שיחת טלפון מארה״ב להידברות מנעה מהאם הפלה

אב העובר סירב להכיר בתינוק ודחק בה להפיל, אך בזכות הסיוע והליווי של מחלקת אמ"א בארגון הידברות היא החליטה להשאיר את העובר, וכנגד כל הסיכויים האפשריים, במהלך ההיריון היא זכתה להכיר בן זוג חדש ולהתחתן. אדל דיין

הסיפור של גלית עשוי מחומרים שעליהם ניתן לבסס סרט הוליוודי מוצלח. ״בגיל 35, הייתי גרושה עם שני ילדים בני 6 ו-7. הייתי בתהליך של התחזקות הדרגתית, רציתי מאד להתחתן פעם נוספת ובעיקר לזכות לילדים נוספים״, משחזרת גלית בשיחה הטלפונית בינינו. ״באותה תקופה הכרתי מישהו, וללא תכנון מראש, להפתעתנו, גיליתי שאני בהיריון!".

כיצד הגבת?

"באחד הימים, כשהייתי עם חברה בקניות, חשתי חולשה גדולה והתעלפתי. החברה שאלה אם אני בהריון, ואני זוכרת שממש צחקתי על כך, אבל בדיקה שעשיתי גילתה שהיא צדקה. כשהגיעו התוצאות נפלתי על הברכיים, ממש קרסתי, כל הגוף שלי רעד. זה היה אחד מהרגעים הכי קשים שחוויתי בחיי", מתארת גלית, ומעברו השני של הקו אני שומעת אותה מתחילה לבכות, אף על פי שמאז אותו הריון חלפו כבר מספר שנים.

"ניגשתי לרופא, כי לא רציתי את העובר בנסיבות הללו. אותה חברה, שנכחה איתי ברגעים הקשים והבינה שאני שוקלת לבצע הפלה, החליטה להתקשר לאמא שלה, שהתגוררה בארה״ב וחזרה בתשובה כמה שנים קודם לכן. אמא שלה מיהרה ליצור קשר עם הידברות, וכבר למחרת התייצבה אצלי בדירה הלן ממחלקת אמ"א בארגון הידברות. אני זוכרת שאמרתי לה 'תראי באיזו דירה קטנה אני גרה עם שני ילדים, איך אגדל ילד נוסף שאבא שלו לא בתמונה?', והלן הרגיעה ועודדה אותי, והבטיחה שהם לא יעזבו אותי לבד".

מה היתה עמדתו של אב העובר?

"הבחור ממנו הריתי סירב להאמין. הוא חשב שאני משקרת, וביקש לבוא איתי לקופ״ח ולהיות נוכח לידי כשאני מבצעת את הבדיקה. כשהוא הבין שאני אכן בהיריון, הוא קיבל את זה קשה מאוד, וטען שהוא באמצע תהליך של שידוכים ונמצא בקשר אחר שמתקדם ושזה ממש לא מתאים לו עכשיו ילד, שזה עלול להרוס לו את כל התכניות. הוא ביקש ממני שאלך לבצע הפלה. הסברתי לו שאין בעיה, אני יכולה לגדל את הילד לבד, והוא ביקש שאתן לו כמה ימים לחשוב על זה. אחרי חמישה ימים התקשרתי אליו, והוא טען שהוא לא מכיר אותי ושלא אתקשר אליו יותר.

"באחד הימים", ממשיכה גלית ומשחזרת, "כשהרגשתי שאין לי כוחות לשאת את כל המועקה הזו לבד, החלטתי להתקשר ל'ננחים' – הברסלבים שמגיעים ורוקדים ומשמחים אנשים. הם הגיעו, החנו את המכונית למטה, שמו שירים והתחילו לשיר, לרקוד ולעודד אותי. אני זוכרת שאמרתי לעצמי שכזה בעל אני רוצה, בעל שמח.

במקביל, במשך כל אותה תקופה, הלן ממחלקת אמ״א לא עזבה אותי לרגע. בפסח היא הזמינה אותי ואת הילדים להתארח אצלם בבית, והיא ממש עטפה אותי בחום ואהבה ובהדרכה טובה. בזכות הסיוע של מחלקת אמ״א החלטתי שאני ממשיכה עם ההיריון, התחזקתי עם האמונה שזה הכל מאת השם ושהכל לטובה".

המציאות עולה על כל דימיון

נדמה כי משפטיו המפורסמים של רבי נחמן זצ״ל, "אין שום ייאוש בעולם כלל" ו"יש עניין שהכל יתהפך לטובה" מיטיבים  לתאר את השתלשלות האירועים בחייה של גלית, מהרגע שהחליטה להמשיך עם ההיריון.

"בחודש החמישי להריון, קיבלתי מסר תורני מחזק באחת מקבוצות הווטסאפ שאליה השתייכתי בזמנו", משחזרת גלית. "ניסיתי לברר פרטים על השולח, שהיה חבר של הברסלבים שהגיעו לשמח אותנו בבית, חודשיים קודם לכן. קיבלתי תשובה שזה לא מתאים. משמים גלגלו את זה כך שגם הוא שאל והתעניין בי, וגם לו נאמר שזה לא שייך, אך הוא התעקש ושלח לי הודעה בפרטי. התחלנו להתכתב וניסיתי להסביר לו שאני נמצאת במצב מורכב. החלטתי לשלוח לו מסמך באורך כמה עמודים, עם הפירוט של כל השתלשלות חיי. פרקתי שם הכל, בלי לייפות שום פרט! הייתי בטוחה שאחרי שהוא יקרא הוא ישתכנע שזה באמת לא מתאים, אבל להפתעתי הוא ענה שהוא מעוניין לפגוש אותי. כשסירבתי, הוא ממש התעקש וטען שהוא בסך הכל רוצה לתת לי משהו שיסייע לי במהלך ההיריון.

"לבסוף נפגשנו. הוא הביא לי אתרוג כסגולה ללידה קלה, אמר לי כל מיני משפטים מחזקים והבטיח שיתפלל עלי להמשך הריון קל וללידה קלה".


חתונה בחודש השביעי להיריון

לאחר פגישות ספורות בלבד, בחודש השישי להריונה של גלית, אייל הציע לה נישואין.

"את האמת, הוא מצא חן בעיני מאוד כבר בהתחלה", מספרת גלית בהתלהבות, "אבל לא האמנתי שמגיע לי בחור כזה –צעיר, נאה, רווק, חכם, שומר עיניים. זה היה טוב מכדי להתקיים במציאות, ועוד לאישה בהיריון מתקדם שתיכף עומדת ללדת תינוק, שאינו שלו. כשהוא הציע לי נישואין צחקתי ובכיתי ושוב צחקתי. אמרתי לו 'אוקיי, תיכף, קודם אלד ואז נתחתן'. ואז הוא ניגש להתייעץ עם הרב שלו, שאמר חד משמעית שלמען התיקון של העובר אנחנו צריכים להתחתן מיד. וכך היה. התחתנו כשהייתי בחודש השביעי של ההיריון!".

לידה תוך 26 דקות

״ילדתי את עילאי בשבוע ה- 39 להיריון. היתה לי לידה הכי קלה ביקום. תוך 26 דקות בלבד! בלי אפידורל ובלי שום התערבות נוספת. את הברית ערכנו בציון של רבי שמעון בר יוחאי, ובעלי היה הסנדק שלו. מיד לאחר הלידה עברנו להתגורר בצפון הארץ, ולאחר לידתו של עילאי ילדתי עוד שלושה ילדים משותפים לי ולבעלי. כיום אני אם לשישה ילדים, ברוך השם!

"בשנים האחרונות, אבא של עילאי כל הזמן מודה לי שלא הקשבתי לו ולא נכנעתי ללחץ מצדו לעשות הפלה. מובן שכל ילד הוא אור גדול, אבל אני יכולה לומר לך בביטחון גמור שעילאי הוא ילד קסם במיוחד, מתיקות אינסופית נובעת ממנו, ובזכותו גם זכיתי להקים מחדש בית בישראל ולזכות לחיים חדשים ומופלאים".

אם את בהריון ואת רוצה לבצע הפסקת הריון, אנו ממליצים לך לפנות אלינו קודם כל ולהיעזר באחת מפעילות המחלקה שלנו. נשמח להעניק לך סיוע כלכלי ונפשי עד שתחזיקי את תינוקך האהוב בין זרועותייך המחבקות ותלחשי לו: "אני הצלתי את חייך, ילד יקר שלי".

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפרטים ויצירת קשר, חינם ללא תשלום: לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל:kalina@htv.co.il 

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג באתר

אולי תאהבי גם את זה

הנס הפרטי של ליאל

"צריך לפרסם את הפעילות של מחלקת אמ"א של ארגון 'הידברות'. זה מפעל חסד שמציל חיים וחשוב שיכירו אותו וייעזרו בו. לדעתי, צריך שכל מי שהיה במצב שלי ושל אישתי, ידע, שפנייה ל'אמ"א'  משנה את החיים!

קרא עוד »

אנחנו כאן לעזור לך!.

בצורה הכי נעימה

דילוג לתוכן