עצב, כעס, בושה וצער: המסר הנוקב של מיכל

בחיים אין הזדמנות שנייה. אבל במקרה של הפלה, יש הזדמנות שנייה. אז מה באמת אמורה לעשות אישה שביצעה הפלה? איך עושים תשובה על עניין של הפלות? הידברות

"הייתי בשבוע החמישי כשגיליתי שאני בהיריון לא מתוכנן. אני אם חד הורית בת 37 לילדים בגילאי 12 ו- 8, והדבר האחרון שחשבתי עליו זה להפוך לאמא פעם נוספת". משחזרת מיכל. 

"אמנם באתי מבית מסורתי, ועניין של הפלה לא היה בכלל בלקסיקון שלי ושל המשפחה שממנה הגעתי, אבל הפחדים והחששות הכריעו, וקבעתי תור להפלה. 

"תוסיפו לזה את העובדה שהייתי אם חד הורית שחוותה גירושים לא קלים, הילדים שלי כבר היו גדולים, שכחתי מה זה הנקות והחלפת טיטולים והדבר אולי הכי משמעותי הוא המצב הכלכלי שהיה לא פשוט בכלל. חייתי בדירה קטנה וצפופה ולא ראיתי איך אפשר לגדל בבית ילד נוסף. לאורך כל הדרך, התעקשתי להפיל את העובר, ורק קשיים בירוקרטיים הביאו לדחייה של התהליך. 

"הלכתי לרופא נשים, ובכל פעם שהגעתי לבדיקה, הייתי מבקשת לסגור את המסך, כדי שלא אראה את העובר. הרופא הציג לי את הקריטריונים בהם מאשרים הפלות, והבהיר לי שבמידה ולא אעמוד באחד מהם, פניה לביצוע התהליך באופן פרטי תעלה לי כמה אלפי שקלים. ממש לא היה לי הסכום להפלה פרטית, לכן הגעתי לוועדת ההפלות.

"כמה ימים אחר כך, הגעתי סוף סוף לפגישה בוועדה של בריאות הנפש, והם אלה שנתנו לי את האישור "הנכסף" לכך שמגיע לי לעשות הפלה. 

"ביצעתי הפלה, על אף הקולות מסביבי שביקשו לא לעשות כך. לא יודעת מה קרה לי, אבל הייתי בסערת דחיות לביצוע הפלה, הייתי אטומה לגמרי, מבלי להסתכל ימין ושמאל, מבלי לחשוב על ההשלכות. ויש השלכות אחרי ההפלה.  

"מצב רוחי ירד פלאים, היו ימים שלא הייתי מסוגלת להכניס משהו לפה. איבדתי את האמון, גם בעצמי וגם בקב"ה. מאז אני בונה את עצמי מחדש. מתחרטת ומצטערת על הצעד המטופש שעשיתי ומשתדלת להסביר לאחרים שטוב לא יוצא מהפלה". 

*** 

מיכל, שלומית ועוד עשרות נשים עשו את הצעד הקשה ביותר בחייהן: הפלה.  

אחרי הפלה, מתמלאים תחושות חרטה ואשמה כבדות. אחרי הפלה, באים כל הנזקים, מתגלות לפתע בעיות שלא הכרתם, אחרי הפלה, חווים דברים שלא מצליחים להבין את פשרם. יש לזה הסבר, ההפלה.  

אחרי הפלה, חייבים לתקן. חייבים לעשות תשובה. 

בחיים אין הזדמנות שנייה. אבל במקרה של הפלה, יש הזדמנות שנייה.   

אז מה באמת אמורה לעשות אישה שביצעה הפלה, מה חייבים לעשות הבעל שהלחיץ, האמא שדחקה, הרופא שביצע והחברים שיעצו עצות רעות? איך עושים תשובה על עניין של הפלות? האם אפשר בכלל לעשות? 

התשובה פשוטה מאד.  

"תשובת המשקל". כך מורים לנו מורי התשובה. ובשתי מילים: תיקון הפלה, היינו: להציל עוברים של נשים אחרות.  

במקום הנשמה ששלחתם מהעולם, תבוא נשמה יהודית אחרת שתאיר את העולם.  

איך עושים את זה?  

פשוט מאד. אנו במחלקת אמ"א מצילות חיים של ממש. מחלקה שלמה, שפועלת ללא הפסקה על מנת להציל חיים ולמנוע טעויות גורליות וקריטיות. 

מחלקת אמ"א מעניקה אוזן קשבת וכתף לבכות עליה, ודואגות לכך שאלפי תינוקות יקבלו המון המון אהבה, אהבה של אמא. מאות ואלפי חיים חדשים שהיו נתונים בסכנה הגיעו לעולם בכל זאת בזכות אמ"א. 

זוהי תשובת המשקל. הפסקתם חיים, עכשיו תעניקו חיים.  

זה הזמן, וזו החובה שלכם.  

לחצו כאן לתיקון הפלה. 

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג באתר

אולי תאהבי גם את זה

הנס הפרטי של ליאל

"צריך לפרסם את הפעילות של מחלקת אמ"א של ארגון 'הידברות'. זה מפעל חסד שמציל חיים וחשוב שיכירו אותו וייעזרו בו. לדעתי, צריך שכל מי שהיה במצב שלי ושל אישתי, ידע, שפנייה ל'אמ"א'  משנה את החיים!

קרא עוד »

אנחנו כאן לעזור לך!.

בצורה הכי נעימה

דילוג לתוכן