה הגורל שלי. אך במקביל המשכתי לעבור בדיקות. ערכתי סקירת מערכות חמישית ושישית ואפילו הלכתי לעבור בדיקת מי שפיר בחודש התשיעי להריון !!! שאלו אותי מדוע אני עושה זאת ואמרתי שאני רוצה לדעת מראש, להיות מוכנה מה אני עומדת לקבל!!!״

״מועד בדיקת מי שפיר שנקבע, היה יום פטירתו של הרב עובדיה יוסף זצ״ל, מספרת מיכל, אליו הייתי מחוברת עוד קודם. לפני הבדיקה, הדלקתי לו נר ישבתי, בכיתי והתפללתי במשך שעה כפי שלא עשיתי מימיי. ביקשתי שיהיה מליץ יושר עבור העובר שלי. שיוולד לי תינוק בריא. שבוע לפני הלידה הגיעו תוצאות מי השפיר והצביעו שהכל תקין״)

בשבוע ה- 39 מיכל ילדה בלידה טבעית את הבן הבכור שלה. ילד עירני, בריא ויפה תואר. ״אני כיום, חודשיים וחצי לאחר הלידה. מאושרת כל כך, מבינה שכל מה שעבר עלי במהלך ההיריון זה היה ניסיון מאת הקב״ה, מבחן של אמונה – מבחן שלצערי הרב נכשלתי בו.״ אך אין יאוש כלל ! אני מרבה להודות ולהתחזק באמונה ולחזק נשים אחרות ככל שניתן.

לכן אני משתפת אתכן נשים יקרות – 'אך תראו אותי תיקחו מוסר'

יש בורא לעולם, להביא נשמה לעולם זוהי זכות גדולה, וגם אם הילד לא בריא, הקב״ה יודע מה הוא עושה״. ותמיד אבל תמיד לדעת ולהפנים שהכל והכל הוא לטובה.

'ברוך הטוב והמטיב'

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך.

העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפרטים ויצירת קשר, חינם ללא תשלום: לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il  

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג באתר

אולי תאהבי גם את זה

הנס הפרטי של ליאל

"צריך לפרסם את הפעילות של מחלקת אמ"א של ארגון 'הידברות'. זה מפעל חסד שמציל חיים וחשוב שיכירו אותו וייעזרו בו. לדעתי, צריך שכל מי שהיה במצב שלי ושל אישתי, ידע, שפנייה ל'אמ"א'  משנה את החיים!

קרא עוד »

אנחנו כאן לעזור לך!.

בצורה הכי נעימה

דילוג לתוכן