התינוקת שהצילה את אמא שלה

בסיפור המרגש הזה, לא רק האם נתנה חיים לבתה – הבת היא זו שנתנה לאמה את חייה בחזרה

החשיבות של הקשר בין האם לתינוק, עבור התינוק, ידוע ומוכר לכולם. רופאים ממליצים על מגע "עור לעור" של התינוקות ואמותיהם לאחר הלידה, על מנת להעניק יתרונות מסוגים רבים לתינוק, להנקה ולקשר בין האם לתינוק. מסתבר, שלקשר העמוק הזה יש יתרונות לא רק עבור התינוקות – אלא גם עבור האמהות.

הקשר העמוק הזה הציל את חייה של שלי, אשה צעירה כבת 23, אשר ילדה את ביתה בניתוח קיסרי. הניתוח עבר בהצלחה והתינוקת נולדה כשהיא בריאה ושלמה – אך סיבוך כלשהו הכניס את האם לתרדמת. הרופאים והאחיות כמעט התייאשו ממצבה, עד שאחת האחיות העלתה רעיון.

הצוות הביא את התינוקת הטרייה, והניח אותה על גופה של האם שבתרדמת. המגע הקרוב עם האם הרגיע את התינוקת, אך הצוות הרפואי דגדג אותה והזיז אותה, על מנת שתתחיל לבכות.

ואז זה קרה. התינוקת פרצה בבכי, ובאחת עלה לחץ הדם של האם, כמו גם הדופק שלה ואחוז החמצן בדמה. מצבה החל להשתפר, ורק שבוע לאחר מכן כבר היתה האם ערה לחלוטין, ואף טפלה בעצמה בתינוקת שלה.

הקשר המדהים שבין אם לתינוקת, החזיר לאם את חייה.

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג באתר

אולי תאהבי גם את זה

הנס הפרטי של ליאל

"צריך לפרסם את הפעילות של מחלקת אמ"א של ארגון 'הידברות'. זה מפעל חסד שמציל חיים וחשוב שיכירו אותו וייעזרו בו. לדעתי, צריך שכל מי שהיה במצב שלי ושל אישתי, ידע, שפנייה ל'אמ"א'  משנה את החיים!

קרא עוד »

אנחנו כאן לעזור לך!.

בצורה הכי נעימה

דילוג לתוכן