"אחרי הריון של פחדים וסיוטים, עברתי את הלידה, ויצאתי ממנה אישה אחרת ברוך השם"

במשך כל תקופת ההיריון הייתה איילה אפופה בפחדים ובחרדות שכמעט גרמו לה לבצע הפלה. אלא שחלום מדהים שחלמה ועידוד בלתי פוסק שקיבלה – עזרו לה לעבור את ההיריון בשלום, להגיע ללידה ולצאת ממנה בידיים מלאות. מאת - מיכל אריאלי

"אני טיפוס מאוד חרדתי", במילים אלו פותחת איילה את השיחה עמנו. איילה, אישה נשואה עם ילדים, מספרת כי החרדות אינן עוזבות אותה, עוד מאז היותה בחורה צעירה, אבל בעקבות הלידה של בתה הבכורה, לפני כעשר שנים, הן התחזקו מאוד, ומאז הן אוחזות בה ולא מרפות.

"במשך כל השנים שחלפו מאז שנולדה בתי רציתי מאוד להביא עוד ילד לעולם, רציתי שיהיה לילדה שלי אח, אבל לא העזתי. היה לי פחד נורא מפני התקופה של ההיריון והלידה", היא מספרת. אך עם הזמן שחלף, החל שעון החול לאזול. "ראיתי כל הזמן את הרצון האדיר של בעלי לכך שיהיה לו עוד ילד, וזה הצטרף לרצון שלי. החלטתי לקפוץ למים, אבל כנראה שלא הייתי ממש מוכנה… ההיריון התחיל ויחד אתו התפרצו גם החרדות".

התקפים של חרדות ופחד בלתי פוסק

עד כמה איילה לא הייתה מוכנה להיריון ניתן לראות במה שעבר עליה בחודשים הראשונים. "הייתי שוכבת במיטה, רוצה רק לישון, לא לקום, שלא יגיע מחר… היו לי התקפים של חרדות וסיוטים, הרגשתי שאני לא מסוגלת עוד", היא מתארת בקול חנוק. "נזכרתי כל הזמן גם בלידה הקודמת שלא הייתה קלה בכלל, והרגשתי שאני לא מסוגלת לעבור את זה שוב. היו כמה פעמים בהן חשבתי ברצינות לעצור את ההיריון הזה, פשוט להפסיק את מסע הסבל הבלתי נגמר".

ואז, הזדמן לה, באחד הימים הקשים ביותר, לצפות בערוץ הידברות, "ראיתי דרך הערוץ שיש מחלקה בשם אמ"א שמונעת הפלות. התקשרתי אליהם, ומיד קישרו אותי לקלינה שעומדת בראש המחלקה שהיא אישה מדהימה ממש. היא חיזקה אותי כל כך ועזרה לי המון. בהמשך הצטרפו לליווי נשים נוספות מקסימות, כגון: מאמנת אישית (קאוצ'רית), מורה לשמחה, תומכת לידה כולן חיזקו אותי מאוד והיו שם בשבילי בכל רגע".

איך מצליחים להתחזק בכזה מצב?

"הנשים בצוות עודדו אותי כל הזמן. הן אמרו לי: 'עוד מעט תלדי והכל יעבור'. הן גם הלכו אתי לקנות בגדים ועגלה ולכבס בגדים בשביל התינוק, וגם ליוו אותי לרבנים שיברכו אותי. בנוסף, הייתי שולחת את בעלי פעמיים בשבוע לרבי דוד אבוחצירה והוא אמר לי כל הזמן: 'יהיה בסדר, יהיה ניסים ונפלאות בלידה הזאת'".

יחד עם זאת מציינת איילה כי באחד הלילות היא חלמה חלום. "ראיתי בחלום רב צדיק בלתי מוכר, ואחר כך ראיתי את עצמי נשאבת לתוך מנהרה בה אומרים לי: 'תדליקי נר לעילוי נשמתו של הלל הזקן'. קמתי, כולי רועדת ונכנסתי לגוגל, לראות מי זה הלל הזקן. התברר שבאמת יש רב צדיק בשם הזה שהיה נשיא הסנהדרין. קראתי את כל מה שהיה כתוב עליו בנשימה עצורה, לאחר מכן הדלקתי נר לעילוי נשמתו, והרגשתי איך שברכתו של הצדיק מלווה אותי".

ואיילה גם מציינת כי לבן שלה היא קראה לבסוף בשם 'הלל'. "האמת היא שתכננתי שם אחר לגמרי, אבל אחרי החלום המיוחד הזה, כבר היה ברור לי שזה השם שיינתן לו".

"התינוק פונה לטיפול נמרץ, אבל אני הייתי רגועה"

הלידה עצמה התקיימה לבסוף בבית החולים כרמל בחיפה. "הייתה לי לידה ספונטאנית, מדהימה, הספקתי לקבל אפידורל בזמן והכל עבר יחסית בקלות. הרגע היחיד שהיה קשה הוא כאשר התינוק יצא ואז היה נראה שהוא מפסיק לנשום, כי הוא שתה את המים המקוניאליים. הנשימו אותו מהר והוא הועבר לטיפול נמרץ בפגייה. בעלי אמר לי שירדו לו עשר שנים מהחיים כשהוא ראה את התינוק בכזה מצב, אבל דווקא אני, בניגוד לטבע שלי, הייתי כל כך רגועה. היה ברור לי שהקב"ה ליווה אותי לאורך כל ההיריון והוא לא יעזוב אותי גם כעת. פינו אותי למחלקה והתפללתי לה' שישמור על הילד, ובאמת, כבר למחרת התינוק הועבר לתינוקייה הרגילה. ההתמודדות עם המצב הזה הוכיחה לי שההיריון לא רק שלא פגע בי, אלא הוא אפילו חיזק אותי. כי באמת יצאתי ממנו חזקה יותר".

ומה את יכולה להגיד לנשים אחרות שחוות תחושות דומות בהיריון?

"אני יכולה להגיד להן שאין להן שום סיבה לפחד מהלידה. זמן של לידה הוא זמן מיוחד בו הקב"ה נמצא אתנו, והוא שומר עלינו ומגן עלינו. חידוש מעניין ששמעתי הוא שהמילה 'לידה' בחילוף אותיות היא 'ליד ה", וזה נכנס לי לראש וחיזק אותי כל כך. ואני רוצה גם להגיד דבר נוסף – אני לא רוצה שאף אישה תעבור את הסבל שאני עברתי – פשוט תפנו לקבל עזרה", ובהזדמנות זו אודה לשם בכל ליבי ואשרי ארגון הידברות שהם שליחיו הנאמנים, עושים עבודתם נאמנה, באמונה חדורה ובשמחה – לב טוב ונכון ברא לנו אלוקים …

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג באתר

אולי תאהבי גם את זה

הנס הפרטי של ליאל

"צריך לפרסם את הפעילות של מחלקת אמ"א של ארגון 'הידברות'. זה מפעל חסד שמציל חיים וחשוב שיכירו אותו וייעזרו בו. לדעתי, צריך שכל מי שהיה במצב שלי ושל אישתי, ידע, שפנייה ל'אמ"א'  משנה את החיים!

קרא עוד »

אנחנו כאן לעזור לך!.

בצורה הכי נעימה

דילוג לתוכן